Stercik Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Słyszałem z kilku źródeł że automatem nie powinno holować się nic ciężkiego a już napewno nie na większe odległości.Sam takowe posiadam i raczej się takimi pierdołami nie przejmuję ale może coś w tym jest. Miałem przeloty po 700 km i jestem zdania że od strony użytkownika wygodniejszy jest automat ale może mechanizmy mają swoje zdanie w tym temacie.Komuś umarła skrzynia??A może to tylko mit?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek10 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 W każdym moim aucie używanym do holowania i jazdy cywilnej mam automat i jak na razie nic się nie ugotowałem ani nie zarżnąłem. Uważam, że automat jest o wiele wygodniejszy, praktyczniejszy i bezpieczniejszy przy holowaniu i nie tylko od manualnej skrzyni. Może kiedyś tak było, że zdarzały się awarie, ale jeżeli nie przekraczasz wartości podanych na tabliczce znamionowej (między innymi DMC holowanej przyczepy), jeżeli używasz odpowiednich zalecanych trybów jej (ASB) pracy w zalezności od obciążenia - zaleceń producenta - to nic nie powinno się stać. Oczywiście musisz dbać i postępować zgodnie z reżimem serwisowym producenta, sprawdzać regularnie oleum, wymieniać materiały eksploatacyjne....i nie powinno być żadnych problemów. Zresztą tak samo jak w silnikach, dyfrach, reduktorach...trzeba dbać i dać mu (im) to co się należy i w odpowiednim czasie... Dodgem mogę holować zgodnie z jego amerykańską specyfikacją przyczepę o DMC 4500KG oczywiście musiałem tę wartość okroić w homologacji auta na 3500KG abym nie musiał robić C kategorii. Fabrycznie ma zamontowane 2 dodatkowe chłodnice oleju, dodatkowe tryby pracy skrzyni przy holowaniu ciężkich przyczep, asystentów zjazdu, możliwość hamowania silnikiem - a tych lekkich to podczas jazdy się nie czuje....Do starego Jeepa oprócz fabrycznej chłodnicy mam dołożoną drugą (dla bezpieczeństwa) - tak mi doradził i zamontował mój mechanik od hamerykanckich automatów i jest O.K. Tak więc nie przesadzajmy....moim zdaniem bardziej cierpi sprzęgło, skrzynia w manualu niż ASB.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozi Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Chyba własnie te chłodnice są kluczowe, słyszałem, że bez odpowiedniego chłodzenia skrzynie padają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek10 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Tak mówi mój spec od skrzyń automatycznych. Nic się nie stanie dopóki nie zgotujesz oleju - tak mawia i pomaga mi w niektórych autkach poprawiać fabrykę...i nic się nie dzieje... a czasami ciągam naprawdę dość ciężkie przyczepki. Jedynie w stosunku do Dodge'a stwierdził, że w nim nic nie należy poprawić, bo to auto przeznaczone fabrycznie do katowania nawet w bardzo wysokich temperaturach regionów pustynnych.... i stąd te wszystkie dodatkowe chłodnice i programy ASB do ciężkich warunków pracy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Tak to jest w hamerykańcach. Masz napisane ile możesz na hak założyć i to wszystko. Jeżeli w jakimś modelu są wersje, to może się zdarzyć że dla poszczególnych wersji są różne uciągi w zależności od wyposażenia auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Jeśli chodzi o temperaturę ASB to faktycznie Panowie macie rację-jest kluczowa ponieważ ugotowany ATF nie jest w stanie sklejać tarcz i smarować całości.Jeśli się o skrzynię dba serwisując ją i używając zgodnie z trybami pracy to będzie ona działać przez jakiś okres.Ale okres ten skróci się o jakiś procent jesli auto będzie ciągać non stop ciężary.Stanie się tak dlatego,żę funkcję sprzęgła oprócz konwertera pełnią tarczki cierne.I to one zużyją się wcześniej ze względu na jazdę z obciążeniami.Oczywiście nie ma co panikować.Żelazna podstawa to zdrowa eksploatacja.Nie wolno dopuszczać do przypalania pod obciążeniem ASB podobnie jak sprzęgła w manualu.Jak istnieje ryzyko,że będzie cięzko ruszyć to od razu trzeba zapinać reduktor a nie próbować ruszać-wtedy dostaje najbardziej.Jeśli juz coś takiego się wydarzy,że ATF się przypali trzeba go niezwłocznie wymienić. Na trasie nic się nie będzie działo jesli nie będziemy nadmiernie katować skrzyni-grzać jej.Na to można sobie pozwolić tylko wtedy jak się ma kombajn chłodnice oleju.Ta seryjna z jeepa nie każdemu wystarcza 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek10 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Dlatego w Jeep;ie mam oprócz chłodniczki fabrycznej, tej małej z boku głównej - dołożoną bardziej wydajną i trzy razy większą od standardu....i jest O.K. Na jak długo, nie wiem - ale też nie jest Jeep katowany non stop z jazdą z przyczepą. Nawet na Chorwację jak jadę, to Dodgem, ze względu na jego własności i przeznaczenie - komfort, moc silnika i bezpieczeństwo. Jest tylko problem jak się z autostrady zjedzie bo trzeba bardzo uważać ze względu na gabaryty, gdzie się wjeżdża,,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 generalnie w Dodgach osobowych są bardzo słabe skrzynie ASB, lepiej jest w pikapach, znaczy w RAMach i innych przeznaczonymi do cięższej pracy o skrzynię ASB trzeba dbać inaczej szybko odmówi posłuszeństwa, sam się o tym przekonałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek10 Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 generalnie w Dodgach osobowych są bardzo słabe skrzynie ASB, lepiej jest w pikapach, znaczy w RAMach i innych przeznaczonymi do cięższej pracy o skrzynię ASB trzeba dbać inaczej szybko odmówi posłuszeństwa, sam się o tym przekonałem Ale ja nie mówiłem o osobowym Dodge;u - mam na myśli Ram-a....a te ASB mają nie do zajechania, tzn. bardzo wytrzymałe i obliczone na duże obciążenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
covi Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Jarku, jak praktykujesz holowanie jeepem przyczepy ok 800-1000kg w trasie, wyłączasz drive i gonisz na 3-im biegu? Mój holownik to leciwy ZJ a pytam bo znam zdanie samych teoretyków.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek10 Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Dobre pytanie...Nie chcę Cię wprowadzić w błąd, ale ja to oceniam jakby organoleptycznie. A więc jeżeli droga jest bardziej płaska i można polecieć lekko ponad dozwoloną prędkość z przyczpą, to wyłączam O/D i lecę na 4 biegach z tym pseudo piątym....czyli bez włączonej opcji holowania... Jeżeli już zaczynaja się górki podjazdy i jest gorąco na zewnątrz to dla bezpieczeństwa mam włączony O/D. Poznasz to równiez po tym, że skrzynia zaczyna lekko świrować = wrzuca nadbieg, zaraz redukuje i znowu wrzuca - wtedy koniecznie wciśnij magiczny przycisk O/D !!! Chociaż mam dodatkową chłodnice oleju (oprócz tej pionowej fabrycznej). Mój spec od skrzyń biegów, zaraz po remoncie zapytał czy jeżdżę z cięższymi przyczepami i po uzyskaniu twierdzącej odpowiedzi, doradził mi abym dorzucił mu dodatkowy odbiornik ciepła dla oleju w ASB...I jak na razie jest O.K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
covi Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Dokładnie taka samą technikę i ja stosuje, jeszcze nie zdarzyło mi się żeby zrzucał bieg na płaskiej drodze nawet jak wlokę camping który działa jak żagiel... Z tą dodatkową chłodnicą to niezły pomysł, koszt w sumie niewielki a zabezpieczenie konkretne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek10 Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Koszt dodatkowej chłodnicy w stosunku do remontu skrzyni - niewielki :-) i tu masz rację.... Jeep z silnikiem V8 ma bardzo duży potencjał jeżeli idzie o możliwości holowania. Nie ma on dużej mocy, bo to raptem 220KM - ale dość konkretny moment obrotowy co pozwala mu przy dość niskich obrotach sprawnie poruszać się z nawet duża tzn ciężką przyczepą. Najsłabszym punktem konstrukcji jest niestety skrzynia biegów - dlatego trzeba o nią dbać :-) Pomijając oczywiście drugi słaby punkt, jakim są hamulce - ale o tym pewnie w innym wątku pogadamy... ;) I jeszcze kilku innych słabych puntach - ale taki jest właśnie Jeep :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
covi Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 100% prawdy Jarku, taki w 100% jest Jeep, to kolejny temat rzeka ale chyba już na inne forum:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek10 Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Ale do holowania jest O.K. ;) Poza tym jak wiesz z Jeep'a nigdy nie leją się płyny, oleje i nie puszczają uszczelniacze. Jeep ma tak, że on w ten sposób znaczy swój ślad - aby zawsze do domu trafić ;D i za to go większość jeepniętych kocha..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyswe1 Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 No i w niektorych automatach jest specjalna opcja do ciagania przyczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Który automat posiada tę opcję tak z ciekawości bo właśnie zacząłem historie holowania łodzi autem z automatem mam ale system stabilizacji przyczepy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Ja kiedyś jeździłem Vectra A w auto i była opcja holowania przyczepy, należało za miast "D" wbijać "1", "2", "3" i jak się już bujnęło auto to można było przerzucić w trakcie jazdy na "D" U taty w Mondeo też jest opcja (klawisz - symbol haka od przyczepy) do wciśnięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 W Jeepach, gdy mamy fabryczną instalację haka na jednym z pinów gniazda przyczepy instalacja samochodu dostaje info, że jest holowanie i wtedy skrzynia nieco koryguje swoją pracę. Niestety po zastosowaniu używanych u nas w kraju gniazd okrągłych(i przyczep bez odpowiednich wyprowadzeń)tracimy tą funkcjonalność. Ale może się mylę, może Ktoś z Kolegów jakoś to ogarnął? Mnie nie opłaca się zagłębiać bo mam na razie bardzo lekką przyczepkę i łódkę, moje Jeepki wcale jej nie czują. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyswe1 Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Jezdzilem Roverem 75 i tam byla opcja ciagania przyczep " 3 "i przydatna bardzo opcja "2" do jazdy w gorach ( to tak na marginesie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 http://techinfo.honda.com/rjanisis/pubs/OM/HJ0909/HJ0909OM.pdf Powyżej manual do HONDA ODYSSEY 2009. 3 jak holujemy i zjeżdzamy z pagórka, 2 do holowania w górach. Jak chcemy jechać z "normalną" prędkością wtedy bez snesu jest przełączać na "3". Zresztą instrukcja pisze, że "3" włączamy jak holujemy i zjeżdzamy z pagórka. Więc do jazdy po autostradzie nic bym nie przełączał ... Przypomnę, że wted yskrzynia nie przełącza na wyższy bieg niż wybrany. >>>>>>>>>> To tak jak w aucie z "normalną" skrzynią, jak holujemy i zjeżdzamy z góry to redukujemy aby hamować silnikiem. To samo w automacie uzyskujemy przełączając na "3" lub "2". Osobiście nawet jak nie holuję a jeżdzę po serpentynach na Krecie (najwyższa część gór Krety, droga Chania -> Paleochora) to wtedy przełączam na "3" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fasola Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Jeśli chodzi o Jeepa to posiada Over Drive.wyłącza nadbieg (OverDrive off) czyli czwórkę. Do używania w terenie górzystym albo holowania przyczepy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Nowsze skrzynie (nie tylko w Jeepkach) już nie mają przełącznika o/d off, mają za to kilkadziesiąt trybów pracy, adaptowanych do aktualnych warunków jazdy. Ponieważ adaptacja trwa przez chwilę to do użycia w z góry przewidzianych przez kierowcę specyficznych sytuacjach dostępne są tryby manualne (blokady biegu) takie jak opisał kolega w poprzednim poście. Kolego Ogórek. Ta trasa przez góry na Krecie wydawała mi się adrenalinowo atrakcyjna dopóki koza nie zrzuciła mi lawiny kamieni na auto :-) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Ta trasa przez góry na Krecie wydawała mi się adrenalinowo atrakcyjna dopóki koza nie zrzuciła mi lawiny kamieni na auto :-) pzdr Ale holowałeś coś tą trasą ? Ja będę holował w tym roku ale ponton HONWAVE T38IE i HONDA BF20D ... z tym, że w bagażniku .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Nie, wystarczały mi wrażenia z jazdy osobówką :-), może do dziś coś tam poszerzyli?(poza tunelami oczywiście), jeśli nie to współczuję... chociaż, dają tam radę autobusy wycieczkowe więc na pewno można, trzeba tylko mieć jaja i ubezpieczenie na życie :-) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.