Autor Wątek: Holowanie przyczepy przez Czechy  (Przeczytany 3881 razy)

Marzec 08, 2018, 22:25:16
Odpowiedź #30
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2374
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Oczywiście ja tez gratuluje zakupu, Jarek a ile waży ten sprzęt i jakie osiąga prędkości,  jakie obroty maksymalne kręci ten silnik?

Marzec 08, 2018, 22:32:52
Odpowiedź #31
  • *****
  • Wiadomości: 1211
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Dzięki, silnik 1,5 l ale doładowany kompresorem, max 8000 obr a poleci 70 km/h, ślizg po ok 4s

Tak to se lata  https://www.youtube.com/watch?v=VHjwVtMMzwk
« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2018, 22:42:17 wysłana przez vmen1 »
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Marzec 08, 2018, 23:06:10
Odpowiedź #32
Zacna zabawka tylko szkoda, że 4T. Z optimaxem 2T 260 HP wrażeń więcej  ;)
A z dwoma motorami to tylko na prostej jest zabawa. W zakrętach jedna z turbin często łapie powietrze a wtedy silnik dostaje niezłego szoku jak turbina złapie wodę ponownie.
Może Ci się przydać:
 chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/http://seadoomanuals.net/download/pdf/service/manuals/2005/2005-seadoo-rotax-1503-4-tech-shop-manual.pdf

Marzec 08, 2018, 23:37:32
Odpowiedź #33
  • *****
  • Wiadomości: 1211
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Marzec 09, 2018, 00:33:42
Odpowiedź #34
  • ****
  • Wiadomości: 273
    • okolice Warszawy
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Fajny sprzęt , też szukałem kiedyś takiej, ale nie trafił się zacny egzemplarz

i black wieża z audio i ledem w pakiecie ))

Pływałbym  :D

Marzec 09, 2018, 01:34:17
Odpowiedź #35
  • *****
  • Wiadomości: 1211
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Mało tego na lokalnym krajowym rynku, kilka m-cy polowałem na dobry egzemplarz i znalazłem w Czechach.
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Marzec 09, 2018, 08:46:58
Odpowiedź #36
  • *****
  • Wiadomości: 2933
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
W sumie dobry zakup.

Rozumiem, ze na SeaRay-u pływasz "bardziej statecznie" i szukałes zabawki do szaleństw na jeziora ?

Ciekawe czy będziesz robił "nurkowania podwodne" nią ? Pamiętaj, ze u nas płytko jest.

W sumie dobry zakup do taich celow.

Tylko jak napakujesz tyle dziewczyn co zawsze to na tej jednostce możesz je pogubić ...
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Marzec 09, 2018, 14:07:15
Odpowiedź #37
  • *****
  • Wiadomości: 1211
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Tylko jak napakujesz tyle dziewczyn co zawsze to na tej jednostce możesz je pogubić ...

Eeee...  tu nie ma kabiny... to co ja bym z nimi robił? ;) :P
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Marzec 16, 2018, 19:18:42
Odpowiedź #38
  • *****
  • Wiadomości: 1211
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Teraz takie rozważania czysto teoretyczne ;)

Mam do tej łódki elegancką, prawie nową (1,5 roku) przyczepę dedykowaną Sea Doo, austryjackiego producenta Pongratz o DMC 1500kg (ale bez dokumentów).

Planowałem zakup nowej przyczepy Tema w cenie 5800zł ale jak porównuje te 2 przyczepy to nie chcę żadnej innej. Łódka elegancko leży w dopasowanym łożu, super wyważona i jeszcze szybko zdejmowana ok 0,5m część dyszla z zaczepem co całkowicie uniemożliwia kradzież(teoretycznie).

Dziwne jest jedynie to że przy DMC 1500 nie posiada hamulca najazdowego (może to tylko u nas taki przepis) ale ładnie się prowadzi bez żadnych wysiłków.

Pozostają dwa rozwiązania, oczywiście teoretyczne jak zaznaczyłem na wstępie :)

1. Zakup jakiejkolwiek, najtańszej, używanej przyczepy o zbliżonym DMC dla dokumentów i hulaj dusza Boga nie ma. Tylko teraz jakiej? skoro potrzebne same dokumenty? Ludzie mają różne wpisy w dow .rejestr. np. przyczepa ciężarowa, przeznaczenie - przewóz pojazdów (w rzeczywistości laweta) i trzeba to fizycznie posiadać aby co roku robić przegląd techniczny.

2. Zakup nowej lekkiej przyczepy o DMC 750, ładowność 620kg , typowej z burtami - również dla dokumentów, po czym sprzedać samą przyczepę (nie ma konieczności przeglądów techn) i wg papierów (a fizycznie nie) przekraczać wagę o drugie 600kg :-X
Gdzieś czytałem, że są jakieś wagi preselekcyjne w jezdniach i ważą w czasie jazdy (może na światłach) a kamera skanuje nr rejest. po czym nastepuje porównanie :'(

Jakieś sugestie i rady od kolegów transportujących swoje łodzie??? ^-^
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Marzec 16, 2018, 19:57:24
Odpowiedź #39
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Będzin
  • Akwen: Wody lokalne
Lepszym rozwiązaniem jest kupić papiery od przyczepy która ma zbliżone DMC do twojej oryginalnej przyczepy. Ostatnio przerabiałem podobny temat tylko szukałem papierów na DMC ok. 2500 kg, to już było ciężko coś znaleźć, ceny też windowali wysoko, w granicach 1500-2000 zł za papier. Ale dla DMC 1500 kg bez problemu znajdziesz na OLX, jest tego sporo. Bijesz nowy numer na swojej przyczepie, ewentualnie dobrze było by też tabliczkę mieć zgodną z parametrami w papierach :) Ważne żeby w dokumentach była informacja przyczepa transportowa, ewentualne przeznaczenie można zmienić potem u diagnosty :)
Z przyczepą lekką możesz mieć większy przypał, jeśli trafisz na ogarniętego policjanta lub inspekcję, zaraz zorientują się że zestaw przekracza warunki przyczepy lekkiej i masz problem.....
Maxum 2300 SC  Mercruiser 7,4L

Marzec 16, 2018, 20:21:10
Odpowiedź #40
  • *****
  • Wiadomości: 1211
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Nie jest tak sporo,niestety. Nad to, myślę, że chyba mniejsze zło gdy sie przekracza wagę niż wytłumaczyć się z fałszerstwa numerów vin :o
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Marzec 16, 2018, 20:26:26
Odpowiedź #41
  • *****
  • Wiadomości: 2516
  • Akwen: Odra środkowa
Wyjątkowo kiepskim i niebezpiecznym pomysłem jest holowanie przyczepy 1500 DMC bez hamulca. Raz, że to niedozwolone dwa, że przy pierwszym mocniejszym hamowaniu może źle się skończyć. Ja targam 1300 i nie wyobrażam sobie braku hamulca, który wielokrotnie ratował sytuację O0.
Pozdrawiam

Marzec 16, 2018, 20:40:27
Odpowiedź #42
  • *****
  • Wiadomości: 1211
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
A widzisz, przejechałem nią z Czech 900km i w terenach górzystych i wszystko bez najmniejszych problemów. Poprzedni właściciel latał nią do Chorwacji, tyle że u nich prawo pewnie dopuszcza po legalu.
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Marzec 16, 2018, 21:07:28
Odpowiedź #43
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
    • BY.
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
 Po felgach ,ramie wygląda mi na oryginał Usa gdzie hamulec nie jest wymagany pod taką masę , może poprzedni właściciel specjalnie zgubił papiery jak sprzedawał ......... .

Marzec 16, 2018, 21:18:51
Odpowiedź #44
  • *****
  • Wiadomości: 532
    • Radom
  • Akwen: WJM
Moja o podobnych wymiarach ma hamulec najazdowy, i to hydrauliczny