niagara Opublikowano 3 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 Witam serdecznie, Setup następujący: Łódka riverfox 420 180kg wagi, silnik zaburtowy 60kg. Przyczepa podłodziowa dość krótka bo 420-430cm cała (z wysuniętymi światłami sporo więcej). Łódka poprawnie zamontowana na przyczepie wystaje ok. 70cm za ostatni punkt podpory (dystans pomiędzy ostatnią nieruchomoą belką przyczepy a pawężą łodzi). Do tego silnik na pawęży daje dodatkowe ok. 50cm, łącznie 120cm nie podpartej przestrzeni wzdłuż łodzi w okolicach pawęży. Jest czym się przejmować ,że łódka może się złamać/pęknąć na nierównościach? Przyczepa nie jest amortyzowana. Zmieniać przyczępę, załatwiać podpory przedłużające przestrzeń ładunkową, czy wszystko jest ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawtow Opublikowano 3 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 Targam tak i narazie bez problemu :) na kabinówce wystaje 1,5m więc na silnik wieszam kamizelkę odblaskową. http://upload.secondsun.pl/img/155690205220181102_131554.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 4 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2019 Jest czym się przejmować ,że łódka może się złamać/pęknąć na nierównościach? Co najwyżej podpora może się znaleźć we wnętrzu, najpopularniejsze uszkodzenie udki, zresztą większość uszkodzeń powstaje w trakcie transportu. Warto założyć sanie, wtedy masa udki rozkłada się na dużo większej większej powierzchni niż w przypadku punktowych podpór które moim zdaniem są konstrukcyjną porażką pod wieloma względami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 4 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2019 Widzę, że dno łodzi stoi na rolkach, czy tak? Jeśli tak to podpory tylko stabilizują łódkę na boki. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 4 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2019 Stoi zdaje się na 5 rolkach więc jest całkiem nieźle, za to kolumna/przekładnia/śruba zasłaniają tablicę rejestracyjną. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oldzbig Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Targam tak i narazie bez problemu :) na kabinówce wystaje 1,5m więc na silnik wieszam kamizelkę odblaskową. http://upload.secondsun.pl/img/155690205220181102_131554.jpg Może to złudzenie ale wygląda na to że większy ciężar jest za osią przyczepy a to jest proszenie się o wężykowanie zestawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawtow Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Wydaje się koledze :) Przyczepka jest wyważona i tak śmigam w sezonie co weekend. Zresztą temat nie jest Mój tylko kolegi niagara :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 https://www.gddkia.gov.pl/pl/870/prawo-o-ruchu-drogowym 4) ładunek wystający z tyłu samochodu osobowego lub przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy może być oznaczony chorągiewką barwy czerwonej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku 6. Ładunek wystający poza płaszczyzny obrysu pojazdu może być na nim umieszczony tylko przy zachowaniu następujących warunków: 1) ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie przekraczała 2,55 m, a przy szerokości pojazdu 2,55 m nie przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z jednej strony nie wystawał na odległość większą niż 23 cm; 2) ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu na odległość większą niż 2 m od tylnej płaszczyzny obrysu pojazdu lub zespołu pojazdów Znajomi z UK mocno do serca biorą sobie tablicę z biało - czerwonymi pasami i tak holują. We włoszech sporo widziałem łodek z takim oznaczeniem 3) ładunek wystający z tyłu pojazdu oznacza się pasami białymi i czerwonymi umieszczonymi bezpośrednio na ładunku lub na tarczy na jego tylnej płaszczyźnie albo na zawieszonej na końcu ładunku bryle geometrycznej (np. stożku, ostrosłupie); widoczna od tyłu łączna powierzchnia pasów powinna wynosić co najmniej 1.000 cm2, przy czym nie może być mniej niż po dwa pasy każdej barwy; ponadto w okresie niedostatecznej widoczności na najbardziej wystającej do tyłu krawędzi ładunku umieszcza się czerwone światło i czerwone światło odblaskowe; przy przewozie drewna długiego zamiast oznakowania pasami białymi i czerwonymi dopuszcza się oznakowanie końca ładunku chorągiewką lub tarczą barwy pomarańczowej; Ja mam torbę na spodzinę która ma na końcu czerwony trójkąt odblaskowy Aczkolwiek nie pasuje do powyższych przepisów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.