Skocz do zawartości

Jak dużą łódź da się holować i slipować samodzielnie?


Tomasz K
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie idę z Górek Zachodnich do centrum i rozmyślam o większej łodzi.

Mamy teraz 6m i chciałoby się większą (znów).

Pytanie z jak duzym sprzętem daje się bezbolesnie jeszcze jeździć i oczywiście slipować.

Założania:

- 3 osoby wprawione w obsłudze,

- auto 3,5t na haku.

Wasze doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z jak duzym sprzętem daje się bezbolesnie jeszcze jeździć i oczywiście slipować.

No tutaj to ograniczenia stawiają przepisy drogowe bo jest określona max długość zestawu ciągnącego. Jeśli idzie o slipowanie to też spuszczane na wodę na różnych wózkach są wieleset tonowe statki. Tu chyba nie ma ograniczeń O0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oto mi chodzi.

Nie pytam o gabaryty ładunku nadającego się do transportu drogowego.

Nie putam o przepisy, prawo itp.

Wiem też, że są niskopodwoziowe naczepy oraz można skorzystać z usług pilota :-)

Zdaję sobie sprawę, że w stoczniach slipuje się nieco większe statki od mojego :-)

 

Chodzi o stronę praktyczną - z czym w miarę bezboleśnie daje się jeździć?

Gdzie kończy się przyjemność prowadzenia zestawu a zaczyna walka o życie?

Ja mam do wody bardzo daleko. Trasa 400 km to norma. Nie trzymam (na razie) łodzi na wodzie bo nie wiem kiedy i gdzie polecimy. W sezonie potrafię co weekend walnąć 1000 km żeby popływać.

Mam na myśli wymianę sprzętu w całości (łódź, silnik, przyczepa).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo slipowanie jest takie same większa mniejsza łódź (no chyba że trzeba używać dźwigu to inna para kaloszy) doczep sobie do przyczepy metrowe kije od szczotki oraz jakieś elementu poszerzające przyczepę i zobaczysz jak jest nią manewrować. Bo jadać drogami o ile nie są to wąskie drogi mazurskie tylko drogi gdzie tiry kursują to przyczepa do 8m raczej powinno jakość iść z manewrowaniem problem pojawia się gdzie jest ciasno doczep sobie przed wjazdem na slipowanie szczotki na kiju i zobacz jak ci to utrudni życie:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie boję się manewrowania z przyczepą, mam dużą wprawę w takich operacjach.

Ciągnik tez dobry, Discovery 4 daje radę zawsze.

Obecnie długość zestawu wynosi ok. 13m, szerokośc max. 2,2-2,3m

Z tym sprzętem wjeżdżam i wyjezdżam zawsze i wszędzie.

Nie uzywam dodatkowych lusterek bo disco szerokie i widzę dość dobrze.

 

Takie mam wrażenie, że nie długość a szerokość jest decydująca. Te 2,5m to już miejscami rzeczywiście może być ryzykowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moje maleństwo wożę do GR i z powrotem od 6-ciu lat.

RIB 5.4 (2,45 szer) na przyczepie DMC 1300.

 

Aby nie ciągać 2500 km (w każdą strone) pływam ten 1000 km z Wenecji do Patry w GR.

 

- Koszt promu na przyczepę

- spalanie 13.5 a nie 8.5 (jak wyszło bez)

- prędkość 90 km / h a bez 120/130

 

W końcu zostawiłem w GR. Do tego jezdze autobusem z dużym silnikiem a nie ciągnikiem 4x4.

Aczkolwiek autobus b.wygodny na długie trasy.

 

@Woj70 tez planuje cos wieszego zaciagnąc do GR i zostawić.

Z drugiej strony i tak musisz taki okręt wyciągać aby dno zeszlifowac/pomalować ...

Chyba, że masz port z takim serwisem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastian77 - no jestem pod wrażeniem :-)

 

Piękny zestaw.

Po Twoim wcześniejszym poście zainteresowała nie ta Galia. W sumie - na tyle duża żeby wygodnie pływać i mieszkać, a na tyle mała, żeby holować i slipować. I cena do przyjęcia. Może się kiedyś skuszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Galia 777 to stary projekt z przed rokiem 2000, był celowany właśnie pod holowanie we własnym zakresie.

Łódz bardzo wytrzymała, ciężka i solidna, W większości z mocnym dieslem Volvo Penta który nie zje ci portfela w spalaniu  ;D.

Wady to niski sufit w części dziobowej, konkurencja jest lepsza, oraz brak łatwego przechodzenia na dziób. Musisz iść bokiem zaczynając za wieżą. Kategoria B czyni ją bardzo wszechstronną i bezpieczną. Popływasz na mazurach i morzu.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dorzucę swoje pytanie do ciągania dużej łajby.

 

Moje maleństwo w zestawie z przyczepą to poniżej 500kg.

Auta maja jakies tam dmc przyczepy z hamulcem przeważnie do kilkunastu % wzniesienia. Co zatem ze slipami stromymi, z końcem płyt betonowych( niski poziom wody i slip za krotki), proszę o podpowiedź jak radzi sobie samochod co ma dmc 2t albo 2,4t i więcej w zestawie z maxem na haku w takich momentach?

 

Czy w ogóle jest zalecane do takich ekstremalnych sytuacji podpinanie przyczepy zgodnie z maksymalnymi danymi z dowodu?

 

Mam małą łódkę, ale ma być duża i czy nie będzie strzałem w kolano podpięcie max na haku a potem latanie za pickupem albo traktorem do wyciągania z wody...

 

Lodki 5,5 do 6,5 m zalezy od marki i zabudowy maja rozjechane wagi netto od 600kg do 1100kg.

Auto obecne to xtrail wazy ze mna i paliwem 1850kg to niewiele a przyczepa moze wazyc nawet 2t, moge oczywiscie kazac rodzinie siedziec w aucie to moze mnie nie wciagnie przyczepa, ale to troche proszenie sie o wypadek...

 

Jestem ze świętokrzyskiego i u nas wozimy łódki po drogach, zamiast nimi pływać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Disco 2 oraz 4 nigdy nie miały jakiegokolwiek problemu na slipie.

Raz wyciągałem tuarega z przyczepą i łodzią, który na stromym slipie spadł kołami od przyczepy z płyt.

Jeśli opony są dobre (AT), masz reduktor, silnik na ON to możesz bać się śniegu i ewentualnie błota.

Kąt nachylenia zjazdu raczej drugorzędny.

Ja preferuję slipy strome - nie muszę się moczyć zbyt aby łódź już unosiła się na wodzie.

Ale co będzie jak zmienię łódź na cięższą to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...