Skocz do zawartości

Jak i czy serwisować samemu przyczepę ?


ogorek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś na przeglądzie wyszło, że mam rozsypane łożysko w lewym kole przyczepy Brenderup BASIC 1300

 

Mój ulubiony serwis Brenderupa (w Zielonce) http://www.przyczepy-myc.pl/

 

zrealizował naprawę gwarancyjną.

 

Ale dostałem "zawału" jak mechanik chwycił za koło i kokazał, że rusza sie w kazą stronę ten prawie 1cm

A potem pokazał rozsypane łożysko (kulki jeszcze były w całości)

 

Hamulec też był już żle wyregulowany i wymagał regulacji

 

Rozumiem, że mógłbym samodzielnie sprawdzać

 

- podnieść podnośnikiem, na kobyłki i poruszać kołem (wyszedłby problem z łożyskiem)

- sprawdzić czy kręsci się bez oporów

- przesmarować kalamitki

 

Coś jeszcze ? Bo widzę, że łożyska sam bym nie wymienił (problemy z wyjęciem starego) ale zakąłdam, że dobrze mieć jedno w zapasie bo w takiej Grecji mogliby nie mieć w warsztacie takiego samego.

 

Jednak długie trasy, woda morska - to mimo systemu płukania hamulcy trzeba robić jakieś podstawowe sprawdzenia.

Zarówno podnośnik słupkowy jak i jedną "kobyłkę" wożę ze sobą.

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Wracając z Grecji nie jechałem szybko (max 120 km/h a raczej bliżej 90-100 km/h) i jak pomyślę, że koło mogło odpaść na takiej autostradzie ....

 

Rozumie, że na postojach mogłem sprawdzać temperaturę kół ? Prócz tego czy pasy są odpowiednio napięte ??

 

A może jest firma, która oferuje dwuosiową przyczepę o DMC 1500 kg ?

Widzę teraz duży sens takiej inwestycji przy długich trasach. Auto DMC 2600 + DMC 1500 - zmieszczę się w uprawnieniach B96 i będę mieć dwie osie więc łodka nie wyląduje na asfalcie w razie problemu z łożyskiem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A może jest firma, która oferuje dwuosiową przyczepę o DMC 1500 kg ?

Widzę teraz duży sens takiej inwestycji przy długich trasach. Auto DMC 2600 + DMC 1500 - zmieszczę się w uprawnieniach B96 i będę mieć dwie osie więc łodka nie wyląduje na asfalcie w razie problemu z łożyskiem ...

 

Jeśli sam nie masz możliwości to zakup w ulubionym serwisie druga oś i zleć jej montaż i odpowiednie wyważenie z zachowaniem pewnej zasady  : jedna oś od drugiej nie może być oddalona więcej niż 1 metr. I w ten sposób staniesz się posiadaczem przyczepy jednoosiowej / o dwóch osiach/ zupełnie legalnie. Sama przyczepa będzie trochę więcej ważyła ale i tak zawsze ciagniemy więcej.  ;) Mam taka przyczepę jak Twoja jednoosiową o dwóch osiach i też ciągam na długich dystansach łódz od czterech lat bezpieczniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska w przyczepie to w zasadzie sprawdzać trzeba przed i po zakończeniu sezonu :)

 

Kiedyś kupiłem z Zegrza Malibu i koło odpadło w Rembertowie , przyczepa służyła tylko do wodowania, nie używana na odcinkach dłuższych niż 50 m :) a z łożysk to tylko rude się posypało ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A może jest firma, która oferuje dwuosiową przyczepę o DMC 1500 kg ?

Widzę teraz duży sens takiej inwestycji przy długich trasach. Auto DMC 2600 + DMC 1500 - zmieszczę się w uprawnieniach B96 i będę mieć dwie osie więc łodka nie wyląduje na asfalcie w razie problemu z łożyskiem ...

 

Jeśli sam nie masz możliwości to zakup w ulubionym serwisie druga oś i zleć jej montaż i odpowiednie wyważenie z zachowaniem pewnej zasady  : jedna oś od drugiej nie może być oddalona więcej niż 1 metr. I w ten sposób staniesz się posiadaczem przyczepy jednoosiowej / o dwóch osiach/ zupełnie legalnie. Sama przyczepa będzie trochę więcej ważyła ale i tak zawsze ciagniemy więcej.  ;) Mam taka przyczepę jak Twoja jednoosiową o dwóch osiach i też ciągam na długich dystansach łódz od czterech lat bezpieczniej.

 

Pomysł bardzo fajny. Dzięki. Tylko ja mam mniej jak 100 kg zapasu na mojej przycepce DMC 1300.

Widzę, że os waży 50kg

https://unitrailer.pl/product-pol-155-Os-hamowana-do-przyczepy-AL-KO-1300-mm-1500-kg-5x112.html

do tego dwa koła pewnie dojdzie w sumie 70 kg.

 

Załuję, że nie kupiłem takiej o DMC 1500 od razu bo przecież koszt podobny a dla uprawnień nie ma znaczenia czy dla auta.

 

Wychodzi na to, ze powiniennem zamówić taka 1500 z dodatkową osią a starą sprzedać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągacz do łożyska możesz wozić w aucie + klucz do rozkręcenia koła. Żeby przed wodą uchronić to oprócz kalamitek wysmaruj towotem wszystko co jest pod tym kapturkiem. No i przede wszystkim nie wjeżdżaj głębiej niż musisz, żeby jak najmniej wody się dostawało.

Towot przyspiesza korozję w kontakcie z wodą C:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli koło miało centymetr luzu to racezj powinieneś słyszeć jak rytoli to łożysko.Moze Twoja honda jest lepiej wytłumiona od mojej,ale ja jak miałem w takim stanie łozysko to powyzej 60kmh jarmoliło tak,ze słyszałem tylko ten hałas-mowa oczywiście o uszkodzonym łozysku w przyczepie,nie aucie.

 

Na długich trasach tak jak napisałeś kontroluj temperaturę piast podczas postojów-tez tak robię zwłaszcza jak mi się spieszy i ładuję 120+

 

Jeśli chcesz,zeby łozyska zyły długo,to po sezonie rozbierasz,myjesz,weryfikujesz czy nie ma uszkodzeń,smarujesz od nowa na grubo i składasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może z tym centymetrem przesadziłem.

Po prostu się ruszało w każdą stronę lekko.

Dlatego pojechałem do serwisu bo słyszałem coś (lekkie huczenie) ale dopiero jak w PL się wybrałem na ZZ i jechałem wolno.

Naprawdę nie było to głośne - stąd moje wielkie zdziwienie.

 

Kombinerki do zimmeringów - mam ale w serwisie mieli kłopot aby wyjąć to łożysko wiec co powiniennem mieć (jakie narzędzie) aby było małe ale dawało się wyjąć łożysko. Łozysko Knotta szczelne na dokładkę :O

 

Po prostu jakiś pech - tych łożysk nie ma jak rozebrać ale ja jestem z tych co chętnie co rok (np. na wiosnę) wymienią.

Tylko patrząc na problemy przy wyjęciu tego uszkodzonego - co kupić aby samemu to wyjmować.

 

Już prędzej myślałem o smarze łodkowym Evinrude 3 in 1 czy jakoś tak. Mam tego tonę i wyciskarkę.

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Rozmawiałem z serwisem i wymienili mi cały bęben z łożyskiem.

I chyba kupię taki drugi na podmiankę jakby się coś działo.

Prędzej wymienię bęben niż gdzies w trasie - na wakacjach - wyciąganie łożyska

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Cena bębna z łożyskiem 300 PLN samego łożyska oryginalnego do tej osi 140 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem remont swojej przyczepki - opisywałem na forum. od strony przyczepy mam uszczelniacz - zatopiony w smarze do łożysk (nie towot), od strony zewnętrznej kupiłem "Bearing Savers". Oprócz tego zrobiłem sobie system płukania hamluców, który planuję używać po wodzie słonej.

 

https://www.youtube.com/watch?v=_z--3x697fs

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem tylko ze słodką wodą po wyslipowaniu w słonej. Nie wszędzie jest do niej dostęp. Jedyna rada w tej sytuacji to nie zaciągać hamuljca ręcznego na dłużej. Jak się zespawają szczęki z bębnem i dodatkowo linka/mechanizm napinacza to tylko kowal może obrócić koło. Że, o jego zdjęciu z bębna nie wspomnę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam ten system płukania bębnów w osiach Alko - hamulce po slipowaniu w słonej wodzie OK, ale jeszcze jest kwestia łożysk. Podobno mam wodoodporne, ale co to dokładnie oznacza? Gość od slipowania w Cro bardzo odradzał zanurzać koła w słonej wodzie właśnie ze względu i na hamulce i na łożyska (mimo niby wodoodpornych).

90% wodowań odbywało się tak, że podjeżdżała przyczepa kołami do lustra wody, a resztę na rolkach wodowano i wciągano łodzie. Nawet niektórzy nie mając  rolek tylko loże boczne wypychali ciężkie łodzie... A i byli tacy, co wjeżdżali całymi przyczepami i później nawet ich nie płukali... mieli to w d...pie. I nie były to jakieś lepsze osie, po prostu tak robili i tyle.

 

Z moich skromnych doświadczeń, po wielu rozmowach z ludźmi, co od lat tam przyjeżdżają z łodziami - wynika z tego, żeby unikać wjazdu do słonej jak to tylko możliwe. Jak tak będę się starał robić i tyle.

 

A co do tematu samej przyczepy i drugiej osi - to też mogłem kupić tańszą przyczepę na 1 osi - DMC byłobu niższe o 200KG, ale ładowność podobna, więc nawet lepiej, ale z doświadczeń wiem, że 2 osi są znaczenie bezpieczniejsze i lepiej sie prowadzą - @ogórek - zawsze możesz zamówić przyczepę u producenta na 2 osiach z DMC jakim Ci pasuje - po prostu będzie mniejsza ładowność i tyle. Ja mam osie 2x1350kg, czyli można by homologować przyczepę na 2700KG, ale ja potrzebowałem 2000kg i tyle mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Grecji nigdy nie miałem problemu ze słodką woda w porcie.

Nawet w wiosce składającej się z 5-ciu domów i porciku kran ze słodką wodą w marinie - obok slipu musiał być.

 

W serwisie rzekli, że nie ma śladów po morskiej wodzie dzięki płukaniu.

Morska woda daje specyficzną korozję

 

Grecy trzymają najczęscie łodzie na niehamownych przyczepach i potrafią zostawić je na pół dnia zanurzone na slipie i nie znają/nie muszą systemu płukania hamulcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie. Wypłukać sól. To wazne. Nie ma łoźysk wodoodpornych. Są uszczelnione lub dodatkowe simmeringi. W ten sposób mozna mowic ze wodoodporne.

 

Ja tez w pierwszym sezonie na mazurach lódź do wody. Po 2 tyg łódź z wody. Po 5km zestaw na parking. My do domu a sprzęt na mazurach. Łożysko się rozlecialo. Teraz dokladam smaru przed  sezonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...