Autor Wątek: m-y wedge do transportu silnika  (Przeczytany 6328 razy)

Luty 12, 2016, 08:38:46
  • *****
  • Wiadomości: 3147
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie

Luty 12, 2016, 16:57:27
Odpowiedź #1
  • ***
  • Wiadomości: 175
    • Gdynia
  • Akwen: Bałtyk
W akcesoriach yamahy są  takie , tylko cena masakra 320 złotych  >:(

Luty 12, 2016, 17:55:24
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 3147
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ta sama cena co z USA.
W moim linku 40 USD, shipping + VAT drugie 40 USD co daje 80 USD czyli 320 PLN ...

Na form RIB.net napisali, że jedynie ETEC-i nie wymagają wynalazków bo mają to dobrze zrobione.
Innym silnikom przydaje się to coś ...
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Luty 12, 2016, 18:27:59
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne
Maciej, masz solidną podpore transportowa więc co kombinujesz? :) ta druga mniejsza to serwisowa

Luty 12, 2016, 19:42:40
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 3147
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Poczytałem na RIB.net i sporo osób to używa.
Zwłaszcza właściciele SUZUKI narzekają na podporę (ponoć w instrukcji i serwisie twierdzą, że muszą stosować podpory)

Dopiero po moim poście tutaj odezwał się właściciel SUZY 140 a przed tem dwu EVINRUDE 75 i stwierdził, że EVINRUDE ma to świetnie rozwiazane a w Suzie musi kombinować.

Napisał:

Cytuj
Afaik, OMC/BRP engines were the only ones with a "proper" trailering bracket. Until I got a Suzuki I assumed all engines had such a device. Suddenly I was faced with wedging a lump of timber into a £10000 engine, which tbh I thought was sh1te. So necessity being the mother of invention.....

Czyli, że kawałkiem "drzewa" podpiera silnik za 10 tys GBP :)

On nie zmienił silników (z EVIN-a na SUZE) a RIB-y i jego poprzedni był zasilany 2xETEC 75
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Luty 13, 2016, 09:33:48
Odpowiedź #5
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1737
  • odszedł na wieczną wachtę...
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Szukałem w fotkach ale nie znalazłem moje mocowanie transportowe Verado wykonane ze stali kwasoodpornej bije to na głowę zapodam na wiosnę  ;). To co pokazałeś na naszych drogach raczej odpada.

Luty 13, 2016, 10:38:42
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 3147
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ja mam dwa w ETEC-u:



Cytuj
In addition to having an electric trim mounted to the engine, the OMC/BRP motors also have both a trailer bracket (blue arrow) to take the load off the hydraulics when trailering, and a trim bracket (red arrow) to serve the same purpose when tilted.

A tu strona z manuala jak to się używa:
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Luty 14, 2016, 10:55:25
Odpowiedź #7
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 822
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Honda też ma całkiem zacne zabezpieczenie do transportu czy postoju na dłuży okres .
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Luty 14, 2016, 18:13:24
Odpowiedź #8
  • ****
  • Wiadomości: 318
    • Białystok
  • Akwen: Wody lokalne
To nie jest do transportu:) tylko serwisowa blokada w razie wymiany siłownika czy innych awarii z trimem.

Luty 14, 2016, 19:16:01
Odpowiedź #9
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 822
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
A jak jest różnica czy serwis czy postój w marine lub transport ?   :D
Najważniejsze że odciąża siłownik .
To chyba na szkoleniach w Hondzie głupoty mi opowiadają .
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Luty 14, 2016, 19:42:20
Odpowiedź #10
  • ****
  • Wiadomości: 318
    • Białystok
  • Akwen: Wody lokalne
Z pewnością:) mi też tłumaczono "blokada transportowa" a w manuału producent zakazuje transportu w poziomie na tej blokadzie i zaleca lekko uniesiony oparty na podporze .Było już dużo o tym wyżej:)

Luty 14, 2016, 20:05:09
Odpowiedź #11
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 822
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Czyli pomijając transport to wychodzi na to że przetrzymywanie silnika kiedy stoimy na wodzie i zostawiamy motorek w pozycji uniesionej dość wysoko tak aby śrubka nie zarastała jest niedopuszczalne ?
No to chyba mam szczęście jak i wielu innych którzy tak przetrzymują silniki od lat .
Ta wynika z instrukcji  .  ???

Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Luty 14, 2016, 21:07:05
Odpowiedź #12
  • ****
  • Wiadomości: 318
    • Białystok
  • Akwen: Wody lokalne
Nie ma tutaj co ubijac piany tylko tak zaleca producent żew transporcie się zaleje czy np w suzi potrafi się od wstrząsów luzowac przednie zapięcie czapki  . Stanie na wodzie czy serwisie to nie transport po naszych drogach:)

Luty 14, 2016, 21:15:57
Odpowiedź #13
  • ****
  • Wiadomości: 318
    • Białystok
  • Akwen: Wody lokalne
Dodam jeszcze że kiedyś podczas transportu ex motorówki miałem podniesiony silnik na Maxa i zwykły sterociag to urwalo mi gwint w pogrzebach cały silnik podrzucalo do góry  a jak jest bardziej w pionie nie ma takiej siły na sterociag chociażby...

Luty 14, 2016, 22:44:53
Odpowiedź #14
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne
Tomku to Ty offroad uprawiałeś z łodzią na haku czy co?   ;D