Autor Wątek: Nacisk na hak  (Przeczytany 2968 razy)

Czerwiec 17, 2019, 15:55:10
Odpowiedź #15
  • *****
  • Wiadomości: 1635
  • Sternik Morski
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
paweł i po co mi te wszystkie dane (jak je ustalić to ja naprawdę wiem) skoro w trakcie jazdy hak będzie na innej wysokości i całe to mierzenie można sobie w trąbkę wsadzić  ;D

masz lepszy sposób jakie takie zmierzenie nacisku?...gdyby to było proste (szczególnie 2 osie) nie byłoby wątku..a negowanie bez podania propozycji rozwiązania także nie brzzmi miło...

Czerwiec 17, 2019, 16:37:22
Odpowiedź #16
  • ***
  • Wiadomości: 165
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Odra górna
paweł podałem już poniżej, auto w dniu wyjazdu po spięciu z pasażerami w środku podchodzę i odpinam.
Dorosły facet bez problemu podnosi oburącz 80 kg i widzi od razu czy przyczepa dociska hak czy też sama się wypina.
Jeśli się wypina to graty w łodzi przekładamy na przód ( lub z bagażnika) natomiast jeśli nie można jej wypiąć to odwrotnie, graty na tył łodzi.
Można też posługiwać się normą i według niej tak wagowo rozmieścić łódź by nacisk pasował ( sprzęg normatywnie ma być od 38 do 45 cm od podłoża) tylko że norma drogą nie jeździ a zakres jest na tyle duży że błąd jest niemal gwarantowany.
Metoda z wagą jest adekwatna w momencie ważenia ale ani minuty dłużej chociażby dlatego że wsadzasz do auta 200kg lub nie wsadzasz.
Przy jednoosiówce jest łatwiej bo wysokość haka nie ma aż tak dużego wpływu na nacisk.
Tyle :P
Jeszcze bydzie przepjyknie!