Autor Wątek: Nie kupuj takiej przyczepy  (Przeczytany 4631 razy)

Styczeń 13, 2019, 12:52:21
Odpowiedź #15
Niby jakim cudem opona ma spaść z felgi?
Jak złapiesz kapcia na bezdętkowej to też grozi to śmiercią lub kalectwem?

Styczeń 13, 2019, 13:10:59
Odpowiedź #16
  • ***
  • Wiadomości: 127
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Odra górna
mikijet no błagam Cię , oczywiście że opona bezdętkowa jest utrzymywana na rancie felgi poprzez odpowiednie ciśnienie, jazda na zbyt niskim ciśnieniu powoduje ogromne ryzyko że opona spadnie z rantu felgi do wewnątrz i rozpierdzieli siew drobny mak.
Tak jeśli jedziesz na kapciu i ciśnienie spada to także tracisz sterowność i powstaje ryzyko że opona zejdzie z rantu.
Do jazdy bez powietrza są specjalne opony Run flat o innej konstrukcji i inaczej się je dobiera do szerokości felgi.
Mało tego jazda na zbyt niskim ciśnieniu powoduje przedwczesne zużycie opony.
Tu masz pamiątkowe zdjęcie sobie wydrukuj i nie pchaj ludzi w pułapkę.
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Styczeń 13, 2019, 17:00:09
Odpowiedź #17
Podałem przykład 0,3 / 0,5 bar dla opon 165 r15 i przyczepki lekkiej bez resorowania. A Ty próbujesz mi wcisnąć, że robię z tego standard dla każdego przypadku. Opona ma swoje ugięcie robocze i tego się trzeba trzymać.
Poza tym, większy balon lepsze resorowanie. Takie mam doświadczenia z holowania przyczep lekkich. ( zwłaszcza pustych).

Marzec 21, 2019, 21:33:31
Odpowiedź #18
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
    • Ruciane-Nida
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Właśnie. Jaka przyczepa będzie najlepszym rozwiązaniem? Poszukuje czegoś dla siebie.

Kwiecień 30, 2019, 13:08:10
Odpowiedź #19
  • *****
  • Wiadomości: 1475
  • Sternik Morski
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
Właśnie. Jaka przyczepa będzie najlepszym rozwiązaniem? Poszukuje czegoś dla siebie.

poczytałem troszkę co piszecie i podzielę się swoimi spostrzeniami gdyż sporo jeżdżę z przyczepami i także 5 szt wykonałem od podstaw..fotki pięknej dwuosiówki wyślę niebawem gdyż jest na ukończeniu.
Oczywiście jazda obciążoną przyczepą na niskim ćiśnieniu w oponach to jakieś nieporozumienie...może mały wyjątek z praktyki - chcąc zminimalizować podskakiwanie ale PUSTEJ przyczepy na ośce skrętnej mozna obniżyć ciśnienie...ale przed obciążeniem dobić do wartości jakie podaje producent.
Oczywiście najlepszy jest resor +amortyzator..ale minimalizacja wypiera to i teraz wszyscy stosują ośki skrętne. One oczywiście amortyzują tylko na folderach ...w praktyce jeżeli chcesz aby ta oś cokolwiek amortyzowała dobierz taką aby masa całkowita zystawu wynosiła ok 50% DMC ośki...jeżeli chcesz przewozić łódkę 600kg czyli z przyczepą będzie to waga ok 800kg więc rekomenduję ośke 1600kg a min 1350. Jeżeli dobierzesz obciążenie zestawu na styk do DMC osi to amortyzację masz jedynie na balonie opony.
Kolejna kwestia to oś skrętna+niski profil-= najgorsze połącznie i całkowity brak amortyzacji...tylko efekt wizualny.

Aktualnie wykonałem przyczepę na której będzie łódka o wadze 1000kg na dwóch osiach skrętnych KNOTT DMC 1350kg..i tylko 2 osie zapewnią mi odpowiednią amortyzację. Ponadto nie potrzebuje koła rezerwowego...jak padnie opona bądź piasta to ściągam owe koło i jazdę dalej (opony są o dużym obciążeniu 14"). Ponadto jak strzeli opona w jednosiówce to sprżet na złom...dwuosiówka wybaczy taki przypadek.
Kolejny problem to fakt, iż nawet renowani producenci osi pakują łożyska chińskie...i po 5 tys km można je wyrzucić. Dodatkowo proponuję założyć simeringi gdyż żadna oś hamowana ich nie posiada i łożyska wytrzymuja jeden sezon w słonej wodzie.
Szkoda, że nie można u nas nabyć w normalnychj cenach osi skrętnych przetłoczonych aby ich środek był obiżony...co umożliwia obniżenie posadowienia na niej łodzi ..płytszą wodę do slipowania itd.

odpowiadając na Twoje pytanie jak przyczepa najlepsza?...jak jednoosiowa to najlepiej na resorze...(tylko gdzie taka kupić :D) albo dwuosiowa...i żaden niski profil opony


Yamaha FX Cruiser SVHO, Yamaha VX Cruiser 1.8 HO, AM565 Suzuki DF140

Kwiecień 30, 2019, 15:18:11
Odpowiedź #20
  • *****
  • Wiadomości: 1361
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
A Ty jesteś producentem przyczep czy hobbystą?
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Kwiecień 30, 2019, 15:22:29
Odpowiedź #21
  • *****
  • Wiadomości: 1174
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Przyczepy na resorach nie podnoszą w górę całości? Dwuosiowe fajne, tyle, że rośnie masa przyczepy a u Nas chyba najwięcej jest wszystko dźwigających lekkich.

pzdr
AM 500 + Mercury 60 + Mercury 3,5

Kwiecień 30, 2019, 15:40:07
Odpowiedź #22
  • *****
  • Wiadomości: 1475
  • Sternik Morski
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
Przyczepy na resorach nie podnoszą w górę całości? Dwuosiowe fajne, tyle, że rośnie masa przyczepy a u Nas chyba najwięcej jest wszystko dźwigających lekkich.

pzdr
troszkę podnoszą gdyż muszisz zapewnić miejsce na skok osi w górę aby nie uwalić o dno łodzi...ale czasami oś spawa sie poniżej osi koła...co zwieksza komplikacje wykonania ale obniża posadowienie..
Yamaha FX Cruiser SVHO, Yamaha VX Cruiser 1.8 HO, AM565 Suzuki DF140

Kwiecień 30, 2019, 15:41:04
Odpowiedź #23
  • *****
  • Wiadomości: 1475
  • Sternik Morski
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
A Ty jesteś producentem przyczep czy hobbystą?
niestety profesjonalne hobby..
Yamaha FX Cruiser SVHO, Yamaha VX Cruiser 1.8 HO, AM565 Suzuki DF140

Kwiecień 30, 2019, 22:08:22
Odpowiedź #24
  • *****
  • Wiadomości: 1475
  • Sternik Morski
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
tak wygląda moje dzieło od A-Z..oczywiście całość ocynk ogniowy nast.malowana...jeszcze dziobnica do wykończenia, tylne rury naprowadzające ze światełkami na szczycie :D i jakieś ładne naklejki boczne...
Yamaha FX Cruiser SVHO, Yamaha VX Cruiser 1.8 HO, AM565 Suzuki DF140

Maj 01, 2019, 00:08:34
Odpowiedź #25
  • *****
  • Wiadomości: 1361
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Ładne to Twoje hobby :) Zdradzisz jaki jest koszt takiej przyczepy DMC 135O?
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Maj 01, 2019, 07:39:02
Odpowiedź #26
  • *****
  • Wiadomości: 945
    • Sulejówek/Halinów
  • Akwen: Jeziorak
ja też jestem zainteresowany przyczepą 1350dmc, proszę o informacje
Piotr

Maj 01, 2019, 08:55:22
Odpowiedź #27
  • *****
  • Wiadomości: 1475
  • Sternik Morski
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
jak powiem jaki koszt to dojdziecie do wniosku że się nie opłaca i lepiej kupić brenderupa...tylko że oni nie robią takich przyczep lecz skręcane konstrukcje kratownicowe A ja chciałem piękna na wzór przyczep z USA. Ta jest B.mocna rama 100x60x3 poprzeczki 80x60x3. dyszel 100x100x5...2 osie 1350kg i zaczep 2700kg(50 zł droższy niż 1600kg).
gdyby była homologowana zapewne DMC by miała min.2200÷2500 lecz ta jest SAM na papierze DMC 1600kg A jak mówiłem 2 osie dla dobrego resorowania.
myślę że koszt szpejow to 9 tyś zl ale wszystko z górnej półki..wszystkie lampy Led także te boczne..na tylnej poprzeczce także dodatkowe Led z f.hamowania...może kiedyś zrobię fotkę jak bajkowo to swieci  :D..wciaglem 60mb kabli wszystkie połączenia zabezpieczone najpierw sikaflexem A dodatkowo koszulki termokurczliwe..i jeszcze  mi się nie zdarzyło aby po latach coś nie działało...A piszą tutaj różne cuda o lampach Led.. niestety wszystko musi być mega hermetyczne..spędziłem 10h na ich łączeniu
Yamaha FX Cruiser SVHO, Yamaha VX Cruiser 1.8 HO, AM565 Suzuki DF140

Maj 01, 2019, 09:00:30
Odpowiedź #28
  • *****
  • Wiadomości: 1822
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Znam kilku producentów różnego rodzaju przyczep i myślę że mogli by się zarumienić gdyby tą postawić obok ich produktu. Może warto pomyśleć o komercyjnym wykonywaniu przyczep... Ja byłbym kolejnym zainteresowanym podwoziem do przyczepy mieszkalnej...
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Maj 01, 2019, 09:12:27
Odpowiedź #29
  • *****
  • Wiadomości: 1475
  • Sternik Morski
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
myślę że na targach wiatr i woda  mogłaby stanąć  :D
zrobię fotki końcowe jak dostanie makijaż w postaci srebrnych naklejek bocznych itd..powiem nieskromnie że niewielu w kraju takie robi...Ale rynek także jest dziwny gdyż rodacy nie chętnie płacą za dobrą przyczepę...A dla mnie ona jest równie ważna jak sprzęt...po pierwsze wozi drogie zabawki po drugie łódka ma prawo się zepsuć A przyczepa "nie może " gdyż muszę ją przywieźć np.z CRO
Yamaha FX Cruiser SVHO, Yamaha VX Cruiser 1.8 HO, AM565 Suzuki DF140