Autor Wątek: Nie kupuj takiej przyczepy  (Przeczytany 6190 razy)

Maj 07, 2019, 21:28:59
Odpowiedź #60
  • ***
  • Wiadomości: 154
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Odra górna
Paweł CCC
Chwalą  amerykańskie cepki ci którzy dorwali używkę za pół darmo, chwalą głównie za fajny wygląd bo hamulec elektryczny wywalają razem z całą osią  i montują dokładnie to samo co we wszystkich europejskich cepach jest zamontowane czyli Knott lub Al-KO
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Maj 12, 2019, 07:12:48
Odpowiedź #61
  • ***
  • Wiadomości: 202
    • Goleniow
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Mam pytanie do was.Czy moze ma ktos audi A6 allroad i ciaga nia lodke ?
obecnie mam Tuarega i lodke okolo 2T ale mysle nad zmiana auta i tak sie zastanawiam nad Audi A6 allroad ,tylko nie wiem czy da rade .

Maj 15, 2019, 21:29:08
Odpowiedź #62
  • *****
  • Wiadomości: 1562
  • Sternik Morski
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
pk1pawel posprawdzałeś czy urządzenie Al-Ko jest kompatybilne z osiami Knott?
O ile dobrze pamiętam nie jest.
W kwestii amortyzacji, dosyć miękko pracują osie Al-KO, ich wadą jest natomiast trudniejszy w obsłudze i regulacji hamulec.
Knott jest sztywniejszy więc do lekkich przyczep i łódek mniej się nadaje.

sprzedawca(jeden z większych w PL i całe życie w przyczepach) zapewniał,,,że jest kompatybilne...
kolega już 2szt w podłodziowe w takim mixie wykonał i hamują bez zarzutu.
Kupiłem zaczep al-ko ponieważ o ile w zwykłych hamownych w krztałcie V różnica w cenie jest pomijalna...natomiast w przypadku zaczepu na dyszel 100x100 nie wiedziec dlaczego Knott jest droższy x2 od al-ko

ps
co do obsługi hamulców al-ko i knott masz rację...
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2019, 21:36:04 wysłana przez pk1pawel »

Maj 15, 2019, 23:12:36
Odpowiedź #63
  • ***
  • Wiadomości: 154
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Odra górna
pk1pawel sprawdzę tak dla odświeżenia własnej wiedzy, ale dopiero jak konstruktor wróci z tacierzyńskiego (dwa tygodnie) nie chce mi się wgłębiać i szperać po badaniach hamulcy a On ma to w jednym paluszku.
Jak będziesz kupował następny zestaw to się zgłoś, ja kupuję w Knocie kompletne układy jezdne a nie poszczególne podzespoły, mam z tego tytułu dużo lepsze ceny na cały układ.
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Maj 16, 2019, 06:38:39
Odpowiedź #64
  • *****
  • Wiadomości: 1562
  • Sternik Morski
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
dziękuje za chęć pomocy :)
a masz może wiedzę jakie ceny ma knott na oski przetlaczane w dół?? piszą że robią ale jeszcze nigdy nie widziałem w handlu
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2019, 10:44:49 wysłana przez pk1pawel »

Maj 16, 2019, 23:52:15
Odpowiedź #65
  • ***
  • Wiadomości: 154
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Odra górna
Mogę zapytać, tandem?
2,7t czy więcej?
Co chcesz uzyskać?
Jeśli myślisz o wysokości ramy od podłoża to można bez problemu zamówić osie ze zmienionym kątem wahacza kilka centymetrów uzyskasz, na więcej pewnie i tak koła nie pozwolą.
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Maj 17, 2019, 16:42:05
Odpowiedź #66
  • *****
  • Wiadomości: 1562
  • Sternik Morski
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
Mogę zapytać, tandem?
2,7t czy więcej?
Co chcesz uzyskać?
Jeśli myślisz o wysokości ramy od podłoża to można bez problemu zamówić osie ze zmienionym kątem wahacza kilka centymetrów uzyskasz, na więcej pewnie i tak koła nie pozwolą.
Grzegorz ...zapytaj proszę chciałbym porównać cene do poniższych
chodzi o Knott 1350kg 1700mm  - 2szt.
Przetłoczeniem uzyskujemy sporo cm niżej posadowienie łodzi na przyczepie co jest nie bez znaczenia przy wodowaniu.

i jeszcze pytanie do Ciebie - czy potwierdzasz, że można mieć przyczpę dwuosiową a w dowodzie wpisane ilość osi - jedna ? czytałem że TAK...i często nawet firmowe tak wychodziły gdyz ponoć jakiś przepis mówi, że jeżeli osie są oddalone od siebie nie więcej chyba niż 80...cm ? to traktuje się taka przyczepę jako jednosiową - jest to tkz. oś bliźniacza. jakie jest Twoje zdanie na ten temat ?

Maj 17, 2019, 17:40:26
Odpowiedź #67
  • ****
  • Wiadomości: 371
    • Police
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Tema sprzedaje swoje przyczepy, z tym że towarowe lekkie dwuosiowe, a w dowodzie i homologacji widnieje liczba osi 1.


"4.1 Za oś pojedynczą uważa się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 2 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną - zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 2 m."

Dz.U. z 2003r,nr 32 poz.262 , par.4.1

Maj 17, 2019, 23:27:29
Odpowiedź #68
  • ***
  • Wiadomości: 154
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Odra górna
Paweł o osie zapytam, jednak na moje oko wygięcia osi nie wykorzystasz, koła wejdą Ci w dno łodzi (mojej bankowo bo patrzyłem na to) aczkolwiek tu wiele będzie zależało od konstrukcji łodzi.

W kwestii osi, tak, potwierdzam, dwie osie a nawet trzy osie to jedna oś, lub jedna grupa osi.
Dwie osie to właściwie pojęcie dotyczące jedynie przyczep z obrotnicą, oczywiście w segmencie 3,5 tony, w naczepach być może odległości przekroczą 1,8 metra.
Obecnie obowiązujący zapis brzmi tak :
§ 4. 1. Przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną – zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych „osiami składowymi”, w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 1,8 m.

Zabawnie brzmi także zapis o liczbie kół, ponieważ koło bliźniacze to jedno koło  ;D mimo że fizycznie są dwa. Producenci samochodów mają z tym zgryza i tak np Iveco bliźniacze koło liczy jako 1 koło, ale Ford już liczy jako dwa koła. To taka ciekawostka.
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Sierpień 29, 2019, 22:04:58
Odpowiedź #69
  • *****
  • Wiadomości: 1562
  • Sternik Morski
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
i jeszcze obiecane fotki ukończonej przyczepy...po 3000 tys km powiem że prowadzi się wyśmienicie...a z pkt.widzenia wpływania na wietrze - rury tylne są obowiązkowe! w sensie mega przydatne...ja jeszcze mam na nich lampki tylne.. :D
i jeszcze technicznie - zaczep najazdowy al-ko doskonale współpracuje z osiami Knotta
« Ostatnia zmiana: Sierpień 29, 2019, 22:12:11 wysłana przez pk1pawel »

Sierpień 30, 2019, 08:16:46
Odpowiedź #70
  • ***
  • Wiadomości: 156
    • Ursus
  • Akwen: Wisła środkowa
E kiepska nie na alu felgach.  ;)

Sierpień 30, 2019, 21:28:31
Odpowiedź #71
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 23
    • SandomierzKraków
  • Akwen: Wisła górna
Paweł... a co robisz ze światłami i tablicą rejestracyjną?
-są wysuwalne, czy zostają pod łódką?

Sierpień 30, 2019, 23:19:55
Odpowiedź #72
  • *****
  • Wiadomości: 1562
  • Sternik Morski
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
Paweł... a co robisz ze światłami i tablicą rejestracyjną?
-są wysuwalne, czy zostają pod łódką?
wszystko jest hermetyczne Led i świeci pod wodą  :D
zobacz na 2 str tego tematu tam je dobrze widać..są poniżej łódki

Wrzesień 02, 2019, 08:14:43
Odpowiedź #73
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 23
    • SandomierzKraków
  • Akwen: Wisła górna
To rozumiem, ale chodzi mi o to czy w czasie jazdy lampy wysuwasz do tyłu do obrysu albo poza obrys silnika?
Albo na odstającym silniku montujesz jeszcze dodatkowe światło.

Wrzesień 02, 2019, 10:34:20
Odpowiedź #74
  • *****
  • Wiadomości: 1562
  • Sternik Morski
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
To rozumiem, ale chodzi mi o to czy w czasie jazdy lampy wysuwasz do tyłu do obrysu albo poza obrys silnika?
Albo na odstającym silniku montujesz jeszcze dodatkowe światło.

do transportu silnik pochylam więc jeszcze bardziej odstaje do tyłu. Aby być zgodny z przepisami na śrubę (najdalej wysunięty element) montuje tablicę w czerowno białe pasy z odblaskiem...a jak jadę w nocy dopinam jeszcze czerwoną tylną lampkę rowerową - oczywiście światło ciągłe nie mruganie... ;)

dzsiaj zrobiłbym tak samo...aby same lampy "załatwiały ten problem" musiały by być wysuwane z metr do tyłu..a na codzień by tylko przeszkadzały. Bardzo zależało mi aby wszystko było wodoszczelne i nie było żadnych problemów z elektryką jak to bywa szczególnie po słonej wodzie.