Autor Wątek: Nie kupuj takiej przyczepy  (Przeczytany 4125 razy)

Maj 07, 2019, 21:28:59
Odpowiedź #60
  • ***
  • Wiadomości: 109
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Odra górna
Paweł CCC
Chwalą  amerykańskie cepki ci którzy dorwali używkę za pół darmo, chwalą głównie za fajny wygląd bo hamulec elektryczny wywalają razem z całą osią  i montują dokładnie to samo co we wszystkich europejskich cepach jest zamontowane czyli Knott lub Al-KO
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Maj 12, 2019, 07:12:48
Odpowiedź #61
  • ***
  • Wiadomości: 192
    • Goleniow
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Mam pytanie do was.Czy moze ma ktos audi A6 allroad i ciaga nia lodke ?
obecnie mam Tuarega i lodke okolo 2T ale mysle nad zmiana auta i tak sie zastanawiam nad Audi A6 allroad ,tylko nie wiem czy da rade .

Maj 15, 2019, 21:29:08
Odpowiedź #62
  • *****
  • Wiadomości: 1462
  • Sternik Morski
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
pk1pawel posprawdzałeś czy urządzenie Al-Ko jest kompatybilne z osiami Knott?
O ile dobrze pamiętam nie jest.
W kwestii amortyzacji, dosyć miękko pracują osie Al-KO, ich wadą jest natomiast trudniejszy w obsłudze i regulacji hamulec.
Knott jest sztywniejszy więc do lekkich przyczep i łódek mniej się nadaje.

sprzedawca(jeden z większych w PL i całe życie w przyczepach) zapewniał,,,że jest kompatybilne...
kolega już 2szt w podłodziowe w takim mixie wykonał i hamują bez zarzutu.
Kupiłem zaczep al-ko ponieważ o ile w zwykłych hamownych w krztałcie V różnica w cenie jest pomijalna...natomiast w przypadku zaczepu na dyszel 100x100 nie wiedziec dlaczego Knott jest droższy x2 od al-ko

ps
co do obsługi hamulców al-ko i knott masz rację...
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2019, 21:36:04 wysłana przez pk1pawel »
Yamaha FX Cruiser SVHO, Yamaha VX Cruiser 1.8 HO, AM565 Suzuki DF140

Maj 15, 2019, 23:12:36
Odpowiedź #63
  • ***
  • Wiadomości: 109
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Odra górna
pk1pawel sprawdzę tak dla odświeżenia własnej wiedzy, ale dopiero jak konstruktor wróci z tacierzyńskiego (dwa tygodnie) nie chce mi się wgłębiać i szperać po badaniach hamulcy a On ma to w jednym paluszku.
Jak będziesz kupował następny zestaw to się zgłoś, ja kupuję w Knocie kompletne układy jezdne a nie poszczególne podzespoły, mam z tego tytułu dużo lepsze ceny na cały układ.
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Maj 16, 2019, 06:38:39
Odpowiedź #64
  • *****
  • Wiadomości: 1462
  • Sternik Morski
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
dziękuje za chęć pomocy :)
a masz może wiedzę jakie ceny ma knott na oski przetlaczane w dół?? piszą że robią ale jeszcze nigdy nie widziałem w handlu
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2019, 10:44:49 wysłana przez pk1pawel »
Yamaha FX Cruiser SVHO, Yamaha VX Cruiser 1.8 HO, AM565 Suzuki DF140

Maj 16, 2019, 23:52:15
Odpowiedź #65
  • ***
  • Wiadomości: 109
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Odra górna
Mogę zapytać, tandem?
2,7t czy więcej?
Co chcesz uzyskać?
Jeśli myślisz o wysokości ramy od podłoża to można bez problemu zamówić osie ze zmienionym kątem wahacza kilka centymetrów uzyskasz, na więcej pewnie i tak koła nie pozwolą.
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Maj 17, 2019, 16:42:05
Odpowiedź #66
  • *****
  • Wiadomości: 1462
  • Sternik Morski
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
Mogę zapytać, tandem?
2,7t czy więcej?
Co chcesz uzyskać?
Jeśli myślisz o wysokości ramy od podłoża to można bez problemu zamówić osie ze zmienionym kątem wahacza kilka centymetrów uzyskasz, na więcej pewnie i tak koła nie pozwolą.
Grzegorz ...zapytaj proszę chciałbym porównać cene do poniższych
chodzi o Knott 1350kg 1700mm  - 2szt.
Przetłoczeniem uzyskujemy sporo cm niżej posadowienie łodzi na przyczepie co jest nie bez znaczenia przy wodowaniu.

i jeszcze pytanie do Ciebie - czy potwierdzasz, że można mieć przyczpę dwuosiową a w dowodzie wpisane ilość osi - jedna ? czytałem że TAK...i często nawet firmowe tak wychodziły gdyz ponoć jakiś przepis mówi, że jeżeli osie są oddalone od siebie nie więcej chyba niż 80...cm ? to traktuje się taka przyczepę jako jednosiową - jest to tkz. oś bliźniacza. jakie jest Twoje zdanie na ten temat ?
Yamaha FX Cruiser SVHO, Yamaha VX Cruiser 1.8 HO, AM565 Suzuki DF140

Maj 17, 2019, 17:40:26
Odpowiedź #67
  • ****
  • Wiadomości: 297
    • Police
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Tema sprzedaje swoje przyczepy, z tym że towarowe lekkie dwuosiowe, a w dowodzie i homologacji widnieje liczba osi 1.


"4.1 Za oś pojedynczą uważa się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 2 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną - zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 2 m."

Dz.U. z 2003r,nr 32 poz.262 , par.4.1

Maj 17, 2019, 23:27:29
Odpowiedź #68
  • ***
  • Wiadomości: 109
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Odra górna
Paweł o osie zapytam, jednak na moje oko wygięcia osi nie wykorzystasz, koła wejdą Ci w dno łodzi (mojej bankowo bo patrzyłem na to) aczkolwiek tu wiele będzie zależało od konstrukcji łodzi.

W kwestii osi, tak, potwierdzam, dwie osie a nawet trzy osie to jedna oś, lub jedna grupa osi.
Dwie osie to właściwie pojęcie dotyczące jedynie przyczep z obrotnicą, oczywiście w segmencie 3,5 tony, w naczepach być może odległości przekroczą 1,8 metra.
Obecnie obowiązujący zapis brzmi tak :
§ 4. 1. Przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną – zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych „osiami składowymi”, w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 1,8 m.

Zabawnie brzmi także zapis o liczbie kół, ponieważ koło bliźniacze to jedno koło  ;D mimo że fizycznie są dwa. Producenci samochodów mają z tym zgryza i tak np Iveco bliźniacze koło liczy jako 1 koło, ale Ford już liczy jako dwa koła. To taka ciekawostka.
Jeszcze bydzie przepjyknie!