Autor Wątek: Holowanie AToMik'a  (Przeczytany 1392 razy)

Październik 27, 2017, 10:45:18
Odpowiedź #15
  • *****
  • Wiadomości: 954
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Jeśli to co napisałem jest prawdą to stare(przynajmniej trzyletnie)ciągniki będą bardzo cenne. Do niedawna Grandy w dieslu i v-ósemce miały 3,5t w dowodzie, muszę podpytać na odpowiednim forum co mają teraz w dowodach.

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Październik 27, 2017, 12:35:57
Odpowiedź #16
  • *****
  • Wiadomości: 568
  • Od sześciu lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
Ja się tylko zastanawiałem czy nie potrzeba prawa jazdy BE. Ale i tak na oko prezentowany zestaw przekracza wagę.
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Październik 27, 2017, 13:56:14
Odpowiedź #17
  • *****
  • Wiadomości: 954
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Prawo jazdy to osobna sprawa, Nasz Kolega na pewno ma jakieś dodatkowe literki. Problem(o ile faktycznie jest)w tym, że żeby pociągnąć 3,5t w/g tego co pisałem auto musi ważyć ponad 4,5t  ???

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Październik 27, 2017, 14:08:05
Odpowiedź #18
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2268
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Panowie ale po co szukać dziury w całym, Andrzej przemiescil się z pkt Ado pkt B i chyba o to mu chodzilo .A czy cos tam mu brakuje w papierach lub nie brakuje to np dla mnie jest mało ważne.

Październik 27, 2017, 14:21:28
Odpowiedź #19
  • *****
  • Wiadomości: 1053
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Mariusz uwierz, że prawna strona owego przemieszczenia może wiele osób interesować;)  zwłaszcza że wyglądało imponująco :)
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Październik 27, 2017, 14:44:24
Odpowiedź #20
  • *****
  • Wiadomości: 954
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
No spoko, zeszło z tematu, właśnie dlatego, że tak imponująco wyglądał ten transport, dało mi to do myślenia w połączeniu z trzymaną właśnie kartą pojazdu ale mamy oczywiście osobny dział dla tych tematów więc jeśli Ktoś ma coś do dodania to niech już w dziale samochodowym pisze.

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Październik 27, 2017, 20:01:46
Odpowiedź #21
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2268
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Mariusz uwierz, że prawna strona owego przemieszczenia może wiele osób interesować;)  zwłaszcza że wyglądało imponująco :)
Jarek ja nie neguję,ze wygladało  to imponująco , bo faktycznie jak dla mnie to juz jest przedsięwzięcie holowanie takiej łodki,ale po co zadawać pytania i dywagować czy zrobił to zgodnie czy wbrew czemuś tam....
Przejechał bezpiecznie , łodkę ma pod domem i co najwyżej możemy koledze pogratulowć kolejny raz fajnej łodki i udanego transportu. ;)

Październik 27, 2017, 21:18:07
Odpowiedź #22
  • *****
  • Wiadomości: 568
  • Od sześciu lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
Mnie to bardzo interesuje. Nie potrafiłem tego problemu rozwiązać.
Nie zmienia to faktu, że jacht piękny, a holowanie b.sprawne.
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Październik 28, 2017, 00:55:59
Odpowiedź #23
  • *****
  • Wiadomości: 1053
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Mariusz uwierz, że prawna strona owego przemieszczenia może wiele osób interesować;)  zwłaszcza że wyglądało imponująco :)
Jarek ja nie neguję,ze wygladało  to imponująco , bo faktycznie jak dla mnie to juz jest przedsięwzięcie holowanie takiej łodki,ale po co zadawać pytania i dywagować czy zrobił to zgodnie czy wbrew czemuś tam....
Przejechał bezpiecznie , łodkę ma pod domem i co najwyżej możemy koledze pogratulowć kolejny raz fajnej łodki i udanego transportu. ;)

To nie w tą stronę zmierzała dyskusja aby osądzać Andrzeja, myślę że koledzy byli ciekawi i ja również jak to się po prostu robi :)
Widząc mrówkę ciągnącą słonia nie da się przejść obojętnie więc pytania padają ;)
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Październik 28, 2017, 08:04:32
Odpowiedź #24
  • *****
  • Wiadomości: 2767
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ale VW Touareg 3.0 V6 TDI ma właśnie 3.5t na haku.
Ulubione auto serwisów łódkowych w GR (tam zazwyczaj przedkryzysowe modele czyl 10-letnie).

Nie wiem jak teraz bo podejrzewam, że producenci takich Jeepów zbadali rynek i doszli do wniosku, że dużo mniej ich klientów ciaga jak wozi sie po mieśie i zapewne poszli w oszczędzanie paliwa a może i tansze rozwiązania (przełożenie napędu, chłodnice ATF, itp ...)
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Październik 28, 2017, 08:19:43
Odpowiedź #25
  • *****
  • Wiadomości: 954
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Jak widzę nie chcecie przejść do innego działu więc jeszcze raz tutaj, bo może nie tylko @górek źle zrozumiał problem. Jeepy w wersji 3,0d i 5,7v8 też mają 3,5t na haku, ale już niekoniecznie w dowodzie, około 2015 roku pojawił się przepis, że jeśli przyczepa ma tylko hamulec najazdowy to auto musi być lżejsze od niej. Dobrze by było to wyjaśnić bo nie tylko w kontekście takich zestawów jak Kolegi co ostatnio ciągnął będzie to ważne(dotyczy w równym stopniu mniejszych aut i łódek).

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Październik 28, 2017, 08:45:13
Odpowiedź #26
  • Motorowodny Sternik Morski
  • ****
  • Wiadomości: 485
    • Stargard
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Jak zwykle polskie przepisy są niespójne i z jednej strony zapisy w d.rej zezwalają a inne niekoniecznie.
Są również zapisy że 1,33 nie dotyczy samochodów 4x4 / w dow.rej rubryka J - M1G /
Myślę że my na forum wątpliwości nie wyjaśnimy a i pewnie powołanych dwóch ekspertów będzie miało trzy zdania na temat.
Na szczęście tych transportów będzie raptem 2 x 30km rocznie to i może uda mi się uniknąć co "mądrzejszych" policjantów  ;).

"W Polsce samochód homologowany jako terenowy może ciągnąć przyczepę hamowaną o masie całkowitej przekraczającej jego masę własną nawet o jej połowę, o ile jej DMC nie przekracza maksymalnej wartości, określonej przez producenta pojazdu i zamontowanego w nim haka holowniczego (Dz.U.03.32.262; Dział II, § 3. pkt 4. podpunkt 4) ). "
Pozdrawiam - Andrzej
Zachodniopomorskie VHF "67"

Październik 28, 2017, 13:21:57
Odpowiedź #27
oj tam oj tam.....

Transport Atomika jest naprawdę imponujący (w tym autentycznie skuteczny!!!).

Natomiast co do dyskusji: co można a co nie można?
Przecież w Warszawie u Pawła i u Atomika w Szczecinie może być zupełnie inna wykładnia przepisów....
Stąd różne wpisy.
Myślę, że Atomik jako człowiek zaradny i pragmatyczny (bo takim właśnie Go przed kilku laty poznałem) tak "zwymiarował" swój sprzęt aby być możliwie dalece samowystarczalnym.
Dobrze, że niektórzy z nas  nie mają takich problemów :D
(fakt, ze zdjęcie starawe, bo wówczas pływałem jeszcze na lekkim Mercurym=Tohatsu w wersji 2T, ale ten zestawowy "ciągnik" Suzuki jeszcze dalej mi służy- ale głównie tylko do prac terenowych)

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2017, 13:34:39 wysłana przez Kilwater07 »

Październik 28, 2017, 16:13:26
Odpowiedź #28
  • *****
  • Wiadomości: 794
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Jak zwykle polskie przepisy są niespójne i z jednej strony zapisy w d.rej zezwalają a inne niekoniecznie.
Są również zapisy że 1,33 nie dotyczy samochodów 4x4 / w dow.rej rubryka J - M1G /
Myślę że my na forum wątpliwości nie wyjaśnimy a i pewnie powołanych dwóch ekspertów będzie miało trzy zdania na temat.
Na szczęście tych transportów będzie raptem 2 x 30km rocznie to i może uda mi się uniknąć co "mądrzejszych" policjantów  ;).

"W Polsce samochód homologowany jako terenowy może ciągnąć przyczepę hamowaną o masie całkowitej przekraczającej jego masę własną nawet o jej połowę, o ile jej DMC nie przekracza maksymalnej wartości, określonej przez producenta pojazdu i zamontowanego w nim haka holowniczego (Dz.U.03.32.262; Dział II, § 3. pkt 4. podpunkt 4) ). "


Każdy samochód ma w homologacji punkt
-masa przyczepy bez hamulca/z hamulcem.
I taka  wartość jest w dowodzie rejestracyjnym.
Homologacja w rym wypadku to świętość.
Zapisy w homologacji są konsekwencją starań producenta lub importera w oparciu o właściwości samochodu i w oparciu o obowiązujące przepisy przepisy.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Październik 28, 2017, 20:51:36
Odpowiedź #29
  • **
  • Wiadomości: 39
    • Małogoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Panowie ten przejazd byl ryzykowny, ważenie inspektorów i klapa. Ten holownik to nie ford F150 tylko europejczyk i ma jedynie 3,5  na haku a to znaczy, ze przyczepa przy łodzi 3,2t może ważyć jedynie 300kg. Takiego cuda chyba niema na świecie... no może NASA by zmontowała... Taki nissan Titan ma np 4200 przyczepa hamowana. Waga przyczepy tak dużej to okolo 700kg i mam 3500 na łódkę. Przyczepa 3500 ma ładowność zwykle 2900-2950kg... Tuareg nawet boinga ciągał ale co z tego jak go ten boing przy hamowaniu by pchał go do przodu mimo zblokowanych kół...
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2017, 22:08:41 wysłana przez SmallCity »