Autor Wątek: Rejestracja przyczep z Wielkiej Brytanii  (Przeczytany 1674 razy)

Luty 08, 2019, 22:43:23
Odpowiedź #30
  • Sternik Motorowodny
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Ucho od śledzia!
    • Warszawa Białołęka
    • strona miłośników Hondy CB1300
  • Akwen: Bug
Jako wywołujący, niejako, temat - pragnę wszystkim sceptykom zwrócić uwagę, że chodzi o przyczepę z wytwórni przyczep, homologowaną przez producenta, solidnie zrobioną, nie na żadnych skrętnych osiach zrobionych na plastelinie z programowaną żywotnością ani też nie wyspawaną z profili ogrodzeniowych.
To jest legalna (oprócz kwestii masy) procedura rejestracji takiej przyczepy.
Tak samo jak legalna jest rejestracja takiej przyczepy sprowadzonej z USA, gdzie także się nie rejestruje. Dowód własności, odprawa celna, tabliczka na przyczepie, oświetlenie, ew.hamulec,  badanie i certyfikat producenta (wydruk).
Podobnie się ma z przyczepami o DMC do 750 z np. Belgii (nierejestrowane).

Zanim ktoś coś palnie, może niech się uda do urzędu i sprawdzi.

Idiotyzmem aktualnych przepisów jest coś innego, mianowicie to, że przyczepy, którą zaprojektowano na DMC=1600, nie można zarejestrować na 1200 lub 1080 lub 750.


Nikt nie kwestionuje zarejestrowania przyczepy zgodnego z homologacją, pochodzącej z kraju gdzie rejestracja nie byla wymagana.
Ale jak -piszesz "To jest legalna (oprócz kwestii masy) procedura rejestracji takiej przyczepy."
Właśnie to "oprócz masy" czyni  to przestępstwem fałszowania dokumentów.

Jeśli właściciel takiej przyczepy używa jej na drodze publicznej zgodnie z danymi w dowodzie rejestracyjnym, ma opłaconą polisę OC i coś się stanie, to ja jestem spokojny.

Jak będzie wiózł opisaną łódkę ważącą >900kg to jest to wykroczenie.
Jeśli się zmieści w masach, to chyba możemy zakończyć temat.
Poszukuje się galanterii do Jesiona.

Czerwiec 12, 2019, 22:48:48
Odpowiedź #31
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Czy opisaną tu metodą na umowę kupna z UK, można również zarejestrować przyczepę o masie większej niż 750 ?

Chodzi mi o 2 osiową przyczepę do motorówki 21 stóp (waga motorówki ok 2 ton).

Przyczepa oryginalna od producenta motorówki, niestety dokumenty od przyczepy gdzieś zaginęły :(
2007 Mastercraft X2

Czerwiec 13, 2019, 00:06:13
Odpowiedź #32
  • ***
  • Wiadomości: 127
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Odra górna
Za legalne warto uznać takie działanie które mieści się w granicach prawa i uwaga! jesteśmy w stanie ten fakt udokumentować do końca życia swojego i przyczepy.
Ponieważ działam w branży przyczepowej od kilkudziesięciu już lat, kiedyś też popełniałem handel samochodami dostawczymi to powiem tak, zdarzyło mi się już :
- prostować po 15 latach od rejestracji błędny numer vin przyczepy - literówka na fakturze i w homologacji względem numeru umieszczonego na przyczepie i tabliczce
- odszukiwać faktury sprzedaży które w świetle prawa rachunkowego miałem prawo dawno ale to dawno temu zutylizować. W świetle prawa rachunkowego tak, ale wezwał mnie UFG do zapłaty za szkodę spowodowaną samochodem który sprzedałem 10 lat wcześniej, nabywców potem kolejno było jeszcze trzech i żaden z nich nie zarejestrował auta i nie ubezpieczył. Tak to nie żart.
- wskazywać na wezwanie US nabywcę dla pojazdów które zakupiłem za granicą i sprzedałem w PL (30 sztuk) po 4-5 latach od sprzedaży, to była kontrola krzyżowa z francuskim odpowiednikiem urzędu skarbowego, chodziło o zakup netto za granicą i sprzedaż brutto w PL
- odnajdywać w archiwum badanie dopuszczające pojazd do ruchu wykonane w 2006 roku, przyczepa zarejestrowana, pojeździła lat 11 po czym właściciel sprzedał przyczepę a wydział komunikacji odmówił kolejnemu nabywcy rejestracji pojazdu
wykazując że dane widniejące w kartotece są niezgodne z danymi z dowodu rejestracyjnego, urząd w którym dokonana była pierwsza rejestracja "zagubił" badanie i weź udowodnij kto i gdzie popełnił błąd.
- tłumaczyć że nie mam pojęcia dlaczego, kto i kiedy umieścił tablicę rejestracyjną przyczepy którą sprzedałem na samochodzie Iveco Daily i natrzaskał mandatów w Szwajcarii, mam za to fakturę sprzedaży i jedyne czego nie dopełniłem to nie wyrejestrowałem sprzętu. ;D tym razem to prokuratura była

Tak że....z rozsądkiem panowie, bo można zamiast parę tysi oszczędzić .........parę latek zarobić.
Jeśli dane na fakturze są zgodne a faktura lub umowa zawarta z faktycznym żywym człowiekiem to ok, ale jeśli to jedna wielka lipa to można nawet po kilkunastu latach (kiedy o przyczepie już nikt pamiętał nawet nie będzie) popaść w tarapaty.
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Czerwiec 13, 2019, 09:10:34
Odpowiedź #33
  • ***
  • Wiadomości: 128
    • Legionowo
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Czy opisaną tu metodą na umowę kupna z UK, można również zarejestrować przyczepę o masie większej niż 750 ?

Chodzi mi o 2 osiową przyczepę do motorówki 21 stóp (waga motorówki ok 2 ton).

Przyczepa oryginalna od producenta motorówki, niestety dokumenty od przyczepy gdzieś zaginęły :(

Kazdá przyczepe tak zarejestrujesz. Jesli chcesz zeby to bylo jak przy oryginale  to odszukaj dane przyczepy na internecie albo zwymiaruj sobie sam . Na przeglàdzie musisz mieć hamulec postojowy prusz najazdowego (wazne) .