Autor Wątek: Odrestaurowanie/naprawa ramy przyczepy  (Przeczytany 14750 razy)

Październik 15, 2013, 21:42:54
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • **
  • Wiadomości: 32
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Witam,

jak w temacie... potrzebuje zlokalizować na terenie Warszawy (najpepiej Wawra) serwis(?) przyczep lub inny zakład specjalizujący się w regeneracjach przeżartych rdzą  >:D elementów przyczep (pod-łodziowych / towarowych).

Z góry dziękuję.

PS. Mogą być też kontakty z Mazowieckiego  ;)

Monterey 194 FS + Kawasaki 800 SX-R

Październik 15, 2013, 21:58:04
Odpowiedź #1
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3128
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Przeżartych rdzą powiadasz?
I pewnie ma być jak nowa?  ???

To nie wiem ;)

Ale zapytaj Cymermana.

Jednak w sprawie cudów to zachęcam do kontaktu z jakąś parafią :)

Październik 16, 2013, 20:23:48
Odpowiedź #2
  • **
  • Wiadomości: 82
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
jak hamerykanska to kupic wszytko nowe - "aktutator" ~150$ komplet szczek z cala tarcza kotwiaca ok 70$

Lipiec 12, 2014, 00:07:39
Odpowiedź #3
  • Motorowodny Sternik Morski
  • **
  • Wiadomości: 73
  • W trakcie zakupu łodzi
    • Międzylesie
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Ja co prawda rekonstruowałem rame terenówki i robię to co ok.pół roku, więc przyczepkę też połatam tigiem :-)

Lipiec 12, 2014, 00:23:55
Odpowiedź #4
,,rekonstruowałem rame terenówki i robię to co ok.pół roku" - u nas sezon krótki więc pół roku wystarczy  ;)
Pogadaj z chłopakami z marwoja jak się robi laminat gazetowo-farbiany. Rufa okrętu wygląda po takim zabiegu jak nówka  :D

Lipiec 12, 2014, 00:38:22
Odpowiedź #5
  • Motorowodny Sternik Morski
  • **
  • Wiadomości: 73
  • W trakcie zakupu łodzi
    • Międzylesie
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Gazet unikam. Blacha stalowa 1,5-2 mm i tig. Po oszlofowaniu i malowaniu śladu po naprawie nie ma.

Luty 03, 2015, 13:39:27
Odpowiedź #6
  • ***
  • Wiadomości: 132
    • warszawa
  • Akwen: WJM
Nie chcę zakładać nowego tematu :)

W lato jak zrzucę łódź to chciałbym odnowić moją podłodziówkę. Jest w ocynku ale jet on już prawie czarny, więc chciałbym go podczyścić  i pomalować.  Prawdopodobnie użyję kompresora bo mam ale muszę kupić jakiś (jaki?) pistolet. Zastanawiam się też jakiej użyć farby? Czy polecacie coś sprawdzonego i odpowiednio rzadkiego do pistoletu?

Druga sprawa to ośka - wydaję mi się że resorowanie padło, nie jestem specem od łódek ale coś mi świta że jak podnosiłem przyczepę na podnośniku to koło od razu się podniosło. W dodatku na pewno chcę wymienić łożyska i hamulce.... Może warto kupić nową całą oś?
Przyczepę mam Hallmark RollerCoaster, chyba małopopularna, więc nie wiem czy coś do niej dokupię?
http://www.indespension.co.uk/roller-trailers/74-roller-coaster-7.html

Luty 03, 2015, 21:06:50
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 874
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Nie chcę zakładać nowego tematu :)

W lato jak zrzucę łódź to chciałbym odnowić moją podłodziówkę. Jest w ocynku ale jet on już prawie czarny, więc chciałbym go podczyścić  i pomalować.  Prawdopodobnie użyję kompresora bo mam ale muszę kupić jakiś (jaki?) pistolet. Zastanawiam się też jakiej użyć farby? Czy polecacie coś sprawdzonego i odpowiednio rzadkiego do pistoletu?

Druga sprawa to ośka - wydaję mi się że resorowanie padło, nie jestem specem od łódek ale coś mi świta że jak podnosiłem przyczepę na podnośniku to koło od razu się podniosło. W dodatku na pewno chcę wymienić łożyska i hamulce.... Może warto kupić nową całą oś?
Przyczepę mam Hallmark RollerCoaster, chyba małopopularna, więc nie wiem czy coś do niej dokupię?
http://www.indespension.co.uk/roller-trailers/74-roller-coaster-7.html

I jeszcze po tej naprawie sam sobie badanie techniczne w dowodzie podbij.
Bo jak sam twierdzisz nie jesteś fachowcem ale sam to zrobisz.
Przecież my Polacy wszystko sami potrafimy zrobić.
Nie ważne jak byle tanio............... ::)
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Luty 04, 2015, 10:19:42
Odpowiedź #8
  • ***
  • Wiadomości: 132
    • warszawa
  • Akwen: WJM
Widzę że kolega wstał dzisiaj lewą nogą.  Przeczytaj ponownie ze zrozumiem co napisałem zamiast leczyć kompleksy w internecie.

Najlepiej nie wiedzieć nic, oddać do mechanika, który nie dość że spartoli, naciągnie po swojemu, oszuka ze kupił części, będzie się upierał że lepiej wyremontować starą belkę (i zarobić na robocie) niż kupić nową, przykręcić ją na 4 śruby i podpiąć hamulec. Żyjemy w kraju, w którym musisz wiedzieć o 50% więcej niż fachowiec z którego usług korzystasz a w końcu i tak po kilku wizytach jak masz wiedzę dochodzisz do wniosku że lepiej byś zrobił sam i zaoszczędził kilka stówek lub tysięcy zł.  I nie ma tu znaczenia czy jest to autoryzowany serwis samochodowy, polecany/sprawdzony mechanik, ba nawet kolega mechanik czy inny fachowiec z branży budowlanej - o tym wie chyba każdy kto budował/remontował dom...
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2015, 10:52:56 wysłana przez Christian »

Luty 04, 2015, 19:33:23
Odpowiedź #9
  • *****
  • Wiadomości: 874
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Myślenie dokladnie takie, które krytykuję.
Czy masz hamownię?
Czy masz urządzenie do kontroli nacisku na urządzenie najazdowe?
Czy masz ścieżkę diagnostyczną do kontroli osiowości Twojej przyczepy.
Czy posiadasz klucz dynamometryczny?

...zadawać jeszcze pytania?
Myślę, że Twoje myślenie potwierdza to co napisałem w poprzednim poście.
Wiesz  dlaczego u naszych zachodnich sąsiadów jest tak mało śmiertelnych wypadków?
Właśnie min. dlatego, że żaden Niemiec nie pomyślałby nawet, żeby w swoim garażyku robić takie naprawy.
Nikt by nie autoryzował takiej naprawy( mam na myśli stację kontroli pojazdów).

P.s
Jescze sam sobie zęby plombuj, bo przecież wszystko lepiej potrafisz zrobić od fachowców.....
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2015, 19:50:19 wysłana przez woj70 »
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Luty 04, 2015, 22:36:40
Odpowiedź #10
  • ***
  • Wiadomości: 132
    • warszawa
  • Akwen: WJM
Naćpałeś się czegoś czy tylko leczysz frustracje?

Czytaj ze zrozumieniem i sobie nie dopowiadaj. Większość rzeczy potrafię zrobić sam i mam bardzo duże zaplecze narzędziowe. Co nie oznacza ze po wymianie wahaczy czy drazkow nie jade zrobic geometrii.  Widać że nie jestes zbyt bystry  że  na to nie wpadles.

A co fachowcow to ja dziękuję - korzystam jak muszę - w ostatecznosci. Kiedy za wyregulowanie drazkow skretnych w terenowce zaspiewali mi 500zl. Pierwszy raz mialem stycznosc. Okazalo sie ze potrzeba lewarka i plasjiego klucza - 15min roboty. Innym razem wymienialem maglownice w fordzie i fachowiec mi nie dokrecil silnika. Za kolejnym razem aso napisalo ze wyminielo swiece a tak nie bylo... swieca sie urwala i silnik do remontu.

Takze fachowcow polecam unikac. Szczegolnie jak widzą ze sie gucio znasz a po twojej postawie widac E do wymiany gniqzdka wzywasz elektryka... i myslisz ze on to zrobi solidnie...
 
Poczytaj  nawet to forum i zobacz ike jest wątkow o cudownych fachowcach i tu często zw ciężkie pieniądze... jak ci nalo wlacz tvn turbo i poogladaj jak dealerzy aut dzialaja. Jak nadal bedziesz mial watpliwosc i poogladaj program usterka a potem aie zastanow czy wolisz zaufac obcym ludziom czy sobie bo chodzi o zycie Twoje i Twojej rodziny i szkoda zeby przez partacza się skończylo bo partac mial zly dzien albo sie spieszyl albo szef go wkurzyl. Nikt tak solidnie nie zrobi jak Ty sam majac wiedze i nie majac dwoch lewych rąk.

Ponawiam pytania z pierwszego mojego postu. Czy z waszego doświadczenia  lepiej remontowac oś czy kupic nową?
..

Luty 04, 2015, 22:57:08
Odpowiedź #11
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 693
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Musisz zerknąć jak hamulce wyglądają taka os  z będzie na pewno kosztowała ponad tysiąc zł.
Jeżeli da się tę przyczepę porozkręcać to zastanów się nad oddaniem całości do ocynku wychodzi to coś ok 2 zł za kg.
Jeszcze ważna rzecz jeśli przyczepa była ocynkowana to cięzko jest pomalowac taką powierzchnie musi być farba na ocynk
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2015, 14:55:20 wysłana przez pietiabo »
Pozdrawiam Piotrek

Luty 05, 2015, 10:22:50
Odpowiedź #12
  • *****
  • Wiadomości: 874
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Musisz zerknąć jak hamulce wyglądają taka os  z będzie na pewno kosztowała ponad tysiąc zł.
Jeżeli da się tę przyczepę porozkręcać to zastanów się nad oddaniem całości do ocynku wychodzi to coś ok 2 zł za kg.

Nie żartuj kolega sobie sam pryśnie, ma sprzęt( tylko musi pistolet dokupić) i wiedzę(jak ktoś z forum mu doradzi jakiej farby użyć), a za tysiąc pln to całą przyczepę kupi.( może nawet dwie) :)
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Luty 05, 2015, 17:45:49
Odpowiedź #13
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2636
  • MF 645 +Y175
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Jeśli Christian, ma ochotę na remont przyczepy i chce to zrobić własnoręcznie, to chyba nic nam do tego, ja życzę powodzenia w pracy i szybkiego finału.Pozdrawiam.

Luty 06, 2015, 07:41:17
Odpowiedź #14
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1737
  • odszedł na wieczną wachtę...
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Mariusz nie powinieneś się dziwić ja jak pływam po Arktyce  to tam też są inne sposoby wypowiadania się i kultura osobista to nie jest zależne od człowieka jak donoszą ostatnie badania przeprowadzone przez aborygenów lecz od akwenu po którym się  " pływa " i rodzaju łodzi  ;).