Autor Wątek: Odrestaurowanie/naprawa ramy przyczepy  (Przeczytany 13901 razy)

Kwiecień 18, 2015, 21:45:31
Odpowiedź #15
  • ***
  • Wiadomości: 132
    • warszawa
  • Akwen: WJM
A więc stanęło u mnie na tym że u fachowca daję do naprawy oś (amortyzacja, łożyska, hamulec) i regulację zaczepu (hamulec). Wcześnie ją polakieruję (jak się uda).

Zastanawiam się czy jest gdzieś na forum opisane jak regulować przyczepę do łodzi? Mam na myśli ustawienie rolek, osi, itp. Moja łódź ewidentnie jest za bardzo z tyłu. Chcę przesunąć wszystko do przodu o jakieś 30-40cm - łącznie z osią chyba. Jak się domyślam każdą nową przyczepę się w pełni reguluje pod konkretną łódź? jedna ma przecież lekki silnik, inna ciężki, jedna zaburtowy, inna stacjonarny, jedna ciężki przód i inna lżejszy... Czy oś też się przestawia przó tył, czy tylko całą "górę" przyczepy? U m nie oś montowana jest na obejmy więc można ją dowolnie przesuwać.

Domyślam się że najważniejszy jest nacisk na hak, musi być żeby przyczepa jechała stabilnie. Auta na lawety dwuosiowe zawsze ładuje się silnikiem do przodu i dojeżdża oporowa do przodu przyczepy.


Maj 17, 2015, 16:26:48
Odpowiedź #16
  • ***
  • Wiadomości: 197
    • Jevnaker Norwegia
  • Akwen: Wody lokalne
W tamtym roku odnowiłem łódkę a w tym postanowiłem odświeżyć przyczepę. Elementy metalowe zostały zmatowane i pomalowane specjalną farbą do ocynku a na końcu lakierem, błotniki też odświeżyłem i prysnąłem. Inne mocowania i wyciągarka były rozebrane w drobny mak też pomalowane i nasmarowane. Ponadto kupiłem nowe rzeczy takie jak: alumy z dystansami, opony, pasy, łańcuchy, oświetlenie, naklejki, itp. Muszę tylko dokupić nowy zaczep i będzie git...




























Bayliner 175 BR 2005r

Maj 18, 2015, 07:43:01
Odpowiedź #17
  • ***
  • Wiadomości: 132
    • warszawa
  • Akwen: WJM

Maj 18, 2015, 09:04:33
Odpowiedź #18
Faktycznie wygląda lepiej niż fabrycznie nowa.
Konstrukcja  b. prosta, lekka i mocna.
Zastanawia mnie tylko dlaczego tablica rejestracyjna i lampy nie są na demontowalnej belce. Wjeżdżanie do wody dość skutecznie niszczy styki lampek. Teraz to już po waflach ale na przyszłość warto o tym pomyśleć. Na pierwszy ogień zdemontowałbym  uchwyt pod tablicę. Przy wypiętej przyczepie i chwili nieuwagi ulegnie zniszczeniu/ pogięciu w kontakcie z podłożem.
Mi to zawsze mocno przeszkadza. Przerabiam na lekką beleczkę z kablem prowadzonym górą( przez łódź ) i zawieszaną na pawęży łodzi. Można kupić gotowce. Coś takiego tylko rozsuwana 1-2m : http://allegro.pl/tablica-belka-oswietleniowa-swiatla-przyczepa-i5356945329.html



Maj 18, 2015, 10:44:48
Odpowiedź #19
  • ***
  • Wiadomości: 197
    • Jevnaker Norwegia
  • Akwen: Wody lokalne
Jest spoko, belka nie potrzebna. Lampy w błotnikach i tył zewnętrzne Led hermetyczne, a styki w oświetleniu tablicy posmarowane smarem ceramicznym. Mniej problemu przy wodowaniu, tylko pasy i do wody he he. A co do mocowania tablicy to nawet jakby przypadkiem przewazylo przyczepę to oprze się na tylnej belce. Wygiecie belki jest niżej niż mocowanie tablicy.
« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2015, 11:35:40 wysłana przez popiolek4 »
Bayliner 175 BR 2005r

Maj 18, 2015, 21:35:56
Odpowiedź #20
  • *****
  • Wiadomości: 823
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
A więc stanęło u mnie na tym że u fachowca daję do naprawy oś (amortyzacja, łożyska, hamulec) i regulację zaczepu (hamulec). Wcześnie ją polakieruję (jak się uda).

Zastanawiam się czy jest gdzieś na forum opisane jak regulować przyczepę do łodzi? Mam na myśli ustawienie rolek, osi, itp. Moja łódź ewidentnie jest za bardzo z tyłu. Chcę przesunąć wszystko do przodu o jakieś 30-40cm - łącznie z osią chyba. Jak się domyślam każdą nową przyczepę się w pełni reguluje pod konkretną łódź? jedna ma przecież lekki silnik, inna ciężki, jedna zaburtowy, inna stacjonarny, jedna ciężki przód i inna lżejszy... Czy oś też się przestawia przó tył, czy tylko całą "górę" przyczepy? U m nie oś montowana jest na obejmy więc można ją dowolnie przesuwać.

Domyślam się że najważniejszy jest nacisk na hak, musi być żeby przyczepa jechała stabilnie. Auta na lawety dwuosiowe zawsze ładuje się silnikiem do przodu i dojeżdża oporowa do przodu przyczepy.




O,oooo widzę,że moje marudzenie nie "poszło w las".

Co do regulacji  nacisku.
Ustaw tak cały zestaw, żeby był jak najkrótszy.
Co to oznacza?
Łódż powinna być ustawiona max. blisko do przodu.Dziobnica jest regulowana, oś też.
Nacisk na hak powinien oscylować w okolicach 50 kg, przy ciężkich łodziach.
Jeżeli łódż jest lekka nacisk może być mniejszy, ale musi być.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Maj 18, 2015, 21:54:20
Odpowiedź #21
  • ***
  • Wiadomości: 132
    • warszawa
  • Akwen: WJM
Fachowiec ma prasę do osi amortyzowanych. Nowa os do moje przyczepy dmc1600 to ok.2800zl. Na pewno inne kola... wiec musze ja regenerowac. Nie sadze jednak aby taki czy inny serwis mial technologie kosmiczną na stanie.

W dziale nasze lodzie wrzucilem fotkę mojego zestawu (Dzisiaj) Poprzedni właściciel nie przyłożył sie do ustawienia łodzi na przyczepie. Zaczep unosi się ciężko ale mogę go podniesc sam z uzyciem dwoch rąk. Natomiast producent mojej przyczepy chwali sie ze jest ona w pelni regulowalna wiec calosc musze przesunac do przodu. Trochę skrócę zestaw a tylne zawieszenie w aucie mam samopoziomujące wiec tez luzik ;)

Czerwiec 20, 2015, 11:07:27
Odpowiedź #22
  • ***
  • Wiadomości: 121
    • Kępno
  • Akwen: Wody lokalne
[bpopiole4][/b]  jeszuszmaria jak bym chciał mieć taki porządek  w garażu :( , u mnie jak jest posprzątane  to wpada jakaś myśl i już jest spawanie cięcie gięcie malowanie cudowanie  i ZNOWU NIE MOŻNA PRZEJŚĆ , ah   

Czerwiec 23, 2015, 13:56:27
Odpowiedź #23
  • *****
  • Wiadomości: 1551
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Czerwiec 09, 2016, 12:57:41
Odpowiedź #24
  • ***
  • Wiadomości: 132
    • warszawa
  • Akwen: WJM
Pozazdrościłem koledze ładnej czarnej przyczepy  ;)

Na początku podziękowania dla Adama "Panpikuś" za wykonanie paru drobnych poprawek w mojej łodzi. Profesjonalna robota, kontakt bez zastrzeżeń, miło, konkretnie i bez niespodzianek.

Przy okazji Adam posiada windę do łodzi i zabrałem przyczepę do domu na szybki remoncik :)

Zanim pojechałem zostawić łódź - wyremontowałem urządzenie najazdowe.
Nowy zaczep ALKO AKS 1600kg, sprężyna gazowa, sprężyna od "ręcznego", kalamitki, nowekółko miałem już od zeszłego sezonu, Nowe łożysko od korby, tłoczysko - wypolerowane na lustro - jest chromowane.
Nowa linka
Cała reszta w ocynk...

Po tym jak przyjechałem przyczepą do domu, zacząłem rozbierać i wszystkie elementy zawiozłem do lakierni proszkowej (FalMal w Otwocku).

W tzw. między czasie kompletowałem części i regenerowałem co trzeba a właściwie nie tyle co trzeba co wszystko :) Stwierdziłem - ma być ładnie.

Część szekli U kupiłem nowych , kilka zostało wyprodukowanych pod wymiar. Trochę zakupów udało mi się zrobić w PL w firmie Rampa (mam blisko) ale trochę drobiazgów musiałem importować z UK od producenta - Indespension. Przyczepa jest z 98r. a praktycznie bez zmian produkowana do dzisiaj. Ogólnie rzecz biorąc, jak coś trzeba było kupić nowe, kupowałem nowe, jak wymagało rewitalizacji, to była rewitalizacja. Chyba tylko z oponami nic nie robiłem  8)

Wyciągarka:
Rozebrana, wyczyszczona, ocynkowana, złożona.

Hamulce:
Rozebrane, dokupione nowe regulaory, sprężynki, okładziny cierne, nowe łożyska, nowe uszczlniacze, nowe bearing savers, nowy smar, przepolerowane bieżnie a wcześniej belka wypiaskowana. Gumy w belce okazały się w pełni sprawne, za to ciśnienie w kołach było zdecydowanie za duże :) Bębny, bez progów, jak nowe - pomalowane proszkowo tak jak i felgi.
W hamulcach zrobiłem system płukania po kąpieli w wodzie morskiej lub słodkiej ale jak wiemy piach się unosi i wchodzi do środka. Całość z nowymi linkami, nowym cięgnem. Regulacja hamulców jest banalna. Tak jak w samochodzie. Rozpieramy aż koło stanie, popuszczamy aż się kręci i tyle. Innej regulacji brak. Przyczepa hamuje genialnie.

Oświetlenie:
Nowe lampy ledowe z wstecznym, hermetyczne do kąpania w wodzie. Lampy zamontowałem na rurach  - oryginalne ramki przerobiłe. Trochę zabawy diaksem i migomatem - potem ocynk. Są obracane i chowane do wodowania itp. Nowa instalacja  elektryczna, przewody w peszlach żeby się łatwo nie przecierały. Kabel z powłoką wykoaną ciśnieniowo.

Po odbraniu z lakierni, całość na nowych śrubach została poskręcana. Dużo elementów ocynkowanych. Osie rolek oczyszczone, przepolerowane, nowe zawleczki (stare wyjmowałem 3 godziny!). 

Zamontowałem nową dziobnicę - starą odciąłem diaksem po łuku, powiercone, dokupione, skręcone. Patent z oponą, wcześniejszego właściciela mi nie odpowiadał :)

Naklejki nowe z plotera (na foto jescze nie ma), odblaski założone w ilości odpowiedniej, żby było widać w nocy że jadę z przyczepą! Wszystkie pasy nowe kompletne.

I tyle, zeszło się 3 tygodnie - dzięki Adam za cierpliwość z odbiorem łodzi. :)

Co do kosztów... wyszło niecałą połowę najtańszej używanej przyczepy podłodziowej z allegro, która by udźwignęła 1200kg :)
Natomiast, koszty jak zwykle były większe od planowanych :)

Miłego oglądania, zdjęcia można powiększyć :)

Kilka fotek:

hosting zdjęć na aukcje



zdjęcia na allegro



zdjęcia na aukcje


hosting zdjęć na allegro



zdjęcia na allegro



PS. Ciekawe jaki będzie hejt :)

Czerwiec 09, 2016, 14:06:43
Odpowiedź #25
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5484
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Zaraz hejt... Dla mnie super !!  :)
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Czerwiec 10, 2016, 22:38:11
Odpowiedź #26
  • *****
  • Wiadomości: 1243
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Elegancko tylko czy nie włożyłeś więcej wysiłku i kasy niż jej wstepna wartość??
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Czerwiec 11, 2016, 21:22:42
Odpowiedź #27
  • ***
  • Wiadomości: 132
    • warszawa
  • Akwen: WJM
Wstępna wartość jest nieistotna. Koszt wyniól połowę najtanszej uzywki z allegro ktora poniesie 1100kg. Jak sadze najtansza uzywka bedzie wymagala wkladu... hamulce, najazdowy, opony, nie ledy... i czy bedzie miala rolki? No wlasnie. Nowy rollercoaster niecale 20tys zł. Inna kwestia ze taka robota to dla mnie sama przyjemność. Patrzenie codzienni na ladną a nie brzydką przyczepę tez sprawia mi radość. Lubię restaurować... a czy to auto czy przyczepa.. cóż takie hobby ;)

Czerwiec 20, 2016, 10:57:58
Odpowiedź #28
  • ***
  • Wiadomości: 219
    • Police
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
bardzo dobra robota, szacun

Czerwiec 20, 2016, 22:14:02
Odpowiedź #29
  • *****
  • Wiadomości: 823
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Gratuluję talentu, pomysłowości i pracowitości.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP