Mandus Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Hej koledzy, mam mały dylemat, bo muszę wybrać przyczepę do mojego nowego nabytku. Okręt to Sea Ray 190 SPX OB - waga około 1300KG, długość kadłuba 5,95cm i wstępnie wybrałem już przyczepę stalową ocynk oczywiście, 2 osie, 2000KG DMC, z ważniejszych dodatków to amortyzatory przy kołach, system płukania bębnów i w specyfikacji z łożami - bocznymi jak i łoża kilowe. I tutaj jest dylemat, czy z tyłu przyczepy montować jakąś rolkę naprowadzającą lub system rolek - naprowadzającą i kółka pompowane + rolki boczne - całość z tyłu, czy po prostu nie dawać żadnych rolek z tyłu - tak radzi mi jeden producent - że niby nie ma to większego sensu przy tej wielkości łodzi. Zwraca uwagę na solidne 4 łoża + dziobnica - to ma wystarczyć. Ponoć lepsze rozwiązanie niż rolki kilowe... Nie mam doświadczenia - na chłopski rozum rolki z tyłu powinny pomóc przy wciąganiu łodzi szczególnie z płytkiej wody, ale łódka może się gibać na boki... wiem, że są różne szkoły, ale chciałbym dobrze wybrać :-\ Na co jeszcze ewentualnie zwrócić uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Odnośnie wyboru przyczepy dużo zależy od holownika. Przy aucie 4x4 proponowałbym Tobie mocne łoża i dorobienie (dokupienie) bocznych tyczek utrzymujących rufę łodzi na bok jak widziałeś zapewne w made in USA .Większość slipów jest raczej za stroma niż za płytka więć nie powinieneś mieć problemu ,gdyby jednak w Twojej okolicy był deficyt wody czy źle ulokowany podjazd możesz wybrać przyczepę taką jak ja mam z firmy Tramptrail gdzie są kółka pompowane ,zespół rolek naprowadzających,rolki kilowe + łoża na cybantach .wyciągasz łódkę z 30cm:):) i do transportu podnosisz łoża na gwintach i wtedy jest stabilnie i bez obaw o uszkodzenia na dziurawej drodze:):) Kosztuje to trochę więcej wahlowania wyciągarką .Rolki naprowadzające do samych łoży nie ma sensu bo przy takiej wadze wyciągając łódkę z płytkiej wody poprzecierasz materiał albo urwiesz wyciągarkę :P:):):) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mio168 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 2 osie, 2000KG DMC, z ważniejszych dodatków to amortyzatory przy kołach, system płukania bębnów i w specyfikacji z łożami - bocznymi jak i łoża kilowe. Więcej Ci nie trzeba. Mam podobny ciężar łodzi i ciągne ja na jednej osi i to był mój w sumie błąd. Ale dodatkowa oś to ciężar rzędu 100kg. Przyczepa Thule Branderup. Pomyśl nad tym aby zlikwidować kółka i dospawać sobie płozy z obitymi dechami. Problem z ewentualnym myszkowaniem na boki będziesz miął rozwiązany. Ze slipowaniem tez nie ma problemu pod warunkiem , że jednostka będzie cała w wodzie. Konserwacji i korozji bębnów i tak się nie ustrzeżesz jeśli będziesz ja moczył w słonej wodzie. Poz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mandus Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 W sumie to wybrałem wersję z płozami bocznymi i płozami kilowymi (w zależności jak je ustawię) - czyli łącznie 4szt, a do tego są rolki kilowe i tylne naprowadzające + pompowane. TrampTrial Słupsk. Cena podobna do Eskapadera, a wyposażenie jest większe o rolki, które od biedy można wywalić. Ale pamiętajcie, że ja nie zawsze zanurzę przyczepę na tyle głęboko, żeby lekko po płozach wciągnąć łódź, bo kamper to nie jest idealny sprzęt do slipowania, więc rolki czasem mogą pomóc. Szerokość przyczepy (rozstaw kół) na moje życzenie ma być niecałe 250cm. Coś to takiego ma być: http://upload.secondsun.pl/img/1491904338imag0322.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Przyczepki z Tramp Trail są dobrze wykonane ale ciężkie kiedyś zamówiłem i jak doszło do odbiory na targach WiW a dowiedziałem się jaka jest masa własna przyczepy to zrezygnowałem. Zeby nie przekroczyć "rzeczywistego" DMC 2000 kg. Nikt nie miał pretensji bo umowa była inna a przyczepa nawet na niebiesko była wymalowana. Oczywiście była propozycja kombinacji dowodowej ale żeby spokojnie spać kupiłem Brenderupa. Co do tych płóz to nie raz potrafi się ich zakres regulacji minąć z kształtem kadłuba więc do skutera owszem ale do łodzi nie inny temat, same rolki trudno ominąć przy myciu a płozy ;). Ogólnie solidny produkt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Jack rególacja płóz jest bardzo duża ok 40cm i co najważniejsze jest na gwintowanych cybantach więc w pare minut reguluje się każdą podporę jak również do mycia możesz opuścić jedną stronę umyć a później drugą:):) Kolega Mandus wspomniał o wodowaniu w CRO dźwigiem to również można opuścić 1str. przełożyć pas ,przechylić łódź o ten cm na drugą mańkę i po problemie czego przy zwykłych płozach nie zrobisz w 2 minuty:) Odnośnie masy... co mocne musi trochę ważyć ,ale czy tak dużo??? moja TT 1300dmc waży 300kg, ta podejrzewam koło 450. Gratuluję zakupu:):) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Brenderup miałby szerokość 225 cm. Z tych płóz nie będziesz korzystał.Łódź będzie wspatra na rolkach kilowych i zespole rolek z tyłu , podporach i dziobnicy. Zamiast podpór na zawiasach pod dziobem lepsze byłyby rolki na przegubie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Też muszę napisać że jak odebrałem Brenderupa to sprawa oparła się o firmę macierzystą w Szwecji bo nie pasowała pod mojego Quicksilvera więc zadałem im pytanie do jakich łodzi pasuje . Ale firma stanęła na wysokości zadania, dosłała mi nowy przód tzw. krosberg oraz więcej rolek podporowych obecnie jest ich około 30 i wszystko gra.Opuszczanie do mycia płóz i podpór to oczywiście żart ;) należy wyregulować dop..... na amen i koniec. Rolki w Brenderupie się odkształcają ale potem jak łajba na wodzie wracają do stanu pierwotnego ogólnie jestem zadowolony pomijając oczywiście standard czyli wtyczkę i oświetlenie przed sezonem >:D :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mandus Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 W całej tej historii wyboru przyczepy pod łódkę powiem tak - to okazało się trudniejsze niż przypuszczałem, trudniejsze niż wybór łódki :P Wiem na pewno, że nie ma idealnego rozwiązania, ale skoro Eskapader miał w tej samej cenie tylko loże, a tutaj są loże i rolki, to chyba jest lepiej, w najgorszym wypadku je wywalę ;D - choć pewnie raz będę z wyboru bardzo zadowolony, a raz mniej... Zaletą TrampTriala jest (moim zdaniem) to, że to oni są producentem, a nie ktoś to dla nich robi, sporo tego robią do Norwegii w takiej full wypas wersji i nie mają narzekań czy skarg (podobno :) ) Do tego widzę, że wszystko jest regulowane włącznie z przesuwem osi, więc jest małe ryzyko, że coś nie spasuje. Do tego widzę, że są detale jak solidne uszy do mocowania jachtu itp. Co do wagi - pewnie te rolki trochę ważą, ale ja i tak wziąłem z zapasem - łódka podobno waży 1250kg na sucho, więc czysto teoretycznie mamy 300kg zapasu, ale niech faktycznie będzie po 50kg więcej na łódkę i na przyczepę - to zostaje i tak 200kg. Zakładam, że na dłuższą trasę coś tam wrzucę, do tego zawsze zostanie trochę paliwa - i będzie w sam raz ;) TOMRIDER - dzięki za telefoniczną pomoc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Potwierdzam to co napisał Jack.Raz poustawiać tak jak powinno być (włącznie z prawidłowym naciskiem na hak) i nie zastanawiać się za każdym slipowaniem/wodowaniem czy trzeba coś regulować. Te pompowane kółka wydają się niezłym rozwiązaniem przy napływaniu na przyczepę. Może ja sobie domontuję, w Brenderupie tego nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Woj widzę że niemiałeś doczynienia z przyczepą z rolkami i płozami:)Zgadzam się że ustawia się wszystkie rolki raz na amen ale płozy musisz przy wodowaniu chociaż jedną stronę odkręcić i jeden obrut na motylku i już łódka ma luz i lekko zepchniesz ją do wody.Testowałem to na swojej takiej samej przyczepie... Jest to model do wyciągania łódki z płytkiej wody za pomocą wyciągarki nie napływania ... Jeżeli ktos ma mocne auto i dobre nachylenie slipu same płozy są szybsze do wyciągania tutaj natomiast jak ją zanurzysz i napływasz łódką można (raz mi się zdarzyło) obrysować kil o śruby mocujące rolki .Ale kolega będzie raz na jakiś czas wodował w Cro kamperem bez napędów więc same płozy mogły by spłatać figla na stromym slipie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Ja mam Brenderupa z zespołem rolek, bez płóz i prawdę powiedziawszy nie widziałbym potrzeby w posiadaniu płóż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mandus Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Podkreślam - ja się nie znam (przynajmniej na razie mam nadzieje :) ) ale: - na samych rolkach to chyba łódka nie jest taka stabilna - wydaje mi się, że jeździ o po nich- wiem, że łódź mocujemy i spinamy pasami, ale zawsze na płozach (choćby wsparta częściowo) - będzie stabilniejsza - wydaje mi się logiczne, że jak poluzujemy łożę to łódź będzie nam lekko chodziła na rolkach, a jak ją podniesiemy, to ją wesprzemy i będzie stabilniejsza (to w kwestii tej czynności, co pisał Tomrider) - no i podobno punktowe podparcia na rolkach nie są takie dobre dla żelkotu Czy moje wywody są zasadne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Absolutnie nie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Absolutnie tak:):) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Absolutnie nie . Oczywiście, tylko trzeba mieć dobrze spasowaną i ustawioną pod łódź przyczepę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawtow Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Patrząc z innej strony to większość udek więcej czasu posezonowego spędza na przyczepkach :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 A przyczepki z łódkami na kołkach O0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawtow Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 I co jest lepsze płozy czy rolki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Ja wolę raz ustawić odpowiednio podpory , rolki etc. niż za każdym razem wodowania coś podkręcać czy regulować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Jeden woli "ogórki" drugi ogrodnika córki :):):):) Apropo ja przyczepę z łodzią zimuję uniesioną na podporach :):) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Moja stoi na przyczepie, ale przyczepa stoi na kołkach z odciążonymi kołami. P.s ja wolę brunetki.... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Moja też na przyczepie a trzy stojaki samochodowe odciążają częściowo koła i na tyle w temacie " jakie przyczepy macie " :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Ja mam przyczepę dedykowaną pod Erdola, z hamulcem hydraulicznym i tarczami. Płozy i to wg mnie super rozwiązanie. Wodując wjeżdżam do wody i sama spływa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Panowie: - są tacy co woduję prawie wyłącznie w wodzie morskiej (dzień dybry) --- i wtedy wolę rolki i tę "hustawkę" z rolkami na końcu. --- mogę wjechać płytko, łódka lekka tylko jak dziób schodzi z tej hustawki to trzeba cumą przytrzymać aby to było delikatnie a nie "łup" - jakbym wodował tylko w wodzie słodkiej to może bym też płozy polubił --- ale czy na płaskim slipie nie trzeba praktycznie kołami do wody wtedy wjechać ?? Ale co za róznica, czy łodka sama odpłynie czy trzeba ją "spuścić" na rolkach ? Skoro są ciągle i takie i takie to pewnie nie ma jednej/jedynej słusznej kontrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.