kozi Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Prawdopodobnie zerwała się guma w wahaczu - pod obciążeniem pontonu koło chowa się i trze o błotnik, bez obciążenia mogę bez wysiłku wyciągnąć koło z błotnika i tak na pusto jechać. Oś firmy knott, przyczepa bardzo lekka DMC 350 kg i tu pojawia się problem Knott pewnie i ma takie gumy ale na specjalne zamówienie i także specjalnie drogie. Są ogólnie dostępne osie do przyczepek robione na wymiar (bo to też dość wąska oś, trudna do zaadoptowania z samochodu) tylko są to osie pod DMC 750 kg (mniejszych nie widziałem i sprzedający też nie mogą takich zaoferowac) kosztują jakieś 400 zł - sporo ale do przełknięcia. Tylko że przyczepa skacze jak piłka na oryginalnych gumach, na gumach obliczonych na 750kg byłby pewnie niemożliwie twarda Myślałem nad założeniem jakiejś osi z zawieszeniem piórowym ale podwyższy to przyczepę [trudniej przy slipowaniu] i ciężko znaleźć taką szerokość, za to bardzo łatwo naprawić w trasie ewentualną awarię. Na razie nie chcę wyjmować tego uszkodzonego wahacza bo stracę możliwość przeciągnięcia przyczepy do warsztatu. Może i można to jakoś naprawić ale sama myśl, że coś podobnego stanie mi się na trasie mnie zniechęca do tego rozwiązania Ktoś się może spotkał z osiami do bardzo lekkich przyczep? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Kolego ja rok temu kupowałem taką przyczepę thule i powiem ci że masz najprawdopodobniej konstrukcyjnie przyczepę na 750 kg tylko zarejestrowaną na mniej. Oni raczej nie robią lżejszych a właśnie przy zakupie pani zapytała czym będę ją ciągał(dopuszczalna maksymalna masa całkowita ciągniętej przyczepy w dowodzie rejestracyjnym auta) i od tego właśnie zależało co wpisze w papiery przyczepki.Ponadto jak woziłam na niej łódkę 3,7m z 25 konnym silnikiem to zachowywała się tak jakby wcale nie miała żadnego zawieszenia,skakała jak piłka.Dopiero teraz jak ładuję na nią ok 500 kg zestaw zaczęło się coś uginać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozi Opublikowano 28 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 konstrukcyjnie jest to przyczepa na 350 lub 450 kg , na osi jest nabita tabliczka znamionowa więc nie ma mowy o nieporozumieniu Jest problem z kupieniem wymiennej osi na tak mała ładowność, można ewentualnie rozmontować to co jest i spróbować coś z tym zrobić tyle, że efekt niewiadomy i przyczepka wtedy na pewno już unieruchomiona [tak na pusto jeszcze może jeździć] Nie widzę też sensu w sztucznym zwiększaniu masy łódki - nie zawsze jedzie się na wyprawę, czasem tylko na jednodniowe pływanie na pusto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Czyli jest tak jak ty piszesz bo u mnie na tabliczce znamionowej osi pisze jak byk 750 kg. A kupowałem niby najmniejszą możliwą, nawet nazywa się basic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
intruz_zabrze Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Szukaj osi do przyczepki pod skuter lub przerób na oś z renault clio - robiliśmy jedna i po dołożeniu amorków stabilna i nie skacze jak piłka z ładunkiem 300 kg - oś z clio to koszt koło 150zł + amorki 50 kpl. ;) Teraz będę swoją przerabiał bo mi mc.pershon się rozsypał a oryginał włoski sporo kosztuje :-X Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.