Skocz do zawartości

problem z osią do bardzo lekkiej przyczepy


kozi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Prawdopodobnie zerwała się guma w wahaczu - pod obciążeniem pontonu koło chowa się i trze o błotnik, bez obciążenia mogę bez wysiłku wyciągnąć koło z błotnika i tak na pusto jechać.

Oś firmy knott, przyczepa bardzo lekka DMC 350 kg  i tu pojawia się problem

 

Knott pewnie i ma takie gumy ale na specjalne zamówienie i także specjalnie drogie.

Są ogólnie dostępne osie do przyczepek robione na wymiar (bo to też dość wąska oś, trudna do zaadoptowania z samochodu)  tylko są to osie pod DMC 750 kg (mniejszych nie widziałem i sprzedający też nie mogą takich zaoferowac) kosztują jakieś 400 zł - sporo ale do przełknięcia.

Tylko że  przyczepa skacze jak piłka na oryginalnych gumach, na gumach obliczonych na 750kg byłby pewnie niemożliwie twarda

 

Myślałem nad założeniem jakiejś osi z zawieszeniem piórowym ale podwyższy to przyczepę [trudniej przy slipowaniu] i ciężko znaleźć taką szerokość, za to bardzo łatwo naprawić w trasie ewentualną awarię.

Na razie nie chcę wyjmować tego uszkodzonego wahacza bo stracę możliwość przeciągnięcia przyczepy do warsztatu.

Może i można to jakoś naprawić ale sama myśl, że coś podobnego stanie mi się na trasie mnie zniechęca do tego rozwiązania

 

Ktoś się może spotkał z osiami do bardzo lekkich przyczep?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja rok temu kupowałem taką przyczepę thule i powiem ci że masz najprawdopodobniej konstrukcyjnie przyczepę na 750 kg tylko zarejestrowaną na mniej. Oni raczej nie robią lżejszych a właśnie przy zakupie pani zapytała czym będę ją ciągał(dopuszczalna maksymalna masa całkowita ciągniętej przyczepy w dowodzie rejestracyjnym auta) i od tego właśnie zależało co wpisze w papiery przyczepki.Ponadto jak woziłam na niej łódkę 3,7m z 25 konnym silnikiem to zachowywała się tak jakby wcale nie miała żadnego zawieszenia,skakała jak piłka.Dopiero teraz jak ładuję na nią ok 500 kg zestaw zaczęło się coś uginać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konstrukcyjnie jest to przyczepa na 350 lub 450 kg , na osi jest nabita tabliczka znamionowa więc nie ma mowy o nieporozumieniu

 

Jest problem z kupieniem wymiennej osi na tak mała ładowność, można ewentualnie rozmontować to co jest i spróbować coś z tym zrobić tyle, że efekt niewiadomy i przyczepka wtedy na pewno już unieruchomiona [tak na pusto jeszcze może jeździć]

 

Nie widzę też sensu w sztucznym zwiększaniu masy łódki - nie zawsze jedzie się na wyprawę, czasem tylko na jednodniowe pływanie na pusto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj osi do przyczepki pod skuter lub przerób na oś z renault clio - robiliśmy jedna i po dołożeniu amorków stabilna i nie skacze jak piłka z ładunkiem 300 kg - oś z clio to koszt koło 150zł + amorki 50 kpl.  ;)

 

Teraz będę swoją przerabiał bo mi mc.pershon się rozsypał a oryginał włoski sporo kosztuje  :-X

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...