Autor Wątek: Przyczepa Admiral 750  (Przeczytany 3613 razy)

Sierpień 06, 2016, 17:20:55
  • **
  • Wiadomości: 60
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Mam przyczepę Admiral dmc 750 teoretycznie do 5,50m i dla mojej Cortiny 480 jest na styk a nawet za krótka,  bo kaczy dziub przy skrecaniu znajduje się ok 30 cm od tylnej szyby samochodu. Przy slipowaniu też  przydałby się dłuższy dyszel bo tylne koła samochodu muszą być do połowy w wodzie. Czy można jakoś go przedłużyć?

Sierpień 06, 2016, 21:08:28
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 3243
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Wszedłem na stronę producenta a tam nie ma nic o długości łodzi jaką można przewozić.

Tam jest napisane, że długość przyczepki jest od 4,6 do 5,5 bodajże.

Jak ten słupek na którym jest wyciągarka jest ruchomy (można odkręcić śruby i przesunąć przód-tył) to można go do tyłu (przyczepy) i oś do tyłu też wtedy (aby było poprawne wyważenie)

Czyli slipujesz udkę i bawisz się konfiguracją przyczepy.

Jak nie jest przesuwalny ten słupek to raczej nic nie zrobisz
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Sierpień 06, 2016, 21:40:06
Odpowiedź #2
  • **
  • Wiadomości: 60
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dziobownicę mogę przesunąć,  ale boję się o balans, poza tym samego slipowania nie poprawi. Nie ma żadnych przedłużek? Jakby np. zdjąć końcówkę na hak dorobić z odpowiednio większego profilu, nasunąć przewiercić i skręcić? Albo dospawać?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2016, 22:03:00 wysłana przez YS3F »

Sierpień 06, 2016, 22:20:24
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 3243
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Napisałem przeciez: przesuną dziobnicę i OŚ

Chodziło mi o to, że łatwiej będzie Tobie zrobić regulacje na pustej przyczepie
Czyli udka do wody a Ty się bawisz.
Pewnie o tyle ile dziobnicę do tyłu o tyle oś przesuń (ta belka z kołami :) )

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Nawet taki laik jak ja powie Tobie, że dziwnie kombinujesz.
Masz konfigurowalną przyczepę, trzeba ją skonfigurować pod daną udkę.
Pod moją Jacek męczył się pół dnia

Chcesz coś dospawywać co natychmiast powoduje, że masz co innego niż rejestrowałeś (homologacja).
Zupełnie w poprzek skoro przyczepa daje się konfigurować
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2016, 22:46:16 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Sierpień 08, 2016, 17:10:03
Odpowiedź #4
  • **
  • Wiadomości: 60
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Warto się pobawić w ustawienia zanim zdecyduję się na przeróbki - tak jak piszesz. Z tym, żeby to coś ułatwiło musiałbym przesunąć oś i dziobownicę o min. 50cm do tyłu i zastanawiam się czy nie będzie zbyt dużego nacisku na hak?
Z drugiej strony kto będzie sprawdzał, czy przyczepka ma dyszel 1m czy 1,8m jeśli będzie wyglądało dobrze (np. wspawany w to samo miejsce dłuższy)? Przegląd jest dożywotni...

Sierpień 08, 2016, 18:38:01
Odpowiedź #5
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3128
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Pospawaj jak tam sobie chcesz.
Ale później  nie płacz http://forum-motorowodne.pl/auto-i-lodz/ku-przestrodze/
Polak potrafi  ;D ;D ;D

Sierpień 08, 2016, 19:55:43
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 3243
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Warto się pobawić w ustawienia zanim zdecyduję się na przeróbki - tak jak piszesz. Z tym, żeby to coś ułatwiło musiałbym przesunąć oś i dziobownicę o min. 50cm do tyłu i zastanawiam się czy nie będzie zbyt dużego nacisku na hak?
Z drugiej strony kto będzie sprawdzał, czy przyczepka ma dyszel 1m czy 1,8m jeśli będzie wyglądało dobrze (np. wspawany w to samo miejsce dłuższy)? Przegląd jest dożywotni...

-- Sprawdź prosze w dowód rejestracyjny przyczepki
-- Moja nowa ma kolejny przegląd po 3-ech latach. Nie wiem może do 750 kg rządzą się innymi prawami
-- Pierwsza kontrola "krokodylków" (chyba, że znowu ich zlikwidują) i masz przechlapane za SAM-oróbkę
-- Jakikolwiek wypadek i jest z twojej winy (choćby nie był) jak przyczepa była przerabiana

-- Tak przesuwasz oś i dziobnicę aby mieć tyle ile trzeba na haku. Przesun dziobnicę o 50 a oś o 40 cm i sprawdź dynamometrem lub ręcznie czy masz dobre obciążenie. Za małe - przesuwasz oś do tyłu, za duże oś do przodu (dziobnicy już nie ruszasz).
Możesz sobie wyregulować idealnie. Do tego to wszystko służy.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Sierpień 08, 2016, 21:48:11
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 1232
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Kolego Ogórek, jedną z zalet przyczep lekkich jest brak obowiązkowych przeglądów! Co oczywiście nie znaczy, że wcale nie warto ich przeglądać :-)

pzdr
AM 500 + Mercury 60 + Mercury 3,5

Sierpień 08, 2016, 21:53:19
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 3243
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ale też chyba nie znaczy, że trzeba je od razu przerabiać zamiast skonfigurować (co producent przewidział)
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Sierpień 08, 2016, 22:00:22
Odpowiedź #9
  • *****
  • Wiadomości: 1232
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Przeróbki są dla ludzi, w końcu producenci też coś tam czasem korygują a także zmieniają na życzenie klienta, oby tylko robić to z głową a nie na tzw.pałę ;-)

pzdr
AM 500 + Mercury 60 + Mercury 3,5

Sierpień 09, 2016, 10:04:19
Odpowiedź #10
  • **
  • Wiadomości: 60
  • Akwen: Jeszcze nie pływam

-- Tak przesuwasz oś i dziobnicę aby mieć tyle ile trzeba na haku. Przesun dziobnicę o 50 a oś o 40 cm i sprawdź dynamometrem lub ręcznie czy masz dobre obciążenie. Za małe - przesuwasz oś do tyłu, za duże oś do przodu (dziobnicy już nie ruszasz).
Możesz sobie wyregulować idealnie. Do tego to wszystko służy.

Faktycznie lepiej nie będę kombinował. Nie mam dynamometru, a ręcznie sprawdzić, jak? Rozumiem, że już z łodzią?

Sierpień 09, 2016, 10:47:58
Odpowiedź #11
  • *****
  • Wiadomości: 3243
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Oczywiście, że z łodzią. Zobacz w instrukcji auta jaki ciężar zalecają na haku i taki ustaw.
Jak będzie to 50 kg to pewnie ręcznie wyczujesz, ze jest ok

Może przy użyciu dwu podnośników dasz radę podnosić przyczepę z udką i przesuwać os.
Jak nie to baw się przy slipie i po regulacji wciągasz udkę i sprawdzasz czy OK
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Sierpień 18, 2016, 20:06:09
Odpowiedź #12
  • **
  • Wiadomości: 60
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Zrobiłem kilka fotek obecnych ustawień przyczepki i wychodzi na to że dziobownicę to jeszcze można sporo przesunąć, ale oś to góra 10cm i obawiam się, że może stanąć dęba

Październik 01, 2016, 19:21:52
Odpowiedź #13
  • **
  • Wiadomości: 60
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Zdecydowałem się dorobić dłuższy dyszel, wystarczy zdjąć mocowanie na hak z przyczepki, wsunąć nowy dyszel i skręcić dwiema śrubami. Korekta dziobownicy i osi raczej nie będzie potrzebna. Posłuży mi do wygodniejszego slipowania. Holował będę na oryginalnym :)