Autor Wątek: Przyczepa jedno czy dwuosiowa -wasze wrażenia z jazdy i manewrów ?  (Przeczytany 18701 razy)

Lipiec 28, 2018, 06:33:07
Odpowiedź #15
  • ***
  • Wiadomości: 209
    • Police
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński

Lipiec 28, 2018, 08:23:13
Odpowiedź #16
  • *****
  • Wiadomości: 1045
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Niby sprytne ale masz już i tak przeciążoną znacznie tą przyczepkę, co prawda dodatkowa oś jej nie do dociąży(tzn. i tak i nie)za to dodatkowo usztywni ramę ale jak Cię zważą to będzie jeszcze smutniej niż byłoby to obecnie. Jeśli Twój ciągnik nie jest bardzo ciężki(jak mój)to jednak wolałbym dla świętego spokoju kupić przyczepkę z dmc 1000 lub więcej i wtedy kombinować, co prawda dojdzie hamowanie tej osi, ale tak przy okazji, czy w dwuosiowych obie muszą mieć hamulce?
Wczoraj przesuwałem oś u siebie i też takie różne myśli mnie nachodziły ale trzeba dostrzegać plusy dodatnie i te ujemne ;-)

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Lipiec 28, 2018, 14:33:57
Odpowiedź #17
  • ***
  • Wiadomości: 209
    • Police
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Nastepny model przyczepy dmc 1000kg ma tylko oś hamowaną i wytrzymalszą a rama to samo praktycznie a cena 2x wieksza. Tutaj nowy fabrycznie cały zestaw dodatkowej osi kosztuje z przesylka 880zl

Lipiec 28, 2018, 23:53:05
Odpowiedź #18
Czy któryś z kolegów orientuje się w temacie zamontowania drugiej osi w przyczepie Branderup dmc 1300kg

Lipiec 29, 2018, 10:30:32
Odpowiedź #19
  • **
  • Wiadomości: 52
    • okolice Stargardu
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Mam dwie przyczepy dwuosiowe, co prawda dla koni. Pierwsza ma jedną oś hamowaną (dmc 1300kg), druga dwie osie hamowane (dmc 1600kg).

Lipiec 29, 2018, 10:33:16
Odpowiedź #20
  • *****
  • Wiadomości: 2783
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa

Lipiec 29, 2018, 10:55:42
Odpowiedź #21
  • *****
  • Wiadomości: 2959
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Czy któryś z kolegów orientuje się w temacie zamontowania drugiej osi w przyczepie Branderup dmc 1300kg

Druga oś pewnie waży ze 150 więc ładownosć przyczepy spadnie z powiedzmy 1000kg na 850 kg.

W serwisie Brenderupa odmówiono mi kiedyś mówiąc o powyższym plus coś o homologacji.

Już pierwszy punkt mnie zniechęcił bo moja szalupa z rynsztunkiem waży 900 kg
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Lipiec 29, 2018, 12:07:22
Odpowiedź #22
  • **
  • Wiadomości: 52
    • okolice Stargardu
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Czyli koniki Masz, czy transport oferujesz  ;)
Na użytek własny. Zajmujemy się hipoterapią.

Lipiec 29, 2018, 13:36:15
Odpowiedź #23
  • *****
  • Wiadomości: 2783
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa

Lipiec 29, 2018, 14:02:18
Odpowiedź #24
  • **
  • Wiadomości: 71
  • SSM - Ważne miasto w Księstwie Mazowieckim
  • Akwen: Adriatyk
Tema Boat 055/18

          Mam dokładnie ten model B05/055/18 od około 2015 roku.  Wtedy 5m kosztowała po małym upuście 2300,- Zdecydowałem się na firmę  Tema ponieważ kiedyś miałem od nich przyczepę  2-osiową najazdową i była super ( do dziś żałuję jej sprzedaży). Czyli jakość wykonania i dobra cena. Przyczepa ma kryte łożyska zabezpieczone przed wodą .  Jak na razie zero rdzy pomimo kilkukrotnego moczenia w Jadranie. Jedynie takowa pokazała się na windzie kotwicznej ale pewnie ją kupują ponieważ jest ocynkowana galwanicznie nie jak reszta ogniowo. Jestem z niej zadowolony.

Minusami są w zakupie nowej przyczepy brak dwóch podpór pod łódź (dwie są) brak koła zapasowego, brak skrzynki na narzędzia, brak blokad pod koła jezdne w przypadku odczepienia przyczepy z haka. Ale zdaje się, że wszyscy producenci sprzedają "samą ramę i pedały".

Przyczepa ma o dziwo ukraińskie opony z którymi jest wszystko OK. Jednak w porównaniu z identycznie oznakowaną Dębicą są o 1cm niższe i 1cm węższe. Może to jest zgodne z normą ale sprawa wydaje mi się ciekawa.

Prowadzi się super wręcz niewidocznie dla auta. Ja mam dość daleko od zaczepu ustawioną oś ze względu na wagę silnika i większy ciężar łodzi na rufie. Dla tego trzeba uważać na ciasnych zakrętach.
 
Przyczepa stanowczo do polecenia jeśli masz lekką łódź i chcesz by auto + przyczepa nie przekraczała 3500kg / DMC.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Jeśli chodzi o 2-osie z hamulcem najazdowym do cięższej łodzi, to kupował bym tylko taką w której można podłączyć wąż z bieżącą wodą  pod bębny hamulców w celu spłukania słonej, brudnej wody.

Witam, jako że mój zestaw waży dokładnie 753 kg na sucho bez paliwa i gratów w środku, postanowiłem dokupić dodatkową oś do mojej przyczepy, jest miejsce na montaż dodatkowej osi, bo zmiana przyczepy na wytrzymalszą będzie kosztowała o wiele więcej niż kupno tych dodatkowych rzeczy. I z tego co tu czytam to nawet nie trzeba będzie zmieniać danych w dow. rej. z powodu małej odległości osi od siebie

Czyli odpowiedź jest prosta, żadna przyczepa nie będzie tobie pasować z homologacją do 750kg/ DMC. Jak na drodze zważą zestaw to zapłacisz jak za dwie nowe przyczepy 2-osiowe z hamulcami najazdowymi.  ???

pozd. smoki3
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2018, 14:26:24 wysłana przez smoki3 »
Ważne miasto w Księstwie Mazowieckim.

https://smoki3.flog.pl/

Lipiec 29, 2018, 16:28:07
Odpowiedź #25
  • ***
  • Wiadomości: 209
    • Police
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Słuchajcie chłopaki. Po 1. Rozmawiałem tel z facetem inż projektantem tej przyczepy i powiedział że bez problemu przyczepa przewiezie 1.5 t. Po 2. Jazda z max obciążeniem nic jej niezrobi. Dokładam oś dla samego siebie bo zmiana opon na mocniejsze to wydatek około połowy zakupu kompletnej osi. Co do ważenia to spokojnie zostawcie to dla mnie
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2018, 20:21:08 wysłana przez klosek23 »

Lipiec 29, 2018, 22:48:55
Odpowiedź #26
  • *****
  • Wiadomości: 1045
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Dociążanie przeciążonej przyczepki dodatkową osią to poroniony pomysł, nieważne czy kogoś zważą czy nie, czasem wystarczy udział w kolizji nie z naszej winy żeby sprawa się rypła. Mnie też dotyczy problem wagi ale to z powodu ciężkiego auta a nie paru tysi, które chciałbym zaoszczędzić. Uważam, że bezpieczniej jest ciągnąć przyczepkę cięższym autem niż lżejszym ale ustawodawca preferuje odwrotny układ.
Skoro da się przykręcić to niech kolega kombinuje, w końcu to Nasza narodowa specjalność :-)

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Lipiec 30, 2018, 00:17:01
Odpowiedź #27
Padło pytanie, bo mnie nie ogranicza kategoria prawa jazdy ,z dodatkową osią nie przekroczę 1300kg dmc którą mam w dowodzie,chodzi mi o bezpieczeństwo w przypadku awarii opony,koła.Osobiści nie robi mi różnicy czy ciągnę jodnoosiową czy dwuosiową

Lipiec 30, 2018, 05:51:12
Odpowiedź #28
  • **
  • Wiadomości: 71
  • SSM - Ważne miasto w Księstwie Mazowieckim
  • Akwen: Adriatyk
Padło pytanie, bo mnie nie ogranicza kategoria prawa jazdy ,z dodatkową osią nie przekroczę 1300kg dmc którą mam w dowodzie,chodzi mi o bezpieczeństwo w przypadku awarii opony,koła.Osobiści nie robi mi różnicy czy ciągnę jodnoosiową czy dwuosiową

Jeździłem jakiś czas z przyczepą 2-osiową z hamulcem najazdowym z jedną osią hamowaną, przyczepa bagażowa. I raczej wolał bym jeździć z taką przyczepką pod łodziową. Jednak żaden producent takowych nie produkuje (do 750kg/DMC), a przyczep typu SAM nasi "kochani" ustawodawcy praktycznie zabronili nam wytwarzać przez wszelkiego rodzaju opłaty zupełnie nieopłacalne przy wyrobie jednej przyczepy. Czemu 750 kg dla uniknięcia Viatolu po prostu. Pilnowania następnego debilnego urządzenia i opłat z nim związanych, raz lub ewentualnie kilka razy w roku. Jeszcze jedno przyczepy do 750kg/DMC nie muszę co roku wysyłać na przeglądy.


Jazda z dwoma osiami i hamulcem jest bezpieczniejsza, stabilniejsza. Przyczepę można zostawić bezpiecznie na przysłowiowym poboczu samą z zaciagnietym hamulcem, sprawna przyczepa lepiej zachowuje się na wybojach, hamulec w przyczepie podczas jazdy bardzo nas wspomaga, w przypadku złapania gumy mamy większą szansę na uratowanie przebitej opony, duża łatwość w zakładaniu załadowanej przyczepy na hak auta, prawidłowo załadowana przyczepa nie obciąża ciężarem ciągnika. Minusem tych cięższych przyczep jest większa bezwładność, czyli manewrowanie załadowanymi bez auta ale i na to są już sposoby. :P


smoki3
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2018, 06:13:47 wysłana przez smoki3 »
Ważne miasto w Księstwie Mazowieckim.

https://smoki3.flog.pl/

Lipiec 30, 2018, 22:16:18
Odpowiedź #29
  • *****
  • Wiadomości: 1045
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Słuchajcie chłopaki. Po 1. Rozmawiałem tel z facetem inż projektantem tej przyczepy i powiedział że bez problemu przyczepa przewiezie 1.5 t. Po 2. Jazda z max obciążeniem nic jej niezrobi. Dokładam oś dla samego siebie bo zmiana opon na mocniejsze to wydatek około połowy zakupu kompletnej osi. Co do ważenia to spokojnie zostawcie to dla mnie

Nikt raczej tu nie będzie twierdził, że jednoosiowa jest lepsza, problemem dla producentów jest waga, druga oś zabiera jej bardzo dużo w segmencie przyczep lekkich, oni nie mogą rozumować jak Kolega"zostawcie to mnie", nawet ściema powinna mieć jakieś granice przyzwoitości :-)
Ja ze względu na przeważenie wymieniłem opony na mocniejsze i kosztować to mnie będzie grosze o ile sprzedam wreszcie poprzednie, zawieszenie też u mnie ma spory zapas a obniżałem błotniki. Co do sztywności ramy to już nie jestem taki pewien, jak sobie ją czasem punktowo podnoszę to jednak trochę się odkształca a jest solidniejsza od Temy(dlatego wybrałem Brenderupa chociaż jakość wykonania mnie nie zachwyca). Te z większym dmc to już jednak mają relingi usztywniające.
Kolega pewnie w dłuższe trasy będzie się wybierać stąd ta troska. Może Kolega @górek się wypowie dlaczego jeżdżąc co roku tak daleko z łódką nie marzy o drugiej osi :-) Inni forumowi Koledzy bywający w takich trasach mają cięższe łodzie więc to już inna bajka.

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.