Skocz do zawartości

Przyczepa jedno czy dwuosiowa -wasze wrażenia z jazdy i manewrów ?


jarek10
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jakie są Wasze odczucia w tym temacie ?

 

Dla mnie bardziej stabilnie holuje się dwuosiówkę.

Na postojach (jazdach wstecz) i podczas wodowania, też moim zdaniem lepiej

manewruje się przyczepką dwuosiową. Jednoosiowa jest mniej przewidywalna

podczas manewrów na wstecznym (ale jest dużo lżejsza)

 

Minusem dwuosiowej jest jej dużo większa waga i opory własne podczas holowania.

Ale stabilność rekompensuje w/w minusy...

 

Jakie są Wasze wrażenia i preferencje ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko 2 osie !!!

Większa stabilnoć, większe bezpieczeństwo

Manewry? jednoosiówką na wstecznym rzeczywiście manewruje się "dziwnie". Chodzi tu o to, że za szybko ta przyczepa skręca, chociaż to pewnie dlatego, że jestem przyzwyczajony do 2 osi.

 

Mieliśmy kiedyś z Zibim taką sytuacje, że odpadło nam koło w przyczepie (akurat campingowej). Przyczepa była 2 osiowa więc nawet tego nie zauważyliśmy. Znajomy jadący drugim samochodem nas zatrzymał i dowiózł nam koło

Co by było gdyby to była jednoosiówka? Chyba nie muszę mówić.

A jakby na tej przyczepie jechała nasza ukochana zabawka????

 

Od tamtej pory powiedziałem sobie - TYLKO 2 OSIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się zgadza....że 2 tonowej łodzi nie wrzucisz na jednoosiówkę...

Od dobrych kilku ostatnich lata holowałem tylko na dwuosiowych przyczepkach.

W tym roku kupiłem małego RIB-a i zacząłem więcej jeżdzić z jednoosiówką.

Odczułem dużą różnicę na minus jednoosiówki podczas manewrów na placu (jazda wstecz)

i wodowaniu.....Dlatego też pytam Was czy też macie takie spostrzeżenia ?

 

Plusem mojego nowego zestawu jest waga (masa) - praktycznie jej nie ma :-)

i na haku nie czuję, że mam coś przypięte - jeżdzi się jak solówką... ;)

Oczywiście do pewnych prędkości - póżniej już opory powietrza dają znać o sobie...

ale jak wiadomo, nie jeżdzimy z takimi prędkościami,

co by nas powietrze wyrażnie trzymać zaczynało  ;)

(to był incydentalny przypadek i się go wstydzę  :-[  :'(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ciągam jednoosiówką a z dwuosiową miałem do czynienia na nauce jazdy na E. I faktycznie lepiej się steruje dwuosiową a za to jednoosiową lepiej się ciągnie na długie trasy. Stan kół jak ciśnienie, bieżnik czy dokręcenie należy sprawdzać często a szczególnie podczas jazdy i wtedy koło nie odleci.

I jeszcze ciekawostka, otóż niektóre przyczepy z widocznymi dwiema osiami rejestrowane są jako jednoosiowe ponieważ, chyba odległość między osiami decyduje czy traktuje się je jako jedną czy dwie osie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to traktowane jako " tandem" ja mam przyczepę DMC 2000 a w dowodzie pisze jednoosiowa .Związane jest to z odległością pomiędzy osiami a po jej przekroczeniu jest już dwuosiowa.Co jeszcze ciekawsze jest to mniej od 1m lub więcej od 1.8 metra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się w 100%

To my potocznie nazywamy je dwuosiowymi. Wg przepisów

odległość pomiędzy osiami musi być większa niż  80cm (bodajże)

albo jak napisałeś 180cm (pamiętam, że wartość 80 się powtarzała:-)

 

Co nie zmienia faktu, że przyczepką z "czterema kołami" lepiej mi się manewruje

podczas wodowania :-) Ale jak poćwiczę trochę to myślę, że i tę dwu kołową ogarnę ..... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przyczepa,którą zakupiłem z przeznaczeniem pod łódź przeszła lekką metamorfozę i teraz wygląda chociaż trochę jak podłodziówka ;)

Mam nadzieje,że po przebudowie będzie się sprawdzać i umożliwi wodowanie samemu.

 

Było:

http://images41.fotosik.pl/1975/3382eb6f14a50eb7m.jpg

Jest:

http://images45.fotosik.pl/1753/d4653fa8ede6c339m.jpg

http://images47.fotosik.pl/1754/abda0d4616627a0bm.jpg

http://images35.fotosik.pl/1841/c0cba5cca84ce9c2m.jpg

http://images36.fotosik.pl/412/baafeea96eaefdcfm.jpg

 

Czytając Wasze spostrzeżenia i biorąc pod uwagę,że jakieś dalsze trasy nie będę się wybierał cieszę się,że akurat udało mi się kupić dwuosiówkę-będzie łatwiej manewrować ;)

 

Z racji tego,że nie miałem czym ciągać tej przyczepki,a nie chciałem wkładać haka do Subaryny wsadziłem do swojego miejskiego kruzera Seicento VAN +-100konny motor  ;D

 

http://images45.fotosik.pl/1753/a6132f79d1fa18d7m.jpg

 

Pomijając fakt,że furka robi 8s do "paczki" powinna dać radę wyrwać ten zestaw po betonowym slipie :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem,że przerost biorąc pod uwagę ciężar gotowej łodzi (200kg).

Niemniej jednak kupiłem ją za czapkę grusz  :D więc grzech było nie wziąć.

 

Sęk w tym,ze zawieszenie jej jest do przebudowy.Pierwotnie były tam tylko poduszki gumowe pod kazdy wahacz.Zamierzzam dołożyć amortyzatory od 126p i skakanie powinno ustąpić w duzym stopniu.Tak jak wspominałem zestaw będę ciagał z domu nad zalew jakieś 5km więc luzik-mogę jechać i 40km/h.

 

A jak kiedyś zmienię krypę to przyczepa po małych modach będzie jak znalazł..

 

Chodził mi po głowie pomysł aby poduszki gumowe zastąpić AIR RIDE'm bez kompresora,ale ze zbiornikiem,który można by nabić przed wyjazdem nad wodę......zobaczymy ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo mam " zyza " albo tylne koło jest większe od przedniego no chyba że tak ma być  :) / jak cie mundurowi złapią to cie na galery ześlą  :P /.

 

Tego nie jestem w stanie Ci obiecać Jacku ;)

Koła na których stoi były w momencie zakupu.Niestety nie nadają się do jazdy po ulicach i zastąpię je(jednakowymi) alumami od cc sportinga na niskoprofilowej 13tce.Obniży to jeszcze przyczepkę ułatwiając tym wodowanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
  • 2 miesiące temu...
Witam, jako że mój zestaw waży dokładnie 753 kg na sucho bez paliwa i gratów w środku, postanowiłem dokupić dodatkową oś do mojej przyczepy, jest miejsce na montaż dodatkowej osi, bo zmiana przyczepy na wytrzymalszą będzie kosztowała o wiele więcej niż kupno tych dodatkowych rzeczy. I z tego co tu czytam to nawet nie trzeba będzie zmieniać danych w dow. rej. z powodu małej odległości osi od siebie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby sprytne ale masz już i tak przeciążoną znacznie tą przyczepkę, co prawda dodatkowa oś jej nie do dociąży(tzn. i tak i nie)za to dodatkowo usztywni ramę ale jak Cię zważą to będzie jeszcze smutniej niż byłoby to obecnie. Jeśli Twój ciągnik nie jest bardzo ciężki(jak mój)to jednak wolałbym dla świętego spokoju kupić przyczepkę z dmc 1000 lub więcej i wtedy kombinować, co prawda dojdzie hamowanie tej osi, ale tak przy okazji, czy w dwuosiowych obie muszą mieć hamulce?

Wczoraj przesuwałem oś u siebie i też takie różne myśli mnie nachodziły ale trzeba dostrzegać plusy dodatnie i te ujemne ;-)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy któryś z kolegów orientuje się w temacie zamontowania drugiej osi w przyczepie Branderup dmc 1300kg

 

Druga oś pewnie waży ze 150 więc ładownosć przyczepy spadnie z powiedzmy 1000kg na 850 kg.

 

W serwisie Brenderupa odmówiono mi kiedyś mówiąc o powyższym plus coś o homologacji.

 

Już pierwszy punkt mnie zniechęcił bo moja szalupa z rynsztunkiem waży 900 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tema Boat 055/18

 

          Mam dokładnie ten model B05/055/18 od około 2015 roku.  Wtedy 5m kosztowała po małym upuście 2300,- Zdecydowałem się na firmę  Tema ponieważ kiedyś miałem od nich przyczepę  2-osiową najazdową i była super ( do dziś żałuję jej sprzedaży). Czyli jakość wykonania i dobra cena. Przyczepa ma kryte łożyska zabezpieczone przed wodą .  Jak na razie zero rdzy pomimo kilkukrotnego moczenia w Jadranie. Jedynie takowa pokazała się na windzie kotwicznej ale pewnie ją kupują ponieważ jest ocynkowana galwanicznie nie jak reszta ogniowo. Jestem z niej zadowolony.

 

Minusami są w zakupie nowej przyczepy brak dwóch podpór pod łódź (dwie są) brak koła zapasowego, brak skrzynki na narzędzia, brak blokad pod koła jezdne w przypadku odczepienia przyczepy z haka. Ale zdaje się, że wszyscy producenci sprzedają "samą ramę i pedały".

 

Przyczepa ma o dziwo ukraińskie opony z którymi jest wszystko OK. Jednak w porównaniu z identycznie oznakowaną Dębicą są o 1cm niższe i 1cm węższe. Może to jest zgodne z normą ale sprawa wydaje mi się ciekawa.

 

Prowadzi się super wręcz niewidocznie dla auta. Ja mam dość daleko od zaczepu ustawioną oś ze względu na wagę silnika i większy ciężar łodzi na rufie. Dla tego trzeba uważać na ciasnych zakrętach.

 

Przyczepa stanowczo do polecenia jeśli masz lekką łódź i chcesz by auto + przyczepa nie przekraczała 3500kg / DMC.

 

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Jeśli chodzi o 2-osie z hamulcem najazdowym do cięższej łodzi, to kupował bym tylko taką w której można podłączyć wąż z bieżącą wodą  pod bębny hamulców w celu spłukania słonej, brudnej wody.

 

Witam, jako że mój zestaw waży dokładnie 753 kg na sucho bez paliwa i gratów w środku, postanowiłem dokupić dodatkową oś do mojej przyczepy, jest miejsce na montaż dodatkowej osi, bo zmiana przyczepy na wytrzymalszą będzie kosztowała o wiele więcej niż kupno tych dodatkowych rzeczy. I z tego co tu czytam to nawet nie trzeba będzie zmieniać danych w dow. rej. z powodu małej odległości osi od siebie

 

Czyli odpowiedź jest prosta, żadna przyczepa nie będzie tobie pasować z homologacją do 750kg/ DMC. Jak na drodze zważą zestaw to zapłacisz jak za dwie nowe przyczepy 2-osiowe z hamulcami najazdowymi.  ???

 

pozd. smoki3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...