Autor Wątek: Przyczepa mixt, platforma z pełną podłogą + wózek do slipowania  (Przeczytany 2360 razy)

Kwiecień 15, 2018, 17:35:36
Odpowiedź #30
  • *****
  • Wiadomości: 2803
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ja wolę co 2 lata wymienić łozyska zapobiegawczo.

Co rok pojechac na wiosnę na przegląd do Brenderupa.

Zastanawiam sie nad wożeniem jednego bębna bo na trasie "wakacyjnej" nie chce się bawić w wyciąganie łożyska.

Brenderup stosuje ogólnie uznane podzepoły jak ALKO czy ta druga firma (chyba mam Alzheimera bo zapomniałem).

1. Mimo płukania, lepiej nie zaciągać hamulca - lepiej kupić podkładki składane blokujace koła
-- mnie się tak skleił hamulec po tygodniu stania na lekkim wzniesieniu (wystarcyło linki rozkręcić)

Vmen jeździł z łódką do Grecji drogą lądową a tam często slipował z plaży.
Ja płynę promem (czyli robię połowę drogi), używam slipu, płuczę a grzało mi się koło i rozsypało łożysko - wyszło na przeglądzie

Dlatego wolę wymieniać łożyska zapobiegawczo nawet co rok -na wiosnę
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Kwiecień 16, 2018, 03:01:13
Odpowiedź #31
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
    • BY.
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Brenderup to żadna firma podłodziówek skoro stosuje takie badziewiaste osie knoot czy alko .
Czop osi w lepszych przyczepach zwłaszcza podłodziowych jest nawiercany z kalamitką pod szybkie , wygodne smarowanie .Wówczas nawet słona woda nie taka straszna , łożyska wystarczą na 10-20 lat. Jak bym nie miał to od razu bym taki czop bez smarowania upierd----ł i dotoczył pod smarowanie .
Zaciśnięte szczęki i stała kontrola też żaden problem ,wystarczy czujnik temperatury z brzęczykiem i nikomu się koło nie urwie ,lub łódka spali.

Kwiecień 16, 2018, 10:39:56
Odpowiedź #32
  • *****
  • Wiadomości: 807
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
 :) ;D

To cały mój komentarz.
Inżynierowie , wynalazcy........
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Kwiecień 16, 2018, 11:49:19
Odpowiedź #33
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
    • BY.
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Brenderup   ::)

Kwiecień 16, 2018, 15:47:14
Odpowiedź #34
  • *****
  • Wiadomości: 807
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Kolego Bobek, możesz nasmarować to łożysko 100 razy, ale jeżeli zagotujesz hamulce a zatem i całą piastę włącznie z tym smarem, to łożysko zatrze się i będzie do wyrzucenia.
Osie Knott( stosuje je Brenderup) mają łożyska dwurzędowe obustronnie kryte i są przewidziane na olbrzymie przebiegi.
Są zresztą takie same jak w większości obecnych samochodów.
Samochody jeżdżą non stop po wodzie, soli, błocie.Czy smaruje ktoś łożyska w samochodach?
Oczywiście, że nie.Wymienia się je wówczas kiedy huczą, albo mają nadmierny luz.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Kwiecień 16, 2018, 16:18:22
Odpowiedź #35
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
    • BY.
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
To prawda ale alko i knoty to nie osie do przyczep podłodziowych .

Kwiecień 17, 2018, 08:52:47
Odpowiedź #36
  • ***
  • Wiadomości: 133
    • Dąbrowa Górnicza
  • Akwen: Adriatyk
Nie twierdzę, że nie masz w ogóle racji - po to też kupiłem przyczepę z tym systemem płukania - po prostu podejście mam takie, że jak nie muszę, to spuszczam przyczepę i nie wjeżdżam. Jak mi przyjdzie wjechać do słonej wody, to wjadę, wypłukam co się da i tyle. Twój przykład też potwierdza tezę, że jak się czasem odwiedzi słoną wodę, to świat się nie zawali.
No i tyle w temacie :)
Sea Ray 19SPX Select - Outboard - Mercury 150KM

Kwiecień 17, 2018, 10:18:04
Odpowiedź #37
  • *****
  • Wiadomości: 807
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
A wracając do tematu głównego,  to rozwiązanie z dodatkowymi szynami/wózkiem  może sprawdzić się ale przy wodowaniu/slipowaniu małych, lekkich jednostek.Przy takiej łodzi jak moja, która waży 2 tony to nie zda egzaminu.
Proszę sobie wyobrazić jak długie ramię powstanie przy wysunięciu wózka i w związku z tym jak mocnych elementów konstrukcyjnych należałoby użyć.Poza tym często zdarza się, że slip jest płaski i potrzeba wjechać tak daleko do wody,żeby łódź zaczęła pływać bo nie ma możliwości zepchnięcia jej z przyczepy.
Każde rozwiązanie, które ułatwi wodowanie czy slipowanie jest ważne, bo trzeba wykonać to nieraz bez pomocy innej osoby.
Np. w przyczepie kol.Mandus dwa pompowane małe kółka wydają się być lepsze niż sama zwykła rolka, która jest w moim Brenderupie.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Kwiecień 17, 2018, 23:03:28
Odpowiedź #38
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
  • motorowodny sternik początkujący
    • Rybnik
  • Akwen: Odra górna
A ja tymczasem zbieram niezbędne doświadczenie w slipowaniu ;D
W niedzielę slipowałem nową utkę...tak tak, wreszcie się doczekałem, slip wyjątkowo płaski ( 10 metrów od brzegu wody po kolana) przeczepę musiałem utopić niemal całą , auto tylnymi kołami także w wodzie i dopiero była szansa by łódka popłynęła.
Pomysł na wózek powoli mi się klaruje, wiem już co powinienem uzyskać by miało to sens.
W trakcie majowego weekendu będę się slipował kolejnych kilka razy więc po weekendzie ruszę z pracami.
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Kwiecień 18, 2018, 00:41:50
Odpowiedź #39
Zamiast ,,szuflady" proponuję zajrzeć do ofert szanujących się firm.
Np. Harbeck rozwiązał to tak :



Kwiecień 18, 2018, 19:18:42
Odpowiedź #40
  • *****
  • Wiadomości: 1098
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Ta firma Harbeck chyba w Polsce nie ma dystrybucji, nie znalajduję
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Kwiecień 22, 2018, 20:33:08
Odpowiedź #41
  • ***
  • Wiadomości: 193
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
napisz co to za łódka.
ten patent jest bardzo fajny bo uwalnia cie od slipu i też cały czas nad tm pracuję
moim marzeniem jest: pojechać gdzie mi pasuje i zwalić na wodę
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)