Autor Wątek: Przyczepa z hakiem na bagażnik rowerowy  (Przeczytany 866 razy)

Wrzesień 03, 2017, 22:03:15
  • **
  • Wiadomości: 51
    • Katowice
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Witam,

Przesylam ponizej zdjecia przyczepy Widpol wyposażonej w dodatkowy hak pod bagażnik rowerowy. Jest to mój autorski pomysł :) który przetestowałem w trakcie minionego urlopu. Rozwiazanie spisało sie bardzo dobrze, wiec gdyby ktoś z Was był w potrzebie przewiezienia boksu dachowego, skutera i rowerów to bardzo prosze:).
Hak jest przykręcany na 2 śruby do przyspawanych do ramy płaskowników (na ostatnim zdjeciu jedna jest już wykręcona). Uchwyt z wyciągarką jest przesuniety minimalnie do przodu aby mozna podczepić bagaznik. Podłaczenie bagaznika odbywa sie przez kabel który podpiety jest do gniazda z przodu dyszla i do bagażnika. Na czas slipowania mozna go usunac w całosci lub poluzowac jedną srubę aby go odchylić choć jest tak tak zamontowany, ze praktycznie nie trzeba tego robić.








Wrzesień 03, 2017, 22:28:00
Odpowiedź #1
  • ****
  • Wiadomości: 307
    • poznań
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
fajne aczkolwiek każdy policjant przyczepi się do braku homologacji haku  :P

Wrzesień 04, 2017, 09:48:22
Odpowiedź #2
  • **
  • Wiadomości: 74
    • Jez. Żarnowieckie
  • Akwen: Wody lokalne
Super rozwiązanie. Myślałem o czymś takim.
A jak z zachowaniem się przyczepy z dodatkowym "balastem" z tyłu ?
komin - Maciek
Był WIZARD 465 + Mercury 60 FourStroke EFI
Jest Spark 3up iBr (110HP)

Wrzesień 04, 2017, 12:05:40
Odpowiedź #3
  • **
  • Wiadomości: 51
    • Katowice
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Różnica raczej nie jest wyczuwalna, być moze wynika to z dosc duzej masy holownika. Jesli chodzi o homologacje haka - nie jest to hak do holowania przyczepy wiec nie jestem pewny czy musi podlegać kontroli rejestracyjnej itd. sluzy wylacznie do podrzymania bagaznika ale mimo wszystko to sprawdze - dzieki za uwagę ;).

Wrzesień 04, 2017, 12:48:23
Odpowiedź #4
  • ****
  • Wiadomości: 307
    • poznań
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
tak zgodzę się z tobą co do holowania - myślę bardziej o kwestii samego montażu. Jeżeli producent przewiduje montaż na haku to przeszło to odpowiednie procedury legalizacyjne nacisk itp, tak samo przeszedł to hak - jeżeli powiedzmy masz wypadek bo spadnie Ci rower to problem mógłby się pojawić ponieważ dokonałeś ingerencji w w przyczepę a bagażnik zamontowany jest na haku nieposiadającym ( mocowanie) odpowiedniego atestu . Pewnie że wychodzę daleko przed szereg ale wiem ilu kolegów w vw T4 miało problem ponieważ ori hak niemiecki jest do 700 KG a przyczepy mają 750 kg i przy kontrolach policjanci potrafili blokować dalszą podróż  :-\

Wrzesień 04, 2017, 14:57:16
Odpowiedź #5
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 21
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Do tego dodałbym, że nie widać tablicy rejestracyjnej, co też nie jest dozwolone.

Natomiast prawdziwe problemy możesz mieć w przypadku - wypadku. Wtedy ubezpieczyciel będzie się czepiał każdego szczegółu. A to potrafi boleć. Znajomemu wypięła się przyczepa (przyczyna skorodowany zacisk). Niestety całość zestawu ważyła 3550 kg. Miał kategorię B. Ranna została kobieta. W efekcie - sprawa karna - grzywna za spowodowanie wypadku - 500 zł i obciążenie wypłaconym kobiecie odszkodowaniem i zadośćuczynieniem - 127.000 zł. Za raptem 50 kg "nadwagi". Na 100% jestem przekonany, że przy Twojej przyczepce stwierdzą niedopuszczalną ingerencję, zbyt duży nacisk na tył przyczepy - i... obciążą Cię kosztami. Postaraj się o legalizację tej przeróbki. Będzie bezpieczniej (finansowo i nie tylko) dla Ciebie.
Pozdrawiam
Arek