Skocz do zawartości

Przyczepa z hakiem na bagażnik rowerowy


August
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przesylam ponizej zdjecia przyczepy Widpol wyposażonej w dodatkowy hak pod bagażnik rowerowy. Jest to mój autorski pomysł :) który przetestowałem w trakcie minionego urlopu. Rozwiazanie spisało sie bardzo dobrze, wiec gdyby ktoś z Was był w potrzebie przewiezienia boksu dachowego, skutera i rowerów to bardzo prosze:).

Hak jest przykręcany na 2 śruby do przyspawanych do ramy płaskowników (na ostatnim zdjeciu jedna jest już wykręcona). Uchwyt z wyciągarką jest przesuniety minimalnie do przodu aby mozna podczepić bagaznik. Podłaczenie bagaznika odbywa sie przez kabel który podpiety jest do gniazda z przodu dyszla i do bagażnika. Na czas slipowania mozna go usunac w całosci lub poluzowac jedną srubę aby go odchylić choć jest tak tak zamontowany, ze praktycznie nie trzeba tego robić.

 

http://upload.secondsun.pl/img/150446810320170812_073325_resized_aa.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/150446810520170903_135210_resized.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/150446810620170903_135214_resized_aaa.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica raczej nie jest wyczuwalna, być moze wynika to z dosc duzej masy holownika. Jesli chodzi o homologacje haka - nie jest to hak do holowania przyczepy wiec nie jestem pewny czy musi podlegać kontroli rejestracyjnej itd. sluzy wylacznie do podrzymania bagaznika ale mimo wszystko to sprawdze - dzieki za uwagę ;).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zgodzę się z tobą co do holowania - myślę bardziej o kwestii samego montażu. Jeżeli producent przewiduje montaż na haku to przeszło to odpowiednie procedury legalizacyjne nacisk itp, tak samo przeszedł to hak - jeżeli powiedzmy masz wypadek bo spadnie Ci rower to problem mógłby się pojawić ponieważ dokonałeś ingerencji w w przyczepę a bagażnik zamontowany jest na haku nieposiadającym ( mocowanie) odpowiedniego atestu . Pewnie że wychodzę daleko przed szereg ale wiem ilu kolegów w vw T4 miało problem ponieważ ori hak niemiecki jest do 700 KG a przyczepy mają 750 kg i przy kontrolach policjanci potrafili blokować dalszą podróż  :-\
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego dodałbym, że nie widać tablicy rejestracyjnej, co też nie jest dozwolone.

 

Natomiast prawdziwe problemy możesz mieć w przypadku - wypadku. Wtedy ubezpieczyciel będzie się czepiał każdego szczegółu. A to potrafi boleć. Znajomemu wypięła się przyczepa (przyczyna skorodowany zacisk). Niestety całość zestawu ważyła 3550 kg. Miał kategorię B. Ranna została kobieta. W efekcie - sprawa karna - grzywna za spowodowanie wypadku - 500 zł i obciążenie wypłaconym kobiecie odszkodowaniem i zadośćuczynieniem - 127.000 zł. Za raptem 50 kg "nadwagi". Na 100% jestem przekonany, że przy Twojej przyczepce stwierdzą niedopuszczalną ingerencję, zbyt duży nacisk na tył przyczepy - i... obciążą Cię kosztami. Postaraj się o legalizację tej przeróbki. Będzie bezpieczniej (finansowo i nie tylko) dla Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...