Autor Wątek: Przyczepka pod łódkę 440x160  (Przeczytany 4371 razy)

Maj 17, 2017, 10:23:13
Odpowiedź #15
  • *****
  • Wiadomości: 956
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Po tym co widzę na zdjęciach(funkcjonalność, nie jakość)to faktycznie dużo byś musiał dopłacić do Brenderupa, prostota aż porażająca, to inna klasa niż moja przyczepa, co nie znaczy, że to zły sprzęt, myślę, że pod lżejszą, być może jakością wykonania bije Brenderupa co nawet nie jest bardzo trudne trudne ;-)
Mnie denerwuje ich jakość, mają w Polsce słabego podwykonawcę, już to pisałem reszta jest ok. Już wcześniej wiedziałem, że prawy wspornik wysuwa się dalej a lewy dostaje jakiegoś oporu, nie walczyłem z tym bo nie widziałem jeszcze ile silnik będzie wystawał z ramy przyczepki. Okazuje się, że belkę świateł warto dać jak najdalej bo jednak po pochyleniu silnika zrobiło się to bardzo długie i stąd walka z tym babolem.
Chyba dokupię na dwie pierwsze rolki od strony dziobnicy takie z wysokimi brzegami(takie jaką masz na wsporniku dziobnicy), żeby łódka lepiej się ustawiała osiowo przy slipowaniu, głównie z tym jest problem, w transporcie jest bardzo dobrze i bezpiecznie.




pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Maj 17, 2017, 13:41:06
Odpowiedź #16
  • ***
  • Wiadomości: 115
    • Police
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Mam ją. I powiem odrazu ze to dobra przyczepa, jest jedno ale. Po roku czasu walnęło mi oswietlenie belki. Winne są łącza we wtyczce. Co zrobic ? Wymień na 7 pinowa. Dobrze ci radze. Mi padly akurat jak jechalem do Mikijeta. O maly wlos gosc mi w łódź nie wjechal. Niemialem stopu ani kierunkow. Poprostu zasniedziały od we wtyczce

Maj 17, 2017, 14:28:22
Odpowiedź #17
  • *****
  • Wiadomości: 956
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Temat słabych styków przerobiłem, padły mi stopy jak wracałem z łódką od producenta, przeszedłem na ręczną zmianę biegów i tak jechałem żeby nie hamować wcale :-)
Zmieniać mi się nie chce, samochód też ma 13 pinowe, po prostu teraz będę czyścił co jakiś czas styki, jakiś dziwny nalot na nich się pojawia.
Ta Tema coraz bardziej mi się podoba chociaż wygląda bardzo delikatnie, cieszy mała masa własna, jeśli jeszcze te wszystkie belki dają się przesuwać bez walki...

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Maj 17, 2017, 16:05:31
Odpowiedź #18
  • **
  • Wiadomości: 95
    • Sulejówek
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
faktycznie, wtyczka można by zmienić, bo rozchodzi się w rękach, zwłaszcza jeśli się ma takie łapy jak moje ;P

Maj 17, 2017, 16:10:23
Odpowiedź #19
  • ***
  • Wiadomości: 175
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Pewnym rozwiązaniem przypadłosci z instalacją elektryczną przyczep
która ma tę cechę że jak potrzebna to nie działa
są swiatła do przyczepy "luzem" na magnes.
Kupiłem takie poniżej 100 zł za komplet z baaaardzo długim kablem; wtyczką i dwiema lampami.
W "Jula".
Trzymam w bezpiecznym miejscu a jak trzeba czepiam do czego pasuje (u mnie obsługuje kilka przyczep)
Zawsze działa :-)
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Maj 17, 2017, 16:50:37
Odpowiedź #20
  • **
  • Wiadomości: 95
    • Sulejówek
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Tak, widziałem te w Julii.
Natomiast zastanawiam się nad wyrzuceniem belki i przymocowaniem na stałe tablicy i lamp ledowych.

ps. Paweł, nie widzę dokładnie ramy, który model Brenderupa posiadasz?

Maj 17, 2017, 18:27:35
Odpowiedź #21
  • ***
  • Wiadomości: 175
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Drugim rozwiązaniem jest (i znów "Jula" :-) ) jest kupno przyssawek
takich z dwiema gumami których używa się głównie przy montażu szyb.
Przyczepiają się do szyb; lakierowanegoo metalu; kadłuba - niewiarygodnie.
Ja używam ich do przewożenia dłużyzn na dachu samochodu - no taki bagażnik :-)
Można do nich przyczepić lampy i mocować do kadłuba łodzi.
Bo wszytsko inne co do wody miałoby wchodzić (a jeszcze do słonej!!!!) to na 300% szlag trafi niezaleznie co to jest: LED czy żarówka.
Naużerałem się z tymi różnymi patentami na maxa - tylko trzymane w suchym garazu działają kiedy potrzebne :-)
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Maj 17, 2017, 21:49:47
Odpowiedź #22
  • *****
  • Wiadomości: 518
    • Radom
  • Akwen: WJM
Ja mam przyczepę dedykowaną do Erdola/Stichlera, amerykański wyrób gniotsa nie jebiotsa ;D
Łódź stoi  na płozach jest super stabilna w transporcie, wodowanie też na luzie, po odpowiednio głębokim wjechaniu do wody, napływam na przyczępę, dopinam do wciągarki dziób i łódeczka równo wjeżdża na płozy. Super rozwiązanie.
Aby wyeliminować problem z lampami wymieniłem na wiosnę na ledy, i mam spokój.

Maj 17, 2017, 22:24:29
Odpowiedź #23
  • *****
  • Wiadomości: 956
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Moja przyczepa to 8116 z dodatkową belką poprzeczną, rolkami na kołysce z tyłu, dodatkowymi rolkami wahliwymi z boku i dodatkowymi rolkami kilowymi. Łódka ma bardzo płaskie dno więc słabo się centruje na rolkach kilowych, boczne też niewiele dają bo nie wychodzą na boki i nie działają naprowadzająco. Opuściłem też o jedno oczko błotniki, są w tej chwili 3 cm pod dnem łodzi. Następną przyczepę kupię szerszą, płaskie dno tego wymaga chcąc mieć łódkę jak najbliżej gleby.

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Maj 17, 2017, 22:29:23
Odpowiedź #24
  • *****
  • Wiadomości: 2767
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
...
Bo wszytsko inne co do wody miałoby wchodzić (a jeszcze do słonej!!!!) to na 300% szlag trafi niezaleznie co to jest: LED czy żarówka.
Naużerałem się z tymi różnymi patentami na maxa - tylko trzymane w suchym garazu działają kiedy potrzebne :-)

Ale przecież belkę ze światłami zdejmujesz przed wjechaniem do wody.
Do tego odłączam wtyczke od auta również.
To jakie znaczenie ma słona woda dla "swiateł"
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Maj 18, 2017, 07:04:26
Odpowiedź #25
  • ***
  • Wiadomości: 115
    • Police
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Belke odłączasz, ale wtyczka wjeżdża do wody. Nie jest wodoszczelna i jakby sie niestarac zostaje na niej woda

Maj 18, 2017, 08:01:30
Odpowiedź #26
Najlepszym patentem jest belka świateł zawieszana na rufie łodzi. Kabel do belki jest podłączany na stałe. Przy wjeżdżaniu do wody odpinasz belkę z kablem i pozamiatane.
Dobrze jeśli belka ma regulowaną szerokość.
Coś na wzór takiej:
http://allegro.pl/zestaw-swiatel-lamp-przyczepy-zarowki-12v-na-belce-i6435987106.html#thumb/1

Maj 18, 2017, 09:02:27
Odpowiedź #27
  • ***
  • Wiadomości: 175
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Natomiast zastanawiam się nad wyrzuceniem belki i przymocowaniem na stałe tablicy i lamp ledowych.
Ja odnosiłem się do tego pomysłu kolegi - lampy na stałe
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Maj 18, 2017, 09:07:03
Odpowiedź #28
  • *****
  • Wiadomości: 2767
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Belke odłączasz, ale wtyczka wjeżdża do wody. Nie jest wodoszczelna i jakby sie niestarac zostaje na niej woda

Ale ja mam z tyłu przyczepki "wózek" (nie wiem jak to się nazywa - chyba standard w pewnych Brenderupach i w 99% przypadków nie moczę wtyczki (uchwyt jest troche ponad konstrukcją przyczepki).

Gdybym miał moczyć to popsikałbym wcześniej jakimś preparatem.
Odłączam od auta wtyczkę wodując (mam przeczucie, że wtedy by bardziej korodowoło) i jak mam wątpliwości czy nie zamoczyłem to wcześniej psikam jakims kontaktem (nie pamietam nazwy) a potem przepłuczę wodą z butelki.

Przez dwa lata wodowałem w Morzu Śródziemnym i Adriatyku jakieś 25 razy.
Jedyny problem jaki miałem miał przyczynę w tym, że kabel pomiędzy przyczepą a autem lekko "zwisał" i miałem naderwane przewody we wtyczce wpiętej w auto. Po zreperowaniu i ujęciu tego odcinka w peszel wszystko śmiga jak dawniej.

RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Maj 18, 2017, 09:37:18
Odpowiedź #29
  • ***
  • Wiadomości: 115
    • Police
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
psikałem preparatem i odłączałem od auta, ale i tak śniedziało, moim zdaniem za mała powierzchnia styku, po tym sezonie powiem wam jak spisuje sie połączenie 7 pinowe