Skocz do zawartości

Przyczepka pod łódkę 440x160


r.t.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem wszystkim  :)

 

Chciałem spytać, czy macie jakieś doświadczenia z przyczepkami TEMA?

 

Ponieważ nie mam czasu na przerobienie starej przyczepki, będę zmuszony zakupić nową.

Mniejsze Brenderupy czy ostatnoi mocno promowane Niewiadówkki wyglądają dosyć mizernie i trzeba je mocno doposażyć, dlatego szukam czegoś w alternatywie. Wpadła mi w oko Swidnik TEMA MARTZ ECO B05/055/18 - czy możecie coś o niej powiedzieć? Jakieś wady czy zalety poparte wnioskami z użytkowania? Do przyczepki zamierzam jedynie dorobić łoże zamiast bocznych rolek.

Szukam przyczepki pod łódkę 4,4x160cm - docelowo po zmianie łodzi będzie ok. 5x2m, może jest na rynku jakaś alternatywa, o której nie wiem?

 

pozdrawiam,

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam tą przyczepę. Pod łódź 470 -240kg plus silnik 50kg. Jest OK poza tym że zmuszony byłem zarejestrować ją na 500KG DMC i jeżdżę na granicy przeciążenia. W związku z tym wszystkie graty wożę w samochodzie.

 

Co do przyczepy: mogłem ją sobie skonfigurować dowolnie, więc wybrałem boczne podpory 1,9m plus rolki kilowe i jest turbo dobrze.

 

Do tej Twojej łodzi będzie pasowała z powodzeniem, natomiast do tej 5m -to (już mi sie wydaje) będzie wyglądała jakby mrówka osła niosła. Zależy jeszcze czym będziesz holował. Osobiście pomyślał bym o trochę większej przyczepie z hamulcem najazdowym, ale tak jak wspomniałem -zależy czym będziesz holował. Ta Tema 05/55/18 może być rejestrowana na DMC 500-750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki dżemiik,

 

Ta większa łódka to nic takiego, zwykła wędkarska otwarto pokładowa z kokpitem sterowniczym. Może nie będzie tak źle z tym dźwiganiem osła tym bardziej, że ta przyczepka, którą oglądam posiada DMC750. Ale to przyszłość i skupiam się na teraźniejszości.

Holownik nie za wielki ale z niezłym napędem, Golf Alltrack z haldexem V-gen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem!

 

Ja mam już swoją przyczepkę wymyśloną, będzie to Tema Jet albo Tema b05/55/18 z tym, że do Jeta zamiast tych mega płóz wezmę dwie podpory na każdą stronę (podwójną i pojedynczą) a jeśli b05/55/18, po po prostu dodatkowo dokupię dwie podwójne podpory..

 

Nie traktujcie tego posta jako reklamę ale wobec nad wyraz uprzejmego traktowania i 2ykazanej cierpliwości p. Roberta do mojej osoby czuję się zobowiązany uchylić rąbka tajemnicy, że w najbliższą sobotę 06.05.2017r. planowane jest otwarcie nowego punktu z przyczepami TEMA w Warszawie przy Radzymińskiej 287.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi się wydaje że to nie jakość cię przeraziła / bo ona jest ustalona, znana i powtarzalna / lecz fakt o którym pisałem wcześniej nie każda przyczepa leży idealnie do łodzi lub odwrotnie ja też mam Brenderupa już 8 lat i po " dopasowaniu " jestem zadowolony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może Jacku jest tak, jak piszesz natomiast Brenderup Basic 600 jak również Niewiadów P415 jakoś mnie nie przekonują. Golasy takie, kosztują sporo i na mój gust trzeba je mocno doposażyć. Jedyna dla mnie użyteczna i godna uwagi, Niewiadówka 610 starej produkcji została mi sprzątnięta sprzed nosa ale to inna liga niż wspomniane wcześniej.

 

Mniej więcej w tej samej cenie co Basic600 i P415 można kupić inne marki, może jeszcze nie tak popularne ale lepiej wyposażone i dobre jakościowo. Ja postawiłem właśnie na jedną z takich produkcji i mam nadzieję, że się nie zawiodę.

Kiedy już będzie stała przed domem to zrobię kilka zdjęć i wrzucę na foruma

 

pozdrawiam,

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałem swojego BASIC 1300 to był model sprzed roku czyli chyba 2014.

Miał wózek, rolki, wzystko co potrzebowałem.

 

I jak doposażałem go w trap w serwisie w Zielonce to ze zdziwieniem zobaczyłem, że BASI zrobił się straszny "golas"

Ale za to te wyższe model są bardzo ładne, mają lepsze zaczepy, lepsze kółka - ogólenie ładnie zrobione.

 

Po prostu trzeba brać wyższe modele. Niestety trzeba zapłacić aby być zadowolonym.

Trochę żałuję, że w Augustowie (gdzie kupowałem moją) na placu nie mieli tych wyższych modeli przyczep.

 

Ja jeżdzę daleko i większe koła byłyby chyba lepsze dla moich potrzeb. Plus ładnej wyglądają

I mają felgi przez które można przeciągnąć łańcuch aby całość zabezpieczyć. W mojej się nie da

 

http://www.przyczepywolica.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_bede602ad34aa7630c858ec4d582b929.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, wyższe modele są lepiej wyposażone ale to dotyczy każdej marki.

Ja nie potrzebuję dużej przyczepy, DMC750 póki co mi wystarczy ale gdybym potrzebował większą, to wtedy jest polski producent aluminiowych przyczep, które w większych modelach są mocno konkurencyjne cenowo do ocynkowanych..

 

pozdr

Art

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepkę użytkuję trzeci rok, co prawda wcześniej pod quady tylko. Dużo w niej porobiłem, sporo musiałem rozkręcać i przekładać, nie jestem zawiedziony funkcjonalnością tylko jakością wykonania. Może za tanio kosztowała chociaż kasy nie żałowałem a może za dużo wymagam, to pierwsza przyczepa, którą kupiłem nową więc może się nie znam :-)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnią przyczepę jaką kupowałem to pod skuter śnieżny i wybór padł na Wiolę uchylną super przyczepa ale oczywiście nie odbyło się bez kompozycji blachy aluminiowej na klapie bo nie było. Na przyszły rok trzeba będzie zabudować częściowo przód bo auto chlapie nie miłosiernie na skuter . Mocowanie kanistrów wykonałem też sam i najważniejsze mocowanie nart skutera na przyczepie podpatrzone na stronach USA. Więc tak na prawdę powinno się to nazywać podstawa na kołach pod skuter śnieżny do zabudowy we własnym zakresie  :) . Rodzi się pytanie czy producent przyczepy nie obserwuje co się dzieje w cywilizowanym świecie jak ludzie mocują skutery widać ma to w dupie  ;) . Reasumując posiadam Brenderupa , Widypola i Wiolę bo trudno tu być wiernym jednej marce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trzeba by to ogarnąć, żeby nie zemściło się kiedy młotka nie będzie pod ręką...

U mnie od jakiegoś już czasu stoi wspomniana Tema B05/55/18, dokupiłem dodatkowe podpory (te podwójne) i jeszcze jedną rolkę kilową. Za cenę, jaką zapłaciłem nie miałbym czego szukać w Brenderupie :P

 

b37c93776c4fe8c2m.jpg d2a8950b91d54e6em.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym co widzę na zdjęciach(funkcjonalność, nie jakość)to faktycznie dużo byś musiał dopłacić do Brenderupa, prostota aż porażająca, to inna klasa niż moja przyczepa, co nie znaczy, że to zły sprzęt, myślę, że pod lżejszą, być może jakością wykonania bije Brenderupa co nawet nie jest bardzo trudne trudne ;-)

Mnie denerwuje ich jakość, mają w Polsce słabego podwykonawcę, już to pisałem reszta jest ok. Już wcześniej wiedziałem, że prawy wspornik wysuwa się dalej a lewy dostaje jakiegoś oporu, nie walczyłem z tym bo nie widziałem jeszcze ile silnik będzie wystawał z ramy przyczepki. Okazuje się, że belkę świateł warto dać jak najdalej bo jednak po pochyleniu silnika zrobiło się to bardzo długie i stąd walka z tym babolem.

Chyba dokupię na dwie pierwsze rolki od strony dziobnicy takie z wysokimi brzegami(takie jaką masz na wsporniku dziobnicy), żeby łódka lepiej się ustawiała osiowo przy slipowaniu, głównie z tym jest problem, w transporcie jest bardzo dobrze i bezpiecznie.

 

http://upload.secondsun.pl/img/149500936220170515_193057.jpg

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ją. I powiem odrazu ze to dobra przyczepa, jest jedno ale. Po roku czasu walnęło mi oswietlenie belki. Winne są łącza we wtyczce. Co zrobic ? Wymień na 7 pinowa. Dobrze ci radze. Mi padly akurat jak jechalem do Mikijeta. O maly wlos gosc mi w łódź nie wjechal. Niemialem stopu ani kierunkow. Poprostu zasniedziały od we wtyczce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat słabych styków przerobiłem, padły mi stopy jak wracałem z łódką od producenta, przeszedłem na ręczną zmianę biegów i tak jechałem żeby nie hamować wcale :-)

Zmieniać mi się nie chce, samochód też ma 13 pinowe, po prostu teraz będę czyścił co jakiś czas styki, jakiś dziwny nalot na nich się pojawia.

Ta Tema coraz bardziej mi się podoba chociaż wygląda bardzo delikatnie, cieszy mała masa własna, jeśli jeszcze te wszystkie belki dają się przesuwać bez walki...

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnym rozwiązaniem przypadłosci z instalacją elektryczną przyczep

która ma tę cechę że jak potrzebna to nie działa

są swiatła do przyczepy "luzem" na magnes.

Kupiłem takie poniżej 100 zł za komplet z baaaardzo długim kablem; wtyczką i dwiema lampami.

W "Jula".

Trzymam w bezpiecznym miejscu a jak trzeba czepiam do czego pasuje (u mnie obsługuje kilka przyczep)

Zawsze działa :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugim rozwiązaniem jest (i znów "Jula" :-) ) jest kupno przyssawek

takich z dwiema gumami których używa się głównie przy montażu szyb.

Przyczepiają się do szyb; lakierowanegoo metalu; kadłuba - niewiarygodnie.

Ja używam ich do przewożenia dłużyzn na dachu samochodu - no taki bagażnik :-)

Można do nich przyczepić lampy i mocować do kadłuba łodzi.

Bo wszytsko inne co do wody miałoby wchodzić (a jeszcze do słonej!!!!) to na 300% szlag trafi niezaleznie co to jest: LED czy żarówka.

Naużerałem się z tymi różnymi patentami na maxa - tylko trzymane w suchym garazu działają kiedy potrzebne :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przyczepę dedykowaną do Erdola/Stichlera, amerykański wyrób gniotsa nie jebiotsa ;D

Łódź stoi  na płozach jest super stabilna w transporcie, wodowanie też na luzie, po odpowiednio głębokim wjechaniu do wody, napływam na przyczępę, dopinam do wciągarki dziób i łódeczka równo wjeżdża na płozy. Super rozwiązanie.

Aby wyeliminować problem z lampami wymieniłem na wiosnę na ledy, i mam spokój.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja przyczepa to 8116 z dodatkową belką poprzeczną, rolkami na kołysce z tyłu, dodatkowymi rolkami wahliwymi z boku i dodatkowymi rolkami kilowymi. Łódka ma bardzo płaskie dno więc słabo się centruje na rolkach kilowych, boczne też niewiele dają bo nie wychodzą na boki i nie działają naprowadzająco. Opuściłem też o jedno oczko błotniki, są w tej chwili 3 cm pod dnem łodzi. Następną przyczepę kupię szerszą, płaskie dno tego wymaga chcąc mieć łódkę jak najbliżej gleby.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Bo wszytsko inne co do wody miałoby wchodzić (a jeszcze do słonej!!!!) to na 300% szlag trafi niezaleznie co to jest: LED czy żarówka.

Naużerałem się z tymi różnymi patentami na maxa - tylko trzymane w suchym garazu działają kiedy potrzebne :-)

 

Ale przecież belkę ze światłami zdejmujesz przed wjechaniem do wody.

Do tego odłączam wtyczke od auta również.

To jakie znaczenie ma słona woda dla "swiateł"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...