Autor Wątek: Tanie przyczepy podłodziowe!!!  (Przeczytany 2372 razy)

Marzec 18, 2017, 18:47:14
Odpowiedź #15
Pomiędzy zaczepem a pierwszą rolką ( od strony zaczepu) jest najbardziej obciążony dynamicznie element. Przecież nacisk na hak 50kG trzeba zrobić.
Już producenci furmanek wiedzieli, że koń wozu za dyszel nie ciągnie. Dyszel służy tylko do kierowania. To zewnętrzna rama ma przenosić naprężenia podczas jazdy dlatego zaczep musi być z nią trwale połączony. Dyszel niekoniecznie. Ale jężeli jest to musi być przecięty za zaczepem. Różnie to producenci przyczep realizują ale ci prawdziwi takich fuszerek nie robią.

Pooglądaj sprawdzone konstrukcje to się przekonasz. Wypadki ze sprężynującym dyszlem też w necie znajdziesz.


« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2017, 09:50:24 wysłana przez mikijet »

Marzec 19, 2017, 18:35:51
Odpowiedź #16
  • *****
  • Wiadomości: 593
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Przy przyczepie DMC 400 kg chcesz robić nacisk na hak 50 kg?

Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Marzec 19, 2017, 19:57:06
Odpowiedź #17
  • *****
  • Wiadomości: 650
  • Sternik motorowodny, RYA SRC-DSC, CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
A co za znaczenie ma masa przyczepy? Ma być 50 kg i zawsze się da, czy to operując rozmieszczeniem ładunku czy położeniem osi, no chyba, że przyczepa z ładunkiem waży 50kg :-)
...albo źle Cię zrozumiałem :-)

pzdr
Łódka już pływa, nawet ładnie, pozostało dopracować zegary.

Marzec 19, 2017, 21:56:05
Odpowiedź #18
  • *****
  • Wiadomości: 593
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Prawidłowy nacisk na hak  to z reguły 20-50 kg.Wartość ta zależy właśnie od masy przyczepy, od tego czy to jedno czy dwuosiowa przyczepa.W tak lekkiej, jednoosiowej  przyczepie  w zupełności wystarczy 20 kg nacisku na hak.
Inną sprawą jest także dopuszczalny nacisk na główkę haka w poszczególnych autach.Są samochody, w których dopuszczalny nacisk na hak to 75 czy 95 kg, który może być wykorzystany przy holowaniu ciężkich przyczep.
Ja w swoim życiu holowałem  różne przyczepy i wiem, że zarówno niedociążenie jak i przeciążenie główki haka ma zły wpływ na
komfort holowania.Bezpieczniejsze jest przeciążenie pod warunkiem, że samochód ma dopuszczalne większe obciążenie na główkę haka.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Marzec 19, 2017, 22:14:57
Odpowiedź #19
Dobry artykuł opisujący zjawisko bujania: www.technikajazdy.pl/files/czerwiec2007.pdf

Radzą, żeby nacisk na hak wynosił minimum 4% masy rzeczywistej przyczepy bo jak nie to...

Pamiętać trzeba, że łódź z silnikiem to nie tylko masa całkowita ale też rożłożenie mas na samej łodzi. Silnik, zbiornik paliwa, akumulator i inne kotwice z reguły wrzucane są na tył łodzi. Lepiej nacisk na hak zwiększyć niż dopuścić do rozbujania przyczepy podczas jazdy. Dodatkowym plusem takiego stanu jest zatrudnienie amortyzacji tylnej osi ciągnika do amortyzacji przyczepy.

Nie chodzi tutaj o jazdę na krawędzi przepisów tylko o bezpieczeństwo własne i innych uczestników ruchu a tego nigdy za wiele.

Kwiecień 26, 2017, 23:37:28
Odpowiedź #20
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 29
    • chańcza
  • Akwen: Wody lokalne
witam
interesuje mnie taka przyczepka, czy ktoś może posiada łodkę Cameo i przymierał ją? nie wiem jakie rolki trzeba będzie dokupić żeby Cameo dało się tym modelem wozić. Druga sprawa moje Cameo ma ciężki tył za sprawą silnika z golfa

Maj 05, 2017, 09:36:36
Odpowiedź #21
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Zegrze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Kolego Podmiejski ponieważ interesuję się zakupem takiej przyczepki napisz (tylko szczerze) jak się z nią jedzie solo i z ładunkiem czyli łodzią.
Czy bardzo podskakuje na dziurach, wybojach, nierównościach, czy trzyma tor za samochodem, czy  skacze na boki itp itd...
Jest bardzo lekka więc większa prędkość i kiepska nawierzchnia mogą równać się katastrofie.

Maj 05, 2017, 23:32:11
Odpowiedź #22
  • ***
  • Wiadomości: 139
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Ale tak naprawdę co chcesz wiedzieć?
Solo - nawet nie czuję że mam przyczepę.
Ciągam "Kangurem" 98KM.
Podskakuje - bo pusta.
Z łodką?
Z jaką... ;-)
Ja mam na niej albo "Ibisa" albo "Kasię" - zero problemów. No tylko ja jadę max 20 km.
Daje się precyzyjnie ustawić srodek ciężkosci przesuwając os więc masz to co zrobisz (ja robiłem korektę po założeniu silnika)
Z łódką nie jest lekka tylko z łódką :-)
A jesli spodziewasz się że będę robił testy "z większą prędkoscią po kiepskiej nawierzchni"
to przykro mi ale nie dam się namówić.
Ja trzymam ją na dworze i woduję w morzu - ma gruby ocynk. Bardzo gruby. To dla mnie cholerna zaleta.
Ogólnie też jestem zadowolony - najtańsza na rynku i wacle nie dziadostwo.
"Neptun" - tego NIE POLECAM... wrrr...
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Maj 08, 2017, 14:54:27
Odpowiedź #23
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Zegrze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Też jestem daleki od szaleństw drogowych ale do Chorwacji nie uśmiecha mi się jechać w jedną stronę trzy dni z pontonem na przyczepie bo np powyżej 60km/h będzie podskakiwała jak piłeczka dlatego też pytam jak się zachowuje na pusto bo trudno nazwać ładunkiem coś (ponton) co będzie ważyło max 80kg.

Maj 08, 2017, 15:29:34
Odpowiedź #24
  • *****
  • Wiadomości: 2340
  • Akwen: Odra środkowa
Ja na dłuższe trasy pakuję silnik do auta a sam gumijak niech se podskakuje z przyczepką ;).
Pozdrawiam

Maj 08, 2017, 15:48:36
Odpowiedź #25
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Zegrze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Gorzej jak podskoczy na bok i stuknie najnowszego mercedesa albo przejeżdżającego obok motocyklistę..... ???

Maj 08, 2017, 19:21:52
Odpowiedź #26
  • *****
  • Wiadomości: 2340
  • Akwen: Odra środkowa
Przyczepa która skacze na boki nie nadaje się do holowania po drodze publicznej i nie powinna otrzymać homologacji O0.
Pozdrawiam

Maj 08, 2017, 23:30:00
Odpowiedź #27
  • ***
  • Wiadomości: 139
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Gorzej jak podskoczy na bok i stuknie najnowszego mercedesa albo przejeżdżającego obok motocyklistę..... ???
czy ty zetknąłes się z czyms podobnym
czy tylko sobie wyobrażasz? ;-)
Jedziesz 90 a przyczepa ci skacze na boki?!
To nie latawiec :-)
Ale nawet gdybys ją ciągnał w powietrzu to będzie szła za autem.
A tak serio: "Niewiadów" to jeden z producentów o największym stażu w temacie przyczep.
Po mojemu ( a używam ich przyczep od baardzo wielu lat) - wiedzą co robią.
Ja to potwierdzam.
I tyle.
Ale jak chcesz absolutnie nieskaczącą przyczepę to kup taką z osią amortyzowaną bowiem to amortyzacja zapewni ci wymaganą przyczepnosć do nawierzchni.
Pozdrawiam

aaa...biorąc pod uwagę ceny na trasie za przyczepę - skichałbym się ale gumiaka bym powiózł na aucie :-)
nie mówiąc o cyrku z parkowaniem na miejscu...
Ta przyczepa jest do przewozu ł o d z i z twardym kadłubem.
Do wozenia gumiaka rozłozonego potrzebujesz przyczepkę z płytą ze zdejmowanymi/demontowanymi burtami.
Do przewozu złożonego - malutką transportową. Np Neptun N 7-202 pdt



« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2017, 23:46:41 wysłana przez Podmiejski »
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Czerwiec 01, 2017, 16:03:25
Odpowiedź #28
  • ***
  • Wiadomości: 139
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Tak przyczepa wygląda praktycznie
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Lipiec 07, 2017, 22:26:25
Odpowiedź #29
  • **
  • Wiadomości: 30
  • SSM
  • Akwen: Adriatyk
Mam i polecam przyczepy-ę firmy Tema-BOAT B07/066/18 Mam ten model, wozi Romana430 +40Hp. W tamtym roku dzwoniąc do kilku dealerów wynegocjowałem cenę 2150,- Co ważne ma wodoszczelne łożyska na piastach.