Autor Wątek: Wykonanie przyczepy podłodziowej...  (Przeczytany 45330 razy)

Wrzesień 18, 2014, 15:46:11
Odpowiedź #60
  • *****
  • Wiadomości: 865
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Odświeżam temat, może są nowe doświadczenia, jakaś dobra firma robiąca przyczepki pod zamówienie godna polecenia?

pzdr

Nie wiem czy ten temat nie dotyczy głównie amatorskich przyczep ...
Ja zamierzam zamówic w firmie eskapader przyczepkę P1100.
Resory, koło zapasowe, hamulec najazdowy, płzoy - ma to ważyć 200 kg (DMC ma być 950)
http://www.eskapader.eu/pl/przyczepy.html

Generalnie potrzebuję jak najlżejszej kosztem większej kasy

>>>>

Chyba dałem ciała bo teraz czytam ich ofertę i blacha jest ocynkowana wiec to nie jest ALU - szukam dalej przyczepki ALU DMC 950 dla łodki 5.4 lub 5.7m (400 kg łodka) :)

Przy takiej małej przyczepie nie ma sensu pakować sie w alu.Konstrukcja stalowa nie będzie wiele cięższa.
Główny ciężar to osie, koła, zaczep, urządzenie najazdowe.Aluminiowa konstrukcja przy przyczepie tej wielkości będzie lżejsza może o 20 kg.
W przyczepie ważne jest np. to, żeby miała system płukania piast i hamulców, żeby była idealnie wyważona w stosunku do holującego pojazdu. Natomiast holując 20 czy nawet 100 kg cięższą przyczepę nie  zauważysz różnicy, ale jeśli nie bedzie  idealnie wyważona to nawet 200kg lżejsza  bedzie się żle  prowadzić.

Pozdrawiam
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Wrzesień 18, 2014, 23:14:53
Odpowiedź #61
Tak znam tę firmę- jest niezła.....

Wrzesień 19, 2014, 23:05:25
Odpowiedź #62
  • *****
  • Wiadomości: 1153
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Dzięki! do Wokandera mam bliżej więc od nich zacznę, no i nie widzę cen więc jest nadzieja, że są tańsi od Eskapandera. U mnie się nie skończy na cenie podstawowej, chcę wozić oprócz łodzi także quady.
pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Wrzesień 20, 2014, 18:47:26
Odpowiedź #63
  • *****
  • Wiadomości: 3149
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Przy takiej małej przyczepie nie ma sensu pakować sie w alu.Konstrukcja stalowa nie będzie wiele cięższa.
Główny ciężar to osie, koła, zaczep, urządzenie najazdowe.Aluminiowa konstrukcja przy przyczepie tej wielkości będzie lżejsza może o 20 kg.
W przyczepie ważne jest np. to, żeby miała system płukania piast i hamulców, żeby była idealnie wyważona w stosunku do holującego pojazdu. Natomiast holując 20 czy nawet 100 kg cięższą przyczepę nie  zauważysz różnicy, ale jeśli nie bedzie  idealnie wyważona to nawet 200kg lżejsza  bedzie się żle  prowadzić.

Pozdrawiam

Panowie a może ja wymagam niemożliwego ??? Znajdę przyczepę o wyzej wymienionych parametrach (z hamulcem, resorowaną, wyważoną, system płukania piast i hamulców) o wadze 200 - 250 kg ?

Czy to jest fizycznie niemożliwe ???

DMC auta - 2538
DMC przyczepki - 950

Ta z eskapandera waży 300 kg, więc na łodkę zostanie 650 kg.
BRIG Navigator 570 ma podaną wagę 480, silnik HONDA BF100 to 160 kg to już 640 kg a gdzie paliwo ???
Czyli kupując BRIGA musiałbym znaleźć przyczepkę 200 kg - czy to jest wogóle możliwe ?

Jak nie to będę sprowadzał ALU HIGHFIELDA Ocean Master 540 lub 590 które ważą 320 - 340 kg ...
Ale to wyjdzie drożej jak BRIG :(
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 21, 2014, 16:03:32
Odpowiedź #64
  • *****
  • Wiadomości: 865
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Sprawdź tą-
http://www.przyczepy-brenderup.pl/przyczepa_basic%201000,p202.html

Ja mam Brenderupa z systemem rolek tak, że mogę śmiało polecić producenta. Ośie w tych przyczepach mają regulację przód - tył, można ustawić wyważenie pod każdą łódź, system płukania piast, bębnów po wodowaniu w słonej wodzie.
Szczególnie polecił bym właśnie system rolek.Zdarza się nieraz, że musisz zwodować łódź na niskiej wodzie, lub  po prostu nie ma profesjonalnego slipu.I wtedy właśnie na rolkach jesteś w stanie popchać łódź i sam zwodować ją.Na płozach już tego nie zrobisz.
Kupując od dilera można wcześniej ustalić  odpowiednią ładowność w dokumentach homologacyjnych.
Ja kupiłem któregoś dilera na zachdzie Polski ( ma dużo ogloszeń na allegro) a odebrałem u producenta w zakładzie produkcyjnym.

Pozdrawiam
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Wrzesień 21, 2014, 19:00:49
Odpowiedź #65
  • *****
  • Wiadomości: 3149
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
@woj - serdeczne dzięki. 250 kg to pewnie minimum minimalne. Jak mi obniżą DMC do 950 to będę mógł mieć łódkę o masie 700kg. Nadal BRIG się nie łapie ...

Łódź    430kg
HONDA BF100   170kg
Paliwo   100kg
   
Suma:   700kg

A BRIG ma podaną masę 480 kg i to może być masa bez wyposażenia.
Czyli nadal łapią sie HIGHFIELD 540 i 590 (340kg i 380kg)

Jeszcze raz dziękuję za namiar. Cena 6 tys jest bardzo dobra tylko, że ja prawdopodobnie zamówię HIGHFIELDA z zagranicy i oni przysyłają na przyczepce - czekam na odpowiedź czy może to być przyczepka z DMC 950


RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 26, 2014, 14:42:44
Odpowiedź #66
  • *****
  • Wiadomości: 865
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Paliwo 100 ?
Dlaczego to liczysz, nie będziesz wiózł  paliwa na Kretę( 100 litrów waży ok.75 kg).Zatankujesz z małej cysterny, dowiozą ci paliwo  pod mooring.
Bierz model 590, każdy centymetr długości na wodzie  się przyda, a przy transporcie nie poczujesz różnicy.

Pozdrawiam

PS ile sobie życzą  Euro za HIGHFIELDA 590?
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Wrzesień 26, 2014, 16:29:01
Odpowiedź #67
  • *****
  • Wiadomości: 3149
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Paliwo 100 ?
Dlaczego to liczysz, nie będziesz wiózł  paliwa na Kretę( 100 litrów waży ok.75 kg).Zatankujesz z małej cysterny, dowiozą ci paliwo  pod mooring.
Bierz model 590, każdy centymetr długości na wodzie  się przyda, a przy transporcie nie poczujesz różnicy.

Pozdrawiam

PS ile sobie życzą  Euro za HIGHFIELDA 590?

Ciągle mam nadzieję, że HONDA w PL zacznie również sprzedawać te łódki.
Tu masz ceny z UK. Nie wiem po co pokazują takie wysokie skoro na dzień dobry proponują 10% zniżki a za demo bez przebiegu nawet 20%

http://www.seaswift.co.uk/highfield.html

Angilicy zrobili fajne dwuosobowe konsole. Kierownica z prawej i manetka zupełnie z boku konsoli.
Tak więc kierowca siedzi na swoim jockey-u i ma GPS przed sobą, manetkę z prawej.
Pasażer siedzi na swojej jockey-ce.

Tylna kanapa jest wielką odpływową bakistą - ale zapraszam do wątku o kupnie RIB-a z UK
https://www.facebook.com/seaswiftboats/photos/pcb.952872078060196/952870488060355/?type=1&theater

Porównaj ze standardową konfigurację oferowaną w innych krajach:
http://www.highfieldboats.com/boat/om-540/#Photos_Videos

Temat jest o przyczepkach. Przyczepka do HIGHFIELD-a 540 kosztuje 1 tys funtów (chyba taniej jak w PL) i ma takie GVW (DMC) jakie chcesz. Zobaczymy czy certyfikat zgodności WE będzie zaakceptowany w urzędzie komunikacji - dam znać.

>>>>

Odnośnie paliwa. Załózmy, że wybiorę się na Śniadrwy. Po drodze zatankuję, wypływam część baku - przecież nie spuszczę ...
Zresztą ktoś gdzies wspominał, że przy wypadku mogą zsmować wagę łodki z tabliczki + wagę silnka + wagę paliwa + wagę przyczepki i powiedzieć, że miałeś przyczepkę o zbyt malym DMC ...

A co do wyboru 540 czy 590 to ja lubię zestawy z praktycznie maksymalnym możliwym silnikiem (bo rodzina liczna).
Do 590 musiałbym kupić silnik 135 a to podraża całość
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2014, 21:42:14 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Październik 30, 2014, 21:30:43
Odpowiedź #68
  • ***
  • Wiadomości: 140
    • na wsi, podlasie
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
ZIOMKI
przypominam ze kązda nowa / niezarejstrowana przyczepa MUSI MIEĆ HOMOLOGACJĘ !
pełno ogłoszeń przyczep (typu SAM) bez homologacji , którch nie da się zarejestrowac...