Autor Wątek: Wypożyczenie auta z hakiem 3,5t Mercedes GLS VW Touareg Landrover  (Przeczytany 2359 razy)

Luty 02, 2021, 23:23:25
Odpowiedź #30
  • ****
  • Wiadomości: 329
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Wody lokalne
Marim mnie to generalnie rybka, ale Twoja logika jest wyłącznie Twoją logiką i wybacz ale mocno naiwną.
1) Samochód ma hak.......jasne i  analogicznie jak z prędkością, mimo że osiąga prędkość 220 (dla przykładu) to jechać nim w PL możesz 140, więc możesz producenta auta cmoknąć tam gdzie lubi.
2) Można dokonywać ingerencji w samochodzie i to bez utraty gwarancji, robię to codziennie w kilku sztukach. Wystarczy posiadać odpowiedni zasób wiedzy i zgodę producenta pojazdu. ( to się nazywa autoryzacja i podręcznik zabudowcy)
3) Przyczepa ma tabliczkę.......jasne i może zostać przypięta do samochodu z dmc 5 ton i śmigać, możesz producenta że tak powiem znów cmoknąć tam gdzie lubi 8)
Jeden i drugi pojazd można jak najbardziej użytkować a ograniczenie wynikające z przepisu to nie broszka producenta tylko kierownika spinającego pojazd, zaprawdę powiadam Ci bekniesz  ;D tak samo jakbyś beknął sypiąc 200 po mieście i usiłował zasłaniać się osiągami auta.

pabblo_lodz dwie uwagi, nie uznawaj pismaków nawet branżowych za wiarygodne źródło wiadomości, bo większość z nich pisze to za co im zleceniodawca płaci. Mogę dziesiątki takich przykładów przytoczyć. Przepis o którym mowa jest dotkliwy tylko w PL, poza granicami absolutnie nie spotyka się jego stosowania z dwóch powodów. Po pierwsze większość europejskich krajów tego ograniczenia nie ma, po drugie kierownika chroni w tym momencie podwójna niewiedza, tzn kontrolujący nie zna polskich warunków technicznych a musi respektować zapisy w dowodzie zgodnie z konwencją genewską więc nie wnika.
 Nikt tego na drodze przy zwykłej kontroli dochodził nie będzie. Przy poważniejszej kolizji sytuacja oczywiście może ulec zmianie.

Na koniec najważniejsze i właściwie powinienem od tego zacząć.
Zjeździłem z przyczepą europę we wszystkich kierunkach, głównie lawetą ale podłodziówką także. Mam na garbie grube kilometry zrobione na zestawach, produkuję zestawy, nadal nimi śmigam i w życiu bym do terenówki ważącej 2500 - 2800kg nie przypiął przyczepy ważącej 3500 lub (zapewne) więcej.
Mam też ciągnik 3,5 tony z naczepą z hamulcem pneumatycznym więc różnice w skuteczności hamowania znam nie tylko z książek, czy z wykresów,  znam je z praktyki.

A czy jestem święty?  ;D absolutnie nie.
Ostatnie dwa sezony śmigałem autem które waży 2600 (T6 california)  z przyczepą podłodziową która ważyła z łódką maks 1300, niejednokrotnie rżnąłem pakaczterdzieści.  Pakadwadzieścia to norma, ale po pierwsze  wagi pasują, po drugie naciski na hak wiem jak dobrać,  przyczepa przed każdą ! trasą idzie w górę i bujam kółkiem by łożyska sprawdzić. Po 30-40 km jazdy, nawet jeśli nie czuję oporu to staję i sprawdzam temperaturę bębnów. Mam też stabilizator toru  jazdy, amortyzatory i gumy zawsze nie starsze niż dwa lata.  W nadchodzącym sezonie auto zostanie to samo, przyczepa będzie 1800kg.
Przyczepę 3,5 tony załadowaną do pełna mógłbym ciągnąć dostawczakiem o masie nie mniejszej od masy przyczepy, z kołami bliźniaczymi z tyłu, rozstaw osi nie mniejszy niż 4 metry (nie jak w terenówce 2,5 -2,8) lub z kołem pojedynczym z tyłu ale pod żadnym pozorem  nie szybciej niż 90/h
Przerobiłem kilka razy wężykowanie - takie jak na filmiku który zamieścił marim więc wiem o czym piszę i co Wam staram się dać pod rozwagę.
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Luty 03, 2021, 08:39:15
Odpowiedź #31
  • ****
  • Wiadomości: 318
    • Łódź
  • Akwen: Jeziorsko
@Marim ależ ciągnij..

Uparłeś się jak osioł.
Redaktor od artykułu nic nie wie, kolega z forum który produkuje przyczepy i siedzi w tym również.
Mam tylko nadzieje że nie spotkamy się na drodze i nie zrobisz nikomu krzywdy.
Bo jak sam wpakujesz się do rowu, to twoja sprawa.
Chcesz ryzykować ok.
Twoja sprawa.
Powodzenia
@Grzegorz nie chodzi Mi o autorytet redaktora.
Tylko o To że ta wiedza nie jest wiedzą tajemną.
Doskonale sobie z tego właśnie zdaje sprawę, tak jak napisałem auto 2600 - 2800 kg, a przyczepa 3300.
Strzelam bo nie znam wag.
Kilkukrotnie było pytanie jakie ma kolega od łódki doświadczenie z ciąganiem takich przyczep.
Mnie naprawdę rybka, tylko nie chciał bym żeby mimo wszystko komuś stała się krzywda.
Bo ktoś uparł się jak osioł i nie słucha..

Nie ma  jakiegoś super doświadczenia ale swego czasu trochę po Polsce jeździłem z przyczepą kempingową 1350 Kg Wagi Własnej.
Ciągałem to RR P38 i tu było super, ale nie legalnie bo przekraczałem 3500 kg zestawem.
Więc podpiąłem ją do Nissana Terrano II  i to już nie było to, choć zgodnie z prawem.
Przyczepa miała stabilizator na zaczepie.
Więc stosunek masy holownika do ładunku jest bardzo istotny, nawet dla samego komfortu jazdy.
Dodam że lubię jeździć 1300 - 1500 km do Chorwacji w nocy na raz to nie problem.
Dużo zawodowo od kilkunastu lat jeżdżę, ale takiego ładunku nie podjął bym się ciągnąć.

« Ostatnia zmiana: Luty 03, 2021, 09:04:43 wysłana przez pabblo_lodz »
Chinski RIB 480 plus 40 hp Tohatsu M40D i nie wydałem majątku..

Luty 03, 2021, 09:44:38
Odpowiedź #32
  • ***
  • Wiadomości: 108
    • Katowice
  • Akwen: WJM
Marim mnie to generalnie rybka, ale Twoja logika jest wyłącznie Twoją logiką i wybacz ale mocno naiwną.

Doceniam i to bardzo Twoją wiedzę w temacie a szczególnie w aspekcie praktycznym i wielkie dzięki za te informacje i porady bo są dla mnie bardzo cenne i o wiele bardziej istotne niż tematy związane z przepisami. Dla mnie bezpieczeństwo jest pierwszorzędne a przepisy są drugorzędne.

@Marim ależ ciągnij..
Uparłeś się jak osioł.

Ależ nie ma się o co spinać czy też się wzajemnie atakować, tylko chodzi o to co jest zgodne z przepisami a co jest bezpieczne bo to nie oznacza tego samego. Są ludzie którzy wolą się zabić byle zgodnie z przepisami a ja mam na odwrót tzn z przepisami nie jest zbyt emocjonalnie związany bo zbyt wiele mam z nimi do czynienia (w innej branży) i wiem jak bardzo są idiotyczne i nie życiowe.

Redaktor od artykułu nic nie wie, kolega z forum który produkuje przyczepy i siedzi w tym również.

Bo redaktorek nic nie wie a jednocześnie wie wszystko najlepiej, nawet to że Korwin jeździ bez prawka.
Lepsze są tylko panie z telewizji śniadaniowej bo one znają się na dietach, leczeniu, pogodzie i są autorytetami w każdym temacie.

Kolega z forum grzegorz74 ma ogromną wiedzę bo to jego branża ale czasem dla osobób z poza branży taka wiedza jest właśnie zbyt głęboka i zbyt obszerna. On musi się stosować do wszystkich przepisów a zwykły kierowca chce dostać ewentualnie jak najniższy mandat i dojechać bezpiecznie na urlop. Kluczowe jest to "bezpiecznie" i w tych tematach najbardziej wiedzę praktyczną wszystkich osób doceniam
QS 805 Sundeck+Mercury 300KM - Zamówiony: odbiór na wiosnę

Luty 03, 2021, 14:37:19
Odpowiedź #33
  • ****
  • Wiadomości: 318
    • Łódź
  • Akwen: Jeziorsko
Nikt za Ciebie nie zdecyduje.

Mam nadzieje że jaką nie podejmiesz decyzję, to bezpiecznie Łódź dotrze do portu do celowego.

Do zobaczenia na wodzie.
Powodzenia i bez urazy :)
Chinski RIB 480 plus 40 hp Tohatsu M40D i nie wydałem majątku..

Luty 03, 2021, 20:02:04
Odpowiedź #34
  • ****
  • Wiadomości: 329
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Wody lokalne
Wystudźmy emocje panowie, bo trochę od merytoryki przeszło na motyki. ::)
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Luty 03, 2021, 22:57:42
Odpowiedź #35
  • ***
  • Wiadomości: 108
    • Katowice
  • Akwen: WJM
@grzegorz74

Czy jesteś w stanie po zdjęciach wywnioskować jakie w tych przyczepach są zamontowane hamulce?
To samochody VW Amarok z hakiem 3,5t (sprzedawane w europie mają fabrycznie okrągłą 13-pinową wtyczkę), ludzie tym ciągają bardzo ciężkie łodzie (zdjęcia z samochodów w wersji z Nowej Zelandii)

Linki do zdjęć w normalnej rozdzielczości, bo na forum można wrzucić małe zdjęcia albo ja nie potrafię

https://www.dropbox.com/s/rg5jsdf8nawqnfo/przyczepa1.PNG?dl=0

https://www.dropbox.com/s/d401ayriiuh8c5e/przyczepa2.PNG?dl=0

https://www.dropbox.com/s/cd7tfyhqyczlh10/przyczepa3.PNG?dl=0
QS 805 Sundeck+Mercury 300KM - Zamówiony: odbiór na wiosnę

Luty 03, 2021, 23:17:43
Odpowiedź #36
  • ****
  • Wiadomości: 329
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Wody lokalne
Marim to hamulec hydrauliczny kwalifikowany jako bezwładnościowy. Dawniej stosowany, obecnie w mocnym odwrocie ze względu na czasochłonny montaż i wysoką cenę. W sensie prawnym niczego nie zmienia, jedyna jego zaleta to brak cięgien które łatwo uszkodzić, korodują, a w następstwie tego powodują problemy z hamulcami. Ale ponieważ cięgna są tanie i szybkie w montażu to wygrały rynek.
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Luty 04, 2021, 08:59:24
Odpowiedź #37
  • ***
  • Wiadomości: 108
    • Katowice
  • Akwen: WJM
Dzięki wielkie za wyjaśnienie, myślałem że coś znalazłem :)
QS 805 Sundeck+Mercury 300KM - Zamówiony: odbiór na wiosnę

Luty 04, 2021, 22:44:02
Odpowiedź #38
  • *****
  • Wiadomości: 958
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Jońskie
Koledzy, czytam komentarze i Wasze wpisy, sorry,,,,,,,,,,,,,, ale Wy nie macie  żadnej wiedzy na ten  temat.
Kto widział w samochodach osobowych jakieś hamowane elektrycznie przyczepy, albo hydraulicznie????
Hamulce są w przyczepach tylko najazdowe.Koniec, kropka.

Do kol.Marim.Ile cały Twój ładunek będzie ważył, tzn przyczepa i łódź razem?
Jeżeli nie masz doświadczenia w wożeniu tego typu, to na "pierwszy raz" koniecznie zabierz osobą doświadczoną.
Następne przewozy zrobisz sam.
To doświadczenie potrzebne jest już od samego początku- czyli odpowiednim załadunku, zabezpieczeniu ładunku, etc.
WIEDZA ZDOBYTA  Z INTERNETU NA TEN TEMAT JEST BŁĘDNA.
To czy samochód będzie miał w dowodzie 3 czy 3,5 tony to szczegół.Doświadczony kierowca zawiezie bezpiecznie ten ładunek samochodem z homologacją 2,5 tony na haku.
Technika jazdy samochodem osobowym z ciężką przyczepą z składa się z setek szczegółów, nie da się tego nauczyć bez praktyki.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP