Autor Wątek: Zabezpieczenie sruby napedowej podczas holowania lodzi  (Przeczytany 1325 razy)

Marzec 10, 2018, 21:58:37
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Kędzierzyn-Koźle
  • Akwen: Odra górna
Witajcie,

czy istnieje rowniez w Polsce nakaz zabezpieczenia sruby napedowej podczas holowania lodzi?
Pozdrawiam,
kamil

Marzec 10, 2018, 22:22:29
Odpowiedź #1
  • ****
  • Wiadomości: 273
    • okolice Warszawy
  • Akwen: Zalew Zegrzyński

Marzec 10, 2018, 22:36:41
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 2993
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie


Nie mam lepszego ujęcia ale ja mam taki worek kupiony w UK na spodzinę i srubę.
Worek pomarańczowy z czerwonym trójkątem odblaskowym tu gdzie śruba

Czuję się lepiej widoczny i u mnie spodzina wystaje poza belkę przyczepy
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Marzec 10, 2018, 22:57:14
Odpowiedź #3
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Kędzierzyn-Koźle
  • Akwen: Odra górna
@GRI

Poniewaz przegladalem sobie ostatnio w Niemczech katalog z rzeczami do lodek i byl w tym katalogu podobny worek jak na zdjeciu od Ogorka + informacja, ze ow worek jest wymagany. Stad moje pytanie odnosnie Polski.

W moim przypadku ale sruba / spodzina nie wystaje poza belke przyczepy.
Pozdrawiam,
kamil

Marzec 10, 2018, 23:01:29
Odpowiedź #4
Przecież są przepisy ile może wystawać ładunek poza obrys przyczepy i od jakiej odległości trzeba go dodatkowo oznaczać.
Bo czym się różni śruba od jakiegoś pręta czy innej rury?

Marzec 11, 2018, 00:48:31
Odpowiedź #5
  • ****
  • Wiadomości: 307
    • Gdańsk
    • Sprawdź warunki meteo wokół Wyspy Sobieszewskiej z mojej stacji pogody
  • Akwen: Zatoka Gdańska
czy istnieje rowniez w Polsce nakaz zabezpieczenia sruby napedowej podczas holowania lodzi?

(...) przegladalem sobie ostatnio w Niemczech katalog z rzeczami do lodek i byl w tym katalogu (...) worek (...) + informacja, ze ow worek jest wymagany. (...)

Cytat: Prawo o ruchu drogowym (w Polsce)
Art. 61. Przewożenie ładunku
1. Ładunek nie może powodować przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej lub dopuszczalnej ładowności pojazdu.
2. Ładunek na pojeździe umieszcza się w taki sposób, aby:
1)   nie powodował przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdu na drogę;
2)   nie naruszał stateczności pojazdu;
3)   nie utrudniał kierowania pojazdem;
4)   nie ograniczał widoczności drogi lub nie zasłaniał świateł, urządzeń sygnalizacyjnych, tablic rejestracyjnych lub innych tablic albo znaków, w które pojazd jest wyposażony.
3. Ładunek umieszczony na pojeździe powinien być zabezpieczony przed zmianą położenia lub wywoływaniem nadmiernego hałasu. Nie może on mieć odrażającego wyglądu lub wydzielać odrażającej woni.
4. Urządzenia służące do mocowania ładunku powinny być zabezpieczone przed rozluźnieniem się, swobodnym zwisaniem lub spadnięciem podczas jazdy.
(...)
6. Ładunek wystający poza płaszczyzny obrysu pojazdu może być na nim umieszczony tylko przy zachowaniu następujących warunków:
1)   ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie przekraczała 2,55 m, a przy szerokości pojazdu 2,55 m nie przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z jednej strony nie wystawał na odległość większą niż 23 cm;
2)   ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu na odległość większą niż 2 m od tylnej płaszczyzny obrysu pojazdu lub zespołu pojazdów; w przypadku przyczepy kłonicowej odległość tę liczy się od osi przyczepy;
3)   ładunek nie może wystawać z przodu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m od przedniej płaszczyzny obrysu i większą niż 1,5 m od siedzenia dla kierującego.
(...)
8. Ładunek wystający poza przednią lub boczne płaszczyzny obrysu pojazdu powinien być oznaczony. Dotyczy to również ładunku wystającego poza tylną płaszczyznę obrysu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m.
9. Ustala się następujące oznakowanie ładunku:
1)   ładunek wystający z przodu pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej lub dwoma białymi i dwoma czerwonymi pasami, tak aby były widoczne z boków i z przodu pojazdu, a w okresie niedostatecznej widoczności ponadto światłem białym umieszczonym na najbardziej wystającej do przodu części ładunku;
2)   ładunek wystający z boku pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku, a ponadto w okresie niedostatecznej widoczności białym światłem odblaskowym skierowanym do przodu oraz czerwonym światłem i czerwonym światłem odblaskowym skierowanym do tyłu; światła te nie powinny znajdować się w odległości większej niż 40 cm od najbardziej wystającej krawędzi ładunku; jeżeli długość wystającego z boku ładunku, mierzona wzdłuż pojazdu, przekracza 3 m, to chorągiewkę i światła umieszcza się odpowiednio przy przedniej i tylnej części ładunku;
3)   ładunek wystający z tyłu pojazdu oznacza się pasami białymi i czerwonymi umieszczonymi bezpośrednio na ładunku lub na tarczy na jego tylnej płaszczyźnie albo na zawieszonej na końcu ładunku bryle geometrycznej (np. stożku, ostrosłupie); widoczna od tyłu łączna powierzchnia pasów powinna wynosić co najmniej 1000 cm2, przy czym nie może być mniej niż po dwa pasy każdej barwy; ponadto w okresie niedostatecznej widoczności na najbardziej wystającej do tyłu krawędzi ładunku umieszcza się czerwone światło i czerwone światło odblaskowe; przy przewozie drewna długiego zamiast oznakowania pasami białymi i czerwonymi dopuszcza się oznakowanie końca ładunku chorągiewką lub tarczą barwy pomarańczowej;
4)   ładunek wystający z tyłu samochodu osobowego lub przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy może być oznaczony chorągiewką barwy czerwonej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku.
10. Wysokość pojazdu z ładunkiem nie może przekraczać 4 m.

« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2018, 00:59:36 wysłana przez Wyspa »

Marzec 11, 2018, 09:12:45
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 1061
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Ja wysuwam belkę poza obrys silnika ale i tak owijam śrubę na pomarańczowo. Jak widać wymiary powinny być większe niż te pokrowce jeśli belka nie da się wysunąć poza silnik.

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Marzec 11, 2018, 10:52:49
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 2993
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Na moim zdjęciu łodka zimuje i silnik jest na max opuszczony (normalnie się nie da ale teraz jest na kobyłkach przyczepa wysoko)

W trasie silnik jest w pozycji transportowej Evinrude (taka trochę do góry - jakies 30-45%)

I poza belkę wystaje może i mniej/może więcej niż 50cm ale ja wolałem aby nie chlapało na spodzinę piaskiem, zwirem przy długich trasach. No i jednak taki pomarańczowy odblask daje mi poczucie lepszej widoczności plus "ostra" śruba jest osłonięta.

A śruba na pewno u mnie wystaje poza belkę
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Marzec 11, 2018, 11:41:16
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 538
    • Radom
  • Akwen: WJM

Marzec 11, 2018, 11:49:27
Odpowiedź #9
Nadgorliwość jest....
Wszelkie zbędne dodatki, światełka i inne odblaski wprowadzają tylko zamęt w ruchu drogowym. Przy dzisiejszym natężeniu ruchu kierowca, a raczej jego mózg ma co robić. Wprowadzanie nietypowych/niepotrzebnych gadżetów, wbrew pozorom tylko zwiększa zagrożenie. Za miedzą, w germanii zupełnie inaczej się jeździ bo tam niema disneylandu na drogach.
 Co z tego, że jesteś widoczny bardziej niż inni? Pojazdy uprzywilejowane czy inne specjalne oznakowania zdarzeń na drodze dzięki temu, pomału tracą na znaczeniu w analizowaniu  sytuacji. W końcu umysł zaczyna olewać sprawę i traktować takie ,,cóś" jako normalkę. Podobnie jest ze światłami w warunkach dobrej widoczności. Przy małym natężeniu ruchu jest wszystko w porządku.
Problemy, i to niemałe,  pojawiają się dopiero ,, w godzinach szczytu". Liczba wypadków wzrasta zamiast się zmniejszać.

Jakie jest prawdopodobieństwo kolizji?
Tylko dwa pojazdy na drodze=0,5
Więcej pojazdów na drodze= im więcej tym wartość jest bliższa 1

To podstawowa, niczym nie zakłócona, zależność.
Dalej to już tylko parametry dodatkowo pogarszające problem.


Marzec 11, 2018, 11:52:13
Odpowiedź #10
  • *****
  • Wiadomości: 2993
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
ebay.co.uk

ale obecnie mały wybór jest


Zadałem sprzedawcy pytanie czy moja spodzina ze srubą wejdzie i czekam na odpowiedź
Lubię mieć na zapas pewne rzeczy

"propeller bag" lub "propeller cover"
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Marzec 11, 2018, 11:54:01
Odpowiedź #11
  • *****
  • Wiadomości: 538
    • Radom
  • Akwen: WJM

Marzec 11, 2018, 20:16:02
Odpowiedź #12
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Kędzierzyn-Koźle
  • Akwen: Odra górna
A wiec tylko sie rozchodzi o fakt, czy cos wystaje czy nie a nie ze sruby musza byc specjalnie zabezpieczane / oslaniane.

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.
Pozdrawiam,
kamil