Autor Wątek: Zmiana DMC przyczepy jest możliwa?  (Przeczytany 4540 razy)

Sierpień 31, 2020, 08:33:25
Odpowiedź #15
  • *****
  • Wiadomości: 790
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Witam. Ze zmianą dmc w dół niema problemu kosztem załadunku przy kupnie nowej przyczepy . Przerabiałem temat dwa miesiące temu. Otrzymałem homologację pomniejszoną o oczekiwaną wartość i tabliczkę znamionową i po sprawie.
Super, zmienisz auto i co?
Kolibri 330
Flipper 450

Sierpień 31, 2020, 08:41:37
Odpowiedź #16
  • Motorowodny Sternik Morski
  • ****
  • Wiadomości: 336
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Pytanie było czy można zmienić dmc przyczepy. Więc piszę jak było .Poza tym mam jeszcze homologację i tabliczkę z poprzednim dmc.
Pozdrawiam Marcin.

Sierpień 31, 2020, 09:22:18
Odpowiedź #17
  • *****
  • Wiadomości: 3272
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Przy nowej przyczepie wybieramy dmc na danym modelu przyczepy , ja zmniejszyłem dmc przyczepy sam z 1600 na 1200 i jest to możliwe ale tylko w dół

Sierpień 31, 2020, 10:09:14
Odpowiedź #18
  • Motorowodny Sternik Morski
  • ****
  • Wiadomości: 336
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Tak właśnie pisałem  ;)
Pozdrawiam Marcin.

Sierpień 31, 2020, 11:29:55
Odpowiedź #19
  • Sternik Motorowodny
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 29
  • lubię lubić
    • Tarnobrzeg
  • Akwen: Adriatyk
Ahoj.
Dobrze mądrzejszych posłuchać  ;)
Robie E do B i spokoj. Viatole sie kupi i bedzie grało.
Zabawne że o 75kg tyle biegania i załatwiania.

Przy okazji zauważyłem że kat C mi straciła ważność w 2019 to sobie odświeżę.

Nie moge się doczekać kiedy się w końcu zarejestruje i zwoduję.

Pozdrawiam

Sierpień 31, 2020, 12:04:29
Odpowiedź #20
  • ****
  • Wiadomości: 409
  • Morski Sternik Motorosprytny
    • Śląsk
  • Akwen: Wody lokalne
Przy nowej przyczepie wybieramy dmc na danym modelu przyczepy , ja zmniejszyłem dmc przyczepy sam z 1600 na 1200 i jest to możliwe ale tylko w dół

Zrobiłem tak samo - jako że moje auto ma duże DMC to kupując przyczepkę pod skuter poprosiłem o wersję z mniejszym DMC przyczepy (z 750 na 600 kg) i teraz wszystko mi ładnie pasuje, nie przekraczam łącznie 3,5t.
No ale to tylko przy nowych.

Sierpień 31, 2020, 12:19:48
Odpowiedź #21
  • ****
  • Wiadomości: 300
    • Okolice Warszawy
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Ja wożę dwa skutery na przyczepnie z DMC 650 kg. :D Przyczepa waży spokojnie ponad tonę :D
Byłem w tym roku w Grecji 2 razy i przekraczałem wiele granic. Nikt się nie przyczepił. Tylko teraz jak wracałem to w Macedonii na granicy zażyczyli sobie zielonej karty na przyczepę. Nie miałem. Nikt nigdy o to nie prosił. Facet mnie puścił. Po 3 km od granicy zatrzymali mnie gliniarze i zażądali zielonej karty od przyczepy :D Dostali na kawę 10 Euro i pojechałem dalej.

Wrzesień 01, 2020, 22:42:32
Odpowiedź #22
  • ****
  • Wiadomości: 365
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Wody lokalne
Chłopaki dmc producent przyczepy może zmieniać dowolnie góra/dół w zakresie homologacji jaką posiada i nie wymaga to żadnych badań, ba zmiana w dół nawet wymiany tabliczki nie wymaga. Robię to w swoich przyczepach regularnie.
Kartka papieru i znaczek pocztowy plus wymiana DR to są całe koszty.
W przyczepach marki sam jest podobnie, przy czym homologację niejako zastępuje im badanie techniczne przeprowadzone przy pierwszej rejestracji i w takiej sytuacji to diagnosta jest osobą uprawnioną do potwierdzenia zmian.
Oczywiście w samach dmc może migrować w zakresie wytrzymałościowym osi, kół, zaczepu i  ;D uznaniowo ramy.
Ogarnięty diagnosta, dwie kartki papieru, badania techniczne po zmianach (180 zł) i wymiana DR
Tyle od strony prawnej na dzień dzisiejszy.
W samochodach dmc też można zmieniać ale tu już nieco wyższa szkoła jazdy bo w homologacjach są określone widełki dla silników, hamulców, zderzaków i jeszcze paru innych detali ( w zależności od dmc) ale także takie tematy w autach swojej produkcji skutecznie przeprowadzam.
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Kwiecień 05, 2021, 22:10:42
Odpowiedź #23
  • ****
  • Wiadomości: 312
    • okolice Warszawy
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Chłopaki dmc producent przyczepy może zmieniać dowolnie góra/dół w zakresie homologacji jaką posiada i nie wymaga to żadnych badań, ba zmiana w dół nawet wymiany tabliczki nie wymaga. Robię to w swoich przyczepach regularnie.
Kartka papieru i znaczek pocztowy plus wymiana DR to są całe koszty.
W przyczepach marki sam jest podobnie, przy czym homologację niejako zastępuje im badanie techniczne przeprowadzone przy pierwszej rejestracji i w takiej sytuacji to diagnosta jest osobą uprawnioną do potwierdzenia zmian.
Oczywiście w samach dmc może migrować w zakresie wytrzymałościowym osi, kół, zaczepu i  ;D uznaniowo ramy.
Ogarnięty diagnosta, dwie kartki papieru, badania techniczne po zmianach (180 zł) i wymiana DR
Tyle od strony prawnej na dzień dzisiejszy.
W samochodach dmc też można zmieniać ale tu już nieco wyższa szkoła jazdy bo w homologacjach są określone widełki dla silników, hamulców, zderzaków i jeszcze paru innych detali ( w zależności od dmc) ale także takie tematy w autach swojej produkcji skutecznie przeprowadzam.

zmieniło się cos w przepisach ??  kupiłem przyczepę , ale ma w DR  w rubryce F2  4266kg

Kwiecień 05, 2021, 22:37:05
Odpowiedź #24
  • ****
  • Wiadomości: 365
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Wody lokalne
GRI nic się nie zmieniło, w PL DMC bez problemu zmienia producent pojazdu wystawiając do urzędu stosowny dokument. Zmiana musi się odbywać w zakresie posiadanej przez producenta homologacji. Jaki hamulec jest w tej przyczepie?
Jeżeli masz przyczepę kat O3 to nie zejdziesz do kat O2.
Jedyna droga (jeszcze przez rok) to TUV.
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Kwiecień 06, 2021, 13:50:40
Odpowiedź #25
  • ****
  • Wiadomości: 312
    • okolice Warszawy
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
to lipa ... przyczepa z usa , tak jak łódź ... 3 osiowa , ham najazdowy hydrauliczny z blokadą cofania sterowaną zasilaniem 12v

Kwiecień 06, 2021, 16:27:08
Odpowiedź #26
  • ****
  • Wiadomości: 365
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Wody lokalne
GRI jeśli przyczepa tego warta i mieścisz się w wadze to zrób dopuszczenie jednostkowe jako O2 (do 3,5 tony)  cena 3500 + 800 uznanie w TDT lub badania TUV cena wliczając transport wyjdzie podobna.
Powyżej 3,5 tony nie wyskoczysz w ue z takim hamulcem.
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Kwiecień 06, 2021, 23:26:59
Odpowiedź #27
  • ****
  • Wiadomości: 312
    • okolice Warszawy
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
sam się dziwię , jak ktoś nie dopilnował tego dmc  przyczepy przy rejestracji ...

auto mam z hakiem 3,5t a przyczepa 4,2  i kiszka :)