vmen1 Opublikowano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 Zastanawiam się na ile zimowy postój przyczepy jest szkodliwy dla łożysk kół. W ub roku pierwsza trasa krótka bo do serwisu po zimie z łódką, druga na Mazury i po 200km rozsypuje się łożysko. Jakieś doświadczenia tudzież rady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 Lepiej ja oprzeć na jakiś stoiakach , cegłech by osie były w górze ewentualnie delikatnie uniesienia przyczepka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Ja stawiam na kołkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Ja kół nie ściągam, podnoszę na lewarku i podkładam kobyłki pod ramę przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AToMik Opublikowano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Robię tak jak Mariusz. Myślę że to wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nomad Opublikowano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 Ja stawiam na kołkach. Wzorcowe podparcie. Bloczki /kobyłki / klocki jak najbliżej osi pojazdu celem odciążenia. A na końcach coś do stabilizacji. W przyczepach kempingowych jest solidny element łączący profile w okolicach mocowania osi i tam jest najlepiej/najbezpieczniej podnosić na zimę i w trakcie awarii. W podłodziówkach jest profil ciągły. Do tego co jest jeszcze ważne odciąża się elementy gumowe osi i tym sposobem nie "zagniata" ich za szybko . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 zauważyłem, że nikt nie odpisał na temat czyli jak postój szkodzi łożyskom.. jeżeli miałeś tak jak opisales to zmień wszystkie łożyska na nowe i markowe następnie załóż lub wymień simeringi..jeżeli masz bębny hamujace to simeringi muszą być odporne na temp...później do piasty ladujesz dobrego smaru, zakladasz dekielki i jeżeli wsztstko jest szczelne wiele lat cieszysz się bezproblemowa ekspliatacja. fabryczne łożyska w osiach knott jeżeli nie założysz uszczelniaczy wytrzymują 1 sezon..max 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 27 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 Ooo pk1pawel, to mnie najbardziej interesuje czyli argumenty. Szkodzi czy nie? Po awarii łożyska wymieniłem oba na wszelki wypadek, uszczelniacze też natomiast jeden dekielek bezpowrotnie zaginął podczas awarii a że przyczepa USA nie wiem gdzie to kupić. Praktykuje stanie na kołach z co miesięcznym przesunięciem o pół metra z uwagi na odkształcanie opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 a jaką masz oś skrętną czy resor? czy masz piasty z łożyskami rzędowymi czy stożkowymi? czy masz smarowniczki w piastach - USA często tak mają czy też kapsel -zatyczka i tyle. Jeżeli dekielek zaginął to zleć tokarzowi to Ci "dostruga" nowy...może z ALU aby był miękki przy wbijaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nomad Opublikowano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 W kwestii szkodliwości. Niemożliwe. Gdyby tak było ,że statycznie łożyska padają od samego stania to co dopiero dynamicznie jak są w ruchu.Co wyjazd to wpadka ???? Miałem sporo przyczep i nigdy nie doszukiwałbym się takiej przyczyny. Metal to nie plastelina. Opony tak. Odkształcą się i może narobić się akuku ale nie łożyska. Co do postoju - ja co 2 miesiące ciężki kamping albo przesuwam albo raz w zimie jadę na 20-30 kilometrową wycieczkę celem przetarcia hamulców i pogimnastykowania opon.Oczywiście podpieram ..z umiarem. Stoi na kolach - nigdy nie sciągam. Realna waga to 1700 kg na jednej osi. Tyle z doświadczenia. Nie wiem co na to "studia badawcze" ? :-\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz74 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 Przyczyną kłopotów nie jest obciążenie łożysk. Przyczyną może być zaciągnięty na zimę ręczny który na wiosnę nie odpuści do końca i zaczynają się bębny grzać. Korozja łożysk (a dokładnie pisząc to degradacja smaru) które w poprzednim sezonie powąchały wody - uszczelniacz wszystkiego nie wyłapie a i kompensacja pary naturalna występuje. Oczywiście odciążenie przyczepy nie zaszkodzi a jedynie pomoże - chodzi głównie o elementy resorujące i opony, ale brak odciążenia nie jest przyczyną usterek łożysk i odpadających kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 Troszkę z innej beczki.Warto też podładowywać akumulatory co jakiś czas. Ja to robię co 2 tygodnie bo mam aktywny system antykorozyjny Volvo Penta, który non stop trochę pobiera prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Według mnie długi postój nie szkodzi na łożyska , gorzej z oponami. Uważam że błędem jest też podnoszenie całkowite osi ze względu na system resorowania , wystarczy ją odciążyć. Ja tak robię od lat w ciężkich camperach/RV. Lozyska tylko zmieniam po kupnie (jeśli używany) , bo nie wiem jak historia była , potem tylko już smarowania , przez po ad 20 lat nigdy problemów nie miałem .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2020 a ja uważam że w przypadku osi skrętnych oś należy całkowicie odciążyć gdyz tylko wtedy gumowe wałki w osi mogą się rozpęzyć co przedłuża ich żywotność i oś dłużej będzie jako tako amortyzować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Ja co sezon sprawdzam łożyska kół. Miałem taki przypadek ze zatarło się łożysko i ukręciło półośkę i koło prawie odpadło. Problem powstał przez dostającą się do piasty wodę. Przyczepa oryginalna marine. Trzeba to sprawdzać bo nic nie wiadomo kto co założył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.