Skocz do zawartości

Marina Koszalin?


musti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przetarg na budowę żeglownego kanału między jeziorem Jamno i Bałtykiem

 

Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie ogłosił przetarg na budowę obejścia kanału łączącego jezioro Jamno z Bałtykiem w gm. Mielno, co ma umożliwić żeglugę jachtową.

 

Termin składania ofert wyznaczono na 7 kwietnia. Wadium w przetargu wynosi 200 tys. zł. Inwestycja, jak napisano w ogłoszeniu, ma być finansowana unijną dotacją z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 oraz pieniędzmi Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.

 

Wartości projektu w ogłoszeniu nie podano, ale jak informował 8 lutego br. na konferencji prasowej w Koszalinie szef zarządu melioracji Tomasz Płowens koszt inwestycji oszacowano na 8,5 mln zł.

 

Obejście Kanału Jamneńskiego ma powstać po zachodniej stronie tego obiektu. Tor dla żeglugi jachtowej będzie miał ok. 200 m długości, 6 m szerokości i 3,5 m głębokości.

 

Obejście ma się zaczynać mniej więcej na wysokości oddanych do użytku w listopadzie ub.r. wrót sztormowych na Kanale Jamneńskim i kończyć za drogą powiatową Unieście – Łazy, na której zbudowany zostanie most zwodzony o długości niemal 12 metrów.

 

Na torze zostanie umieszczona śluza regulująca poziom wody. Wejście będzie zabezpieczone szandorami, czyli specjalnymi zamknięciami, które odetną tor od jeziora podczas sztormu.

 

Inwestycja będzie realizowana etapami. Całość prac ma zostać zakończona do 30 października br.

 

Jezioro Jamno jest jednym z największych w Polsce zbiorników wodnych pod względem powierzchni, która mieści się w granicach 2205–2239 ha.

 

Władze Koszalina planują budowę mariny przy południowym brzegu jeziora, które znajduje się administracyjnych granicach miasta, żeby marina mogła funkcjonować, potrzebne jest obejście dla jachtów istniejącego Kanału Jamneńskiego o długości 366 m. Kanał ten służy głównie do odprowadzania znacznej ilości wody spływającej z terenów przyległych i nie jest przystosowany do żeglugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Oferta na budowę żeglownego kanału między jeziorem Jamno i Bałtykiem

 

Tylko jedna firma zło­ży­ła ofer­tę w ogło­szo­nym przez Za­chod­nio­po­mor­ski Za­rząd Me­lio­ra­cji i Urzą­dzeń Wod­nych (ZZMiUW) prze­tar­gu na bu­do­wę toru dla że­glu­gi jach­to­wej przy ka­na­le łą­czą­cym je­zio­ro Jamno z Bał­ty­kiem w gm. Miel­no (Za­chod­nio­po­mor­skie).

 

Jak poinformował w poniedziałek dyrektor ZZMiUW Tomasz Płowens, oferta opiewa na 5,9 mln zł. Na inwestycję instytucja przeznaczyła 8,5 mln zł. Propozycja będzie teraz oceniana pod względem merytorycznym. - Jeśli będzie spełniać wszystkie postawione przez nas warunki, zostanie przyjęta - powiedział Płowens.

 

Budowa żeglownego obejścia Kanału Jamneńskiego wiąże się z planami utworzenia mariny na południowym brzegu jeziora Jamno. Obiekt chce zbudować miasto Koszalin, w którego administracyjnych granicach znajduje się ta część akwenu. Koszt mariny szacowany jest na 15 mln zł. Pieniądze miasto chce pozyskać z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020.

 

366-metrowej długości Kanał Jamneński, który został w ub.r odbudowany za 22,6 mln zł, nie pozwala na żeglugę jachtów z powodu umieszczenia na nim wrót sztormowych. Ich zadaniem jest odcinanie dopływu wód z Bałtyku do jeziora podczas sztormu. Przed wykonaniem tej inwestycji sztormy podnosiły poziom wody w jeziorze, czego skutkiem tego było zalewanie okolicznych terenów, razem z drogą powiatową Unieście-Łazy.

 

Tor dla jachtów o długości ok. 200 m długości, 6 m szerokości i 3,5 m głębokości ma powstać po zachodniej stronie Kanału Jamneńskiego.

 

Wejście na tor dla żaglówek będzie usytuowane mniej więcej na wysokości oddanych do użytku w listopadzie ub.r. wrót sztormowych na Kanale Jamneńskim. Jachty będą wypływać na jezioro za drogą powiatową Unieście-Łazy, na której zbudowany zostanie zwodzony most o długości 12 metrów.

 

Na torze zostanie umieszczona śluza regulująca poziom wody. Wejście będzie zabezpieczone szandorami, czyli specjalnymi zamknięciami, które odetną tor od jeziora podczas sztormu.

 

Budowa żeglownego obejścia dla jachtów ma być finansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.

 

Inwestycja powinna być wykonana do 30 października 2014 r. Jak powiedział dyr. Płowens w przypadku przyjęcia złożonej oferty prace budowlane mogły się rozpocząć na przełomie kwietnia i maja.

 

Jezioro Jamno jest jednym z największych w Polsce zbiorników wodnych pod względem powierzchni, która mieści się w granicach 2205-2239 ha. Średnia głębokość jeziora wynosi 1,4 m, maksymalna 3,9 m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...