Autor Wątek: Czarter łodzi bez patentu w Trójmieście [biznesplan]  (Przeczytany 1317 razy)

Marzec 06, 2019, 21:33:43
Odpowiedź #75
  • **
  • Wiadomości: 57
  • MSM, LHN, LRC+IWC
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Bałtyk
Cytat: rimorbod
Jest w tym rozporządzeniu zawarty także wzór ZAŚWIADCZENIE O UKOŃCZENIU SZKOLENIA Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA NA WODZIE zgodnie z załącznikiem 1 ww rozporządzenia. Czyli kolego Adzik takim właśnie zaświadczeniem osoba bez patentu będzie się posługiwać w razie kontroli na morskich wodach wewnętrznych i jest to wg mnie w zupełności wystarczające w świetle przytoczonych powyżej ustaw...
Nie wiem jak to się ma do ustawy o bezpieczeństwie morskim (może są sprzeczne w tym przypadku) ale widać, że jest szansa na bezpatencie  na morskich wodach wewnętrznych na jachtach śródlądowych. Ja pamiętałem tylko o patentach zagranicznych, że wtedy są OK bo są dokumentami kwalifikacyjnymi i spełniają wymagania ustawy o bezpieczeństwie morskim. Jednak zapytaj oficjalnie UŻŚ jak oni to widzą, bo pływając jachtem śródlądowym UŻŚ (poza policją) będzie pierwszy który będzie kontrolował jacht i może dlatego ludzie unikają rejestracji jako śródlądowe. Poza tym by uprawiać komercję (ale nie czarter) potrzebny jest patent stermotorzysty. Jeszcze kwestia ubezpieczenia ale to już widzę sam rozpracujesz :-)
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2019, 22:20:57 wysłana przez Adzik »

Marzec 07, 2019, 11:26:36
Odpowiedź #76
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • morski sternik motorowodny, sternik jachtowy PU
    • Gdańsk
  • Akwen: Bałtyk
No mogę się zapytać w sumie UŻŚ ale w świetle tych ustaw sytuacja jest jasna. Co do tej ustawy o bezpieczeństwie morskim to ją właśnie cytowałem, że jest odniesienie o spełnienie kwalifikacji przez ustawę o żegludze śródlądowej pod warunkiem odbycia tego przeszkolenia wymienionego w rozporządzeniu przez dyrektora UM w Gdyni oraz odpowiedniego wyposażenia z którego zwalnia inne rozporządzenie dyrektora UM w Gdyni. Jedynie co to by trzeba potwierdzić aktualność tych rozporządzeń czy coś nowego nie powstało na ich miejsce i aktualność ustaw wg mnie a sytuacja jest klarowna. Co do jachtu komercyjnego to ja to rozumiem tak, że zgodnie z definicją każde inne udostępnienie jachtu w celach komercyjnych (również bez załogi czyli czarter właśnie) spełnia przesłanki uznania takiego jachtu używanego wyłącznie do sportu i rekreacji jako jacht komercyjny. Dodam, że jacht komercyjny umożliwia żeglugę do 12 osób na pokładzie czyli NIE SĄ wymagane uprawnienia zawodowe o których wspomniałeś czyli stermotorzysty. Tam jest w definicjach to opisane - powyżej 12 osób na pokładzie masz już statek pasażerski i wtedy jak najbardziej :) No kilka godzin analiz i wszystko jest teraz dla mnie jasne;) Jedyne dalsze wątpliwości budzi teraz nowy projekt ustawy i rejestracji jednostek od 2020 przez starostwa! Gdyż wtedy jak taka jednostka będzie traktowana?? Jako jacht śródlądowy czy może morski!? Tego nadal nie wiem i spędza to mi sen z powiek (nie zdążę zarejestrować raczej jednostek w tym roku)...

Marzec 07, 2019, 16:23:03
Odpowiedź #77
  • *****
  • Wiadomości: 1184
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
12 osób, znowu wraca temat definicji "mały statek", która to definicja nie dotyczy jednostek do uprawiania sportu i rekreacji. Ten temat był już tu wałkowany. Zwróć uwagę, że uprawnienia sternika motorowodnego, nie ograniczają Cię w zakresie prowadzenia jachtów śródlądowych. Możesz kupić sobie jednostkę o dł. 21 m z dopuszczalną ilością osób - np. 15 i zarejestrować w PZMWINW. Jeszcze dwa lata temu stali na stanowisku, że nie można tak. Okazało się, że jednak można. Gdzieś tutaj zamieściłem pismo z PZMWINW w tej sprawie.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Marzec 07, 2019, 16:42:17
Odpowiedź #78
  • *****
  • Wiadomości: 1184
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne

Marzec 08, 2019, 11:15:36
Odpowiedź #79
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • morski sternik motorowodny, sternik jachtowy PU
    • Gdańsk
  • Akwen: Bałtyk
No tak ale powyżej 12 osób na houseboacie to już potężna jednostka by była. Nie w kręgu moich zainteresowań :) Jednak dzięki za info!

Marzec 08, 2019, 11:47:33
Odpowiedź #80
  • *****
  • Wiadomości: 1184
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Niekoniecznie, u nas na jeziorku jest kilka takowych "platform" pływających z pięterkiem. 12 osób to żaden problem. Mój SEA RAY BR o dł. 5,6m ma dopuszczalną "ładowność" 8 chłopa.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Marzec 08, 2019, 18:14:33
Odpowiedź #81
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • morski sternik motorowodny, sternik jachtowy PU
    • Gdańsk
  • Akwen: Bałtyk
No tak w żegludze dziennej to nie problem ale wyobraź sobie teraz kajutę dla każdych dwóch osób to wyjdzie konkretny statek :)

Marzec 08, 2019, 18:46:03
Odpowiedź #82
  • *****
  • Wiadomości: 1184
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
W jednej wspólnej sypialni, też może być ciekawie ;)
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR