Autor Wątek: Poduszkowiec Griffon 995  (Przeczytany 3995 razy)

Luty 13, 2017, 20:49:27
  • *****
  • Wiadomości: 530
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Dzis mialem okazje sie przejechac poduszkowcem Griffon 995. Naped 2 x 115 KM . kazdy silnik napedza agregat pradotworczy ktory zasila silniki elektryczne ktore napedzaja smigla . skret tunelami skreca poduszkowiec. Predkosc 30 wezlow i moze zabrac 8  osob . Zupelnie inacze jak ribem. Nie prowadzilem ale mam tam byc spowrotem za pare tygodni wiec moze mie sie uda poprowadzic . Jest to nowy model na testach fabrycznych





























Pozdrawiam
Andre

Maj 01, 2017, 02:58:28
Odpowiedź #1
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Widziałem się z ekipą Grffona na WHC2016 w Angli i się jeszcze tym cudem nie chwalili, napisz coś więcej prosze.

Maj 01, 2017, 12:37:44
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 2765
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
http://www.griffonhoverwork.com/995ed
http://parker.com.pl/pliki/poduszkowiec_spec.pdf




Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale to cudo jest z ALU i ma tuby dookoła
Do transportu można spuścić powietrze z tub.
Ciekawe ile to pije (2x115 w generatorach to chyba nie tak dużo) i jaki to hałas generuje

Rozumiem, że to tylko na śródlądzie się nadaje ??
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2017, 13:24:35 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Maj 01, 2017, 14:06:38
Odpowiedź #3
A jak to robi wsteczny ?
Pozdrówki
Adam

Maj 01, 2017, 14:46:59
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 2765
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Khem a te smigla nie mogą się obracąc również w druga stronę  ?
Tak tylko zgaduję. Ale koncepcja ciekawa 2 x generatory prądu disla zasilające elektryczne silniki ...

WOW !!!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UOYUeznrXvs[/youtube]

20 sek filmu i zjeżdza jakiś hoovercraft na wstecznym, ale hałasuje :(

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bS50-1QBZXE[/youtube]
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2017, 15:11:46 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Maj 01, 2017, 18:22:06
Odpowiedź #5
  • *****
  • Wiadomości: 530
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Poduszkowiec Griffon 995 ktory pokazalem na zdjeciach i na ktorym mialem okazje dwa razy juz latac jest pierwszym modelem produkcyjnym przechodzacy wszelkie proby. Drugi model ma cala kabine sztywna dzwi tzw Gull Wing (golebie skrzydla) otwierajace sie do gory
Glowne proby uznaniowe odbeda sie na Greenland tu chodzi o lodowe warunki i w Kuwait lub Arabia Saudyjska dla prob na pustyni.  Proby te sa zaplanowane na ten rok. W  Styczniu / lutym 2018 maja sie odbyc proby dla krajow nadbaltyckich i pokazy w Polsce beda pierwsze. Dokladny termin bedzie uzalezniony od warunkow atmosferycznych czyli  lod na zatoce , na zalewie Wislanym czy Mazurach

Katalog mozna sciagnac tutaj: http://www.parker.com.pl/produkty/316

Pozdrawiam
Andre

Maj 01, 2017, 18:32:53
Odpowiedź #6
  • ***
  • Wiadomości: 158
    • Świnoujście
  • Akwen: Wody lokalne
Diesel-electric ....

Co było, a nie jest, nie pisze się w rejestr...

Maj 01, 2017, 18:41:21
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 530
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
http://www.griffonhoverwork.com/995ed
http://parker.com.pl/pliki/poduszkowiec_spec.pdf




Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale to cudo jest z ALU i ma tuby dookoła
Do transportu można spuścić powietrze z tub.
Ciekawe ile to pije (2x115 w generatorach to chyba nie tak dużo) i jaki to hałas generuje

Rozumiem, że to tylko na śródlądzie się nadaje ??

konstrukcja kadluba z aluminium , kabina laminat, ale tub pneumatycznych dookola brak. Jest tylko specjalny tzw fartuch ktory tworzy poduszke. Poklady boczne sa pneumatyczne jest to super konstrukcja z hypalon posiadajacy tzw "dropped stitch " nie wiem jak to nazwac fachowo po polsku ale miedzy gorna i dolna powierzchnia sa nitki. Poklad taki jest bardzo sztywny po ktorym mozna chodzi a dla transportu drogowego czy shipping powietrze sie spuszcza. zawory do nadmuchiwania sa Leafield takie same ktore sa stosowane na powaznych ribach

Halas na poduszkowcach zawsze jest. co do  regiony plywania to wszystko zalezy od wysokosci fali. Moze nie wszyscy pamietaja lub wiedza ale jeszcze w latach 80-tych byla stala trasa pasazerska  przez kanal angielski czyli z Dover do Calais.
Dzis jedyna trasa pasazerska chyba nawet na swiecie to w UK z Southsea do Ryde przez cisnine Solent
Pozdrawiam
Andre

Maj 01, 2017, 23:09:19
Odpowiedź #8
Ten który zjeżdza na wstecznym ma sterownie strugi powietrza tak jak przy napędzie strugowodnym. Wydaje się mniej wydajny przez to...
Pozdrówki
Adam

Maj 02, 2017, 12:59:25
Odpowiedź #9
  • *****
  • Wiadomości: 530
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Smigla maja staly skok
dla rewersu smigla obracaja sie w przeciwnym kierunku ale moc nie jest taka sama jak dla jazdy naprzod
Pozdrawiam
Andre

Czerwiec 18, 2017, 03:35:03
Odpowiedź #10
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 16
    • Szczecin i okolice
  • Akwen: Wody lokalne
Witam wszystkich, troche mnie tu nie bylo, ale wrocilem na lono forum;)

Witam Ciebie Andre, czy bylaby mozliwosc zapoznania sie sprobowania tego prototypu gdyby byly jakies proby u nas w kraju.

W ciagu ostatniego roku mialem okazje szkolic sie i polatac troche na nowym nabytku Szczecinskiego WOPR - Hovertek'u, zarowno jeszcze za cieplego, po wodzie, jak i po lodzie i po ladzie. Maly ale ciekawy do manewrowania, szczegolnie, ze ma deflektory dzialajace na podobnej zasadzie do tych w napedach strugowodnych, z ta roznica, ze sa 2 szt po bokach.

Na statkach z napedem diesel-electric i pednikami azymutalnymi tez troche plywalem... a nawet sporo... tak wiec ciekawy jestem jak plywaloby... a wlasciwie - lataloby sie czyms takim.

Ze zdjec z broszurki widzialem sterowanie normalnie za pomoca kierownicy, a czy rozwazane jest tez sterowanie podczas prezyzyjnego manewrowania jak na statkach z azymutami? tj. za pomoca obrotowych manetek, kazdym z osobna. Np. 2ch takich klasycznych, jak te zalaczone:

RIB Atlantic 21

Czerwiec 19, 2017, 17:49:57
Odpowiedź #11
  • *****
  • Wiadomości: 530
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Witam Cie i slusznie zapadles sie gleboko

Co do testow to sa plany na przeprowadzenie pokazu w styczniu 2018 dla wielu zainteresowanych jednostek. Na razie ukladamy plany i gdzies w pazdzierniku bedziemy wszystko organizowac. Pokaz bedzie tylko w jednym miejscu I byc moze na zalewie wislanym ale musi byc lod.

Ten model na zdjeciu to pierwszy produkcyjny model nie prototyp i kierowanie jest za pomoca kierownicy. Prototypem tez latalem i sie duzo roznil.

Czy manewry za pomoca Joystick - napewno kiedys wprowadza bo mozna to juz robic na lodzi wiec czemu nie na poduszkowcu. To nie moja dzialka wiec zobaczymy co przyszlosc pokaze. Nie jest to tani system

Dam Ci znac kiedy i gdzie beda proby. (podaj numer komorki na PM) Widzialem szczecinski poduszkowiec na filmie. Na pewno sie sprawdza na lodzie lepiej jak kazda lodka I napewno robi dobra robote ale Griffon 995 to juz jest z innej polki
Pozdrawiam
Andre

Luty 11, 2018, 15:23:11
Odpowiedź #12
  • *****
  • Wiadomości: 530
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Demo poduszkowca Griffon 995 jest potwierdzony na 7, 8 Marca w Starej Paslece  nad zalewem Wislanym w bazie Strazy Granicznej. Pierwszy dzien dla SG a drugi dzien dla zaproszonych gosci

Dam zdjecia / filmik po pokazie

Do @Kedzior napisale PW ale bez odpowiedzi
Pozdrawiam
Andre

Marzec 08, 2018, 22:36:16
Odpowiedź #13
  • *****
  • Wiadomości: 530
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Juz po bardzo udanym pokazie . lod jak  na zamowienie. Jutro wracam do UK a zdjecia dam po niedzieli

Pozdrawiam
Andre

Marzec 10, 2018, 11:53:46
Odpowiedź #14
  • *****
  • Wiadomości: 530
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Pare fotek z pokazu na Zalewie Wislanym.

Pogoda jak na zamowienie



















Pozdrawiam
Andre