Autor Wątek: Slip w Gdańsku, pierwszy raz na Zatoce Gdańskiej  (Przeczytany 4798 razy)

Czerwiec 16, 2017, 10:33:35
Odpowiedź #30
  • *****
  • Wiadomości: 1053
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Proponuję odpuścić Marinę Gdańsk, drogo, kilometr dalej za mostem Zielonym jest Przystań Żabi Kruk, o połowę taniej ;)
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Czerwiec 16, 2017, 10:53:56
Odpowiedź #31
  • *****
  • Wiadomości: 794
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Zaintrygował mnie Twój post dot. ryb, a szczególnie zdanie ".........co rzut wg echo to branie. Wędki były za lekko ubrane".
Co miałeś konkretnie na myśli pisząc to?
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Czerwiec 17, 2017, 19:47:16
Odpowiedź #32
  • ***
  • Wiadomości: 175
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Proponuję odpuścić Marinę Gdańsk, drogo, kilometr dalej za mostem Zielonym jest Przystań Żabi Kruk, o połowę taniej ;)
tylko pamiętaj że na drodze na Żabi Kruk jest mostek i jak cos wysokie to nie wejdzie ;-)
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Czerwiec 18, 2017, 12:13:17
Odpowiedź #33
  • **
  • Wiadomości: 36
  • msm, msj, msd
    • wawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
woj70
Mieliśmy wędkę cw ok 120g z lekkim kołowrotkiem z którą kolega jeździł z miejscowymi za beloną na trollingu i rzucał z główki. Lekki kołowrotek i żyłka, założyliśmy pilker 120g. poszukaliśmy miejsca gdzie na echo było widać większą rybę na gł. 40-50m i nie więcej niż 10m nad dnem. Szukaliśmy na wschód od cypla, dwa pierwsze brania zerwały się nad dnem, przy trzecim ryba walczyła do samego końca i zerwała się pod dnem łodzi, nie wytrzymał kołowrotek. Kolega powiedział że dziwne to było branie. Dorsz nie walczy jak się go wyciągnie w góre. Stawiamy na troć, ale nie wiemy co to było. Później na plecionkach i mocniejszym kołowrotku brań nie było.

Byłem w Gdańsku wczoraj, jakoś tak wyszło że popłynęliśmy po południu. Płynąłem z postawionym bimini z kurtnami. W stronę Gdańska, z wiatrem, sama przyjemność, z powrotem mimo dobrej prognozy zrobiła się 4B w okolicach ronda i przestało być przyjemnie. Problemów nie było, ale musiałem zwolnić do ok 15kts żeby familia zachowała kręgosłupy w całości.
W Marinie Gdańsk nie było miejsca, stanęliśmy za free (do 2 h) przy stacji Lotos. Miejsce też należy do MG i trzeba się zgłosić do bosmana. Gdańsk od strony wody piękny, ale to jednak spory kawałek od ujścia. Nie widziałem ograniczeń prędkości, a zakazy falowania były tylko przy marinach. Można tam pływać w ślizgu?. Widziałem dwa razy Policję płynącą nie na sygnale w ślizgu.. Ja płynąłem grzecznie manewrową.
Dla statystyki.. zatankowałem brakujące 130l, przepłynięte 160 km, z tego w ślizgu ok 3 mth i z 5 mth na wolnych obrotach. Wydaje się że spalanie jest w miarę rozsądne. Co prawda na Zatoce nie przekroczyłem jeszcze 50 km/h, a wtedy dopiero zaczyna się lejek w zbiorniku. Dzisiaj być może polecimy do Sopotu, lub Jastarni i trochę na rybki. Jutro koniec wycieczki. Dziękuję jeszcze raz kolegom za pomoc, jak będę tylko mógł to chętnie się odwdzięczę.

CC CC 245 VP5.7 DP

Czerwiec 18, 2017, 23:21:57
Odpowiedź #34
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 691
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Znaków jak na mazurach to nie znajdziesz , regulują to przepisy portowe . ;)   

   
Ograniczenia prędkości

Statki powinny poruszać się z szybkością bezpieczną nie większą niż:
na redzie    7 węzłów
w Kanale Portowym, na Leniwce i Martwej Wiśle oraz w Porcie Północnym       
dla statków o długości poniżej 50 m i zanurzeniu nie przekraczającym 3,0 m - 7 węzłów
dla innych statków - 6 węzłów
dla zespołów holowniczych - 4 węzły

Na Motławie od Haka Polskiego począwszy w górę rzeki  4 węzły
Kapitan portu może zezwolić statkom na przekroczenie ustalonych szybkości jeżeli jest to konieczne dla wykonania prawidłowych manewrów lub jeżeli taka konieczność wynika ze szczególnych właściwości technicznych statku. W zezwoleniu określa akweny, na których statek może się poruszać z większą szybkością.
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl