Autor Wątek: Zalew Wiślany  (Przeczytany 16531 razy)

Luty 23, 2019, 19:58:02
Odpowiedź #60
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 818
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Tak się składa że cały czwartek mijającego  tygodnia spędziłem na Zalewie Wiślanym pływając kutrem , te kilka godzin spędziłem  na rozmowie z szyprem który pływa od 40lat po tym akwenie i sporo się dowiedziałem , ale co najistotniejsze to samo utrzymanie toru wodnego pogrąży ten chyba nietrafiony projekt .
Ruch mułu i piachu jest tak duży że po każdym sztormie będzie spory problem z głębokością na torze .
Wystarczy nieco wyobraźni jak to wygląda , będzie to rów wykopany w zbiorniku o średniej głębokości 2,5 metra z nieumocnionymi skarpami bo i jak je umocnić pod wodą , a nie będzie to skała tylko piach i muł .     
Co do Fromborka to jedyny port w którym nie poczyniono żadnych modyfikacji i napraw w basenie portowym od zamierzchłych czasów , wygląda to  tragicznie , żałuję że nie zrobiłem zdjęć bo był to port postoju jednostki na której pływałem .
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Luty 23, 2019, 20:29:22
Odpowiedź #61
  • *****
  • Wiadomości: 1201
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Podobny problem jest/był w Łazach, J. Jamno z wrotami przeciwsztormowymi(tak chyba się to nazywa). Jak widać, wniosków nie wyciągnięto.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Luty 24, 2019, 15:57:02
Odpowiedź #62
  • **
  • Wiadomości: 92
    • Kalisz
  • Akwen: Adriatyk
Tak się składa że cały czwartek mijającego  tygodnia spędziłem na Zalewie Wiślanym pływając kutrem , te kilka godzin spędziłem  na rozmowie z szyprem który pływa od 40lat po tym akwenie i sporo się dowiedziałem , ale co najistotniejsze to samo utrzymanie toru wodnego pogrąży ten chyba nietrafiony projekt .
Ruch mułu i piachu jest tak duży że po każdym sztormie będzie spory problem z głębokością na torze .
Wystarczy nieco wyobraźni jak to wygląda , będzie to rów wykopany w zbiorniku o średniej głębokości 2,5 metra z nieumocnionymi skarpami bo i jak je umocnić pod wodą , a nie będzie to skała tylko piach i muł .     
Co do Fromborka to jedyny port w którym nie poczyniono żadnych modyfikacji i napraw w basenie portowym od zamierzchłych czasów , wygląda to  tragicznie , żałuję że nie zrobiłem zdjęć bo był to port postoju jednostki na której pływałem .

Kolega ma rację. Czytałem szczegółowe analizy tego problemu. Kosztowo to głupota w randze kosmicznej.
Co z kanału jak dalej dzicz ? Sam kanał/przekop nie do utrzymania (dla sensownych jednostek) .
Brak odpowiedniego zaplecza portowego , brak sensownych połączeń ciągu z lądem ( istniejące drogi są poza klasyfikacją do przepuszczania transportu ciężkiego ). Dostawczaki to nie transport.
Jest problem rybacki i wiele , wiele innych. Oczywiście "benzyniarze"  ( w tym ja) byliby zadowoleni gdyby taki wykop wykonano ale na nas świat się nie kończy. Trzeba realnie spojrzeć na sprawę.
Dla mnie po uwzględnieniu wszystkich racjonalnych aspektów wygląda to na czystą sieczkę polityczną.

Luty 24, 2019, 16:21:35
Odpowiedź #63
  • *****
  • Wiadomości: 540
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Ok dobra pomińmy fakt czy jest sens czy nie ma sensu budowania przekopu. Powstanie nowa wyspa jak ją nazwiemy? a przepraszam dwie wyspy:)

jedna od przekopu do ruskich gdzie jest Krynica Morska (tu nie ma wątpliwości z jednej strony Bałtyk z drugiej zalew no i przekop z półwyspu zrobi wyspę
oraz druga od przekopu do Mikoszewa:) rzeka szaprawa idzie od Wisły do zalewu :)

jak je nazwiemy? wyspa Miłoszewska i wyspa Krynicka:P
Moja nowa zabawka to Łódź 4,7x1,8m sundeck, silnik Mercury 75km 4 suw 2002r gaźnik śruba 3x13x17
Co już miałem u siebie:) Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km Ponton Honda T30 3m

Luty 24, 2019, 19:26:15
Odpowiedź #64
  • ***
  • Wiadomości: 127
    • Myślenice
  • Akwen: Wisła dolna
Kacza Łacha

Luty 24, 2019, 20:46:38
Odpowiedź #65
  • ****
  • Wiadomości: 348
    • Gdańsk
    • Sprawdź warunki meteo wokół Wyspy Sobieszewskiej z mojej stacji pogody
  • Akwen: Zatoka Gdańska
(...) ale co najistotniejsze to samo utrzymanie toru wodnego pogrąży ten chyba nietrafiony projekt .
Ruch mułu i piachu jest tak duży że po każdym sztormie będzie spory problem z głębokością na torze .(...)

Nadchodzi więc "wiekopomna chwila" aby ponownie przekierować wody Wisły w miejscowości Piekło do Nogatu. Już kilkaset lat temu to realizowano - dlaczego nie zrobic tego teraz.

Geniusze zrealizują wtedy dwa cele:
1. ukarzą Gdańsk za niesubordynację - nastąpi wielka posucha
2. podniesie się poziom Zalewu Wiślanego a napierające wody Nogatu będą czyścić przejście przez Mierzeję z mułu i piasku a przy okazji drążyć tor wodny z Zatoki do Elbląga.

Co z tego, że kaskady na Nogacie i niekompletne wały przeciwpowodziowe - przekop to przekop !!!

;)

Luty 24, 2019, 21:04:40
Odpowiedź #66
Miro rozwaliłeś system  ;D ;D ;D kacza Łacha pasuje idealnie!  ;D ;D ;D
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Luty 26, 2019, 18:46:54
Odpowiedź #67
  • *****
  • Wiadomości: 1027
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Pogłebianie toru wodnego o którym pisała Saradog to w/g mnie najistotniejszy słaby punkt całego przedsięwzięcia,nie do utrzymania,przyklad Marina w Piaskach;pogłebiana przez miesiąc z 0.7m do 1.7m,przyszedł sztorm 2-3 dni i głebokośc z powrotem taka jak na poczatku.
Druga sprawa to nieszczęsna wyspa z odtlenionego mułu dennego tzw.refulatu (nie pachnie,raczej wali jak cholera),jak widzę już ochrzczona na kaczą ;D
Trzecia sprawa;w zimie port nie działa,chyba że ktoś zapłaci za lodołamacze.
Sądzę że samo wybudowanie przekopu nie będzie stanowiło problemu,a to chyba najważniejsze,bo nasze łodzie po płytkim przepłyną.