Autor Wątek: Zalew Wiślany  (Przeczytany 11660 razy)

Lipiec 03, 2011, 12:01:30
  • *****
  • Wiadomości: 972
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Planuje urolp w Krynicy Morskiej ze swoja łodzią,ostatnio byłem parę lat temu w Kątach Rybackich i dobrze wspominam,zalew jest dobrym akwenem dla 6 metrowych łodzi.
Jak ktoś zna klimaty jakie panują w Krynicy M. to proszę o opis.
Podejrzewam też że dalej nie można wpływać na wody Rosyjskie,gdzieś wyczytałem że tylko od strony morza.

Lipiec 03, 2011, 17:30:22
Odpowiedź #1
  • Motorowodny Sternik Morski
  • **
  • Wiadomości: 53
    • Gdynia
  • Akwen: Wody lokalne
Byłem w Krynicy Morskiej w lipcu zeszłego roku i więcej tam w sezonie nie popłyne. Za dużo turystów a z każej budki handlującej pamiątkam lub jedzeniem gra głośno muzyka >:(  Przypuszczam że wrzesień to idealny miesiąc na wizytę w Krynicy. Postaram się to sprawdzić w tym roku.

pozdrawiam
Krzysiek
Nordfjord22

Luty 25, 2015, 23:48:53
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 972
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne

Luty 25, 2015, 23:54:31
Odpowiedź #3
  • ****
  • Wiadomości: 362
    • Giżycko
  • Akwen: WJM
Ja z Giżycka dość często jeżdżę na Zalew Wiślany a dokładnie  tu ;
http://www.domrybaka.com/
naprawdę polecam , wszystko OK i ryby biorą   C:-) ale sporo meczących kontroli na wodze przez Służbę Celną  a może Straż Graniczną  i w zime i latem . Ale szczerze polecam    8)

Marzec 01, 2015, 22:55:21
Odpowiedź #4
  • **
  • Wiadomości: 82
    • Sopot
    • lematrans.pl
  • Akwen: Zatoka Gdańska
W Krynicy przy niekorzystnym wietrze (fala z zalewu) potrafi dobrze rozbujac lodki w porcie.
Sam to przezylem w zeszlym roku,ze spania przez cala noc nici.
Myslalem ze ja taki mietki jestem,ale port byl caly zapelniony jachtami przed regatami ktore byly w nastepnym dniu i bardzo duzo zalog (same wilki morskie) nie spala tej nocy.
Tam po prostu nie ma falochronu.
Reszta jest raczej OK.
Szukaj miejsca przy kei jak najglebiej w porcie.
Ja stalem zaraz przy wejsciu do mariny.


pozdrawiam
Waldek
 Bayliner 2159 + Mercury 3,0  Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś.

Październik 15, 2016, 13:47:18
Odpowiedź #5
No jak widać coś się zaczyna dziać w temacie........
Może pływanie po Zalewie nabierze nowego "wymiaru"....... ;)
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/transport/przekop-mierzei-wislanej-szansa-na-rozwoj-transportu-i-zeglugi/kn0ym7

Październik 15, 2016, 17:23:27
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 972
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Zgadza się,jednak śmiać mi sie chce jak widzę wizualizację z wpływającym statkiem na Zalew,jak wszyscy tu wiemy głebokość w tym miejscu nie przekracza 3-4m,a na wejściu w Elblążkę 2m,to co tam będzie pływało oprócz nas i barek,ja się cieszę bo otworzą się nowe możliwości,za bardzo nie rozumię protestujących mieszkańców Krynicy M. przecież to dla nich nowe możliwości.

Październik 15, 2016, 22:09:00
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 2535
  • Akwen: Odra środkowa
Skipper, no nie mów, że nie słyszałeś o pogłębieniu szlaku do głębokości 6 m  ;).
Pozdrawiam

Październik 16, 2016, 18:53:50
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 972
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Skipper, no nie mów, że nie słyszałeś o pogłębieniu szlaku do głębokości 6 m  ;).
Nie żartuj,chodzi o koszty,6m nie ma tam nigdzie,trzeba cały szlak pogłębić od Nowego Świata do Elbląga ok.22 km już to widzę.

Październik 16, 2016, 19:56:51
Odpowiedź #9
  • ***
  • Wiadomości: 122
    • tczew
  • Akwen: Wisła dolna
od Nowego Świata do Andzi jest ok. 1,5 m głębokości.Koło ruskiej granicy ok. 4 m.

Październik 16, 2016, 20:47:49
Odpowiedź #10
  • *****
  • Wiadomości: 2535
  • Akwen: Odra środkowa
Skipper, no nie mów, że nie słyszałeś o pogłębieniu szlaku do głębokości 6 m  ;).
Nie żartuj,chodzi o koszty,6m nie ma tam nigdzie,trzeba cały szlak pogłębić od Nowego Świata do Elbląga ok.22 km już to widzę.
Nie żartuję bo słyszałem nadawaną z kei dla TV Info wypowiedź Prezesa jak gościł niedawno w tamtych stronach. Prezes wie, że jest płytko i dlatego pogłębi szlak do Elbląga do portu dla dużych statków, którym wykopie 6 m głębokości. Pieniądze mają pochodzić z Unii a jak nie dadzą to wykopie za swoje czyli z naszych.
Pozdrawiam

Październik 16, 2016, 21:37:57
Odpowiedź #11
  • *****
  • Wiadomości: 604
  • Od sześciu lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
Teochę w tym niekonsekwencji. Planowany kanał ma mieć głębokość 5 metrów. Mówi się o statkach o zanurzeniu 4 metry. Tyle że takich statkow na Bałtyku jest parę. Nie bardzo wiem co do i z Elbląga mają transportować, poza wojskiem, bo o tym też była mowa. A do 22 km na zalewie trzeba dodać te parę kilometrów od strony zatoki. No i cały czas trzeba to pogłebiać bo się zamuli jak Kanał Gliwicki który miał 3 metry głebokości a teraz ma z trudem 1,7. Nie muszę dodawać, że na odmulenie nie ma kasy. Tak jak zresztą na reitalizację Odrzańskiej Drogi Wodnej i ukończenie stopnia wodnego Malczyce. Co do kanału i śluzy przez mierzeję to nie bardzo wiem jakie firmy to mają zrobić. Na tym to chyba się trochę trzeba znać.
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Październik 16, 2016, 21:43:15
Odpowiedź #12
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 753
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Cytat z tekstu z  adresu  :

Co ciekawe, projekt będzie też obejmował utworzenie jednej lub kilku sztucznych wysp na Zalewie Wiślanym. Powstaną one z gruntu pobranego z toru wodnego.

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Urzad-Morski-zamawia-projekt-przekopu-Mierzei-Wislanej-n106249.html

Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Październik 17, 2016, 22:19:17
Odpowiedź #13
  • *****
  • Wiadomości: 2983
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
tia,  nawet usłyszałem dziś w radio, że szacowana wartość bursztynu wykopanego "przy okazji" ma zwrócić koszt inwestycji :)

Najlepsze jest to, że duża część dzwoniących była "za kopaniem" a wystarczajacym argumentem było

"Na pochybel sąsiadowi", "Już my im pokażemy", "Nie będą nas szachować", "Zróbmy im to na złość"

Jakiś starszy pan zadzwonił i powiedzial, że do Rosji pływały barki z węglem jakimiś rzekami i kanałem a nie morzem.
Zapomniałem nazwy (chyba Szkarpawa). I że wsytarczy to udrożnić zamiast kopac Mierzeję

RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Październik 18, 2016, 15:25:17
Odpowiedź #14
  • *****
  • Wiadomości: 972
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Cytat z tekstu z  adresu  :

Co ciekawe, projekt będzie też obejmował utworzenie jednej lub kilku sztucznych wysp na Zalewie Wiślanym. Powstaną one z gruntu pobranego z toru wodnego.

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Urzad-Morski-zamawia-projekt-przekopu-Mierzei-Wislanej-n106249.html
Przeglądnąłem artykuł wraz z komentarzami,jeden mnie zaciekawił;
Pisze Realista
Konkrety;
Po pierwsze, czy Port w Elblągu dzięki temu przekopowi może stać się znaczącym graczem na bardzo szybko rozwijającym się rynku kontenerowym? Słuchałem w Radiu Gdańsk Prezesa gdyńskiego Baltic Terminal Container i zgadzam się z nim, że Port w Elblągu nie będzie miał nigdy żadnego znaczenia gospodarczego dla kraju. W tej chwili przeładowuje 300-400 tys ton, a musimy sobie zdawać sprawę, że w Gdańsku, który potrzebuje inwestycji przy pogłębieniu toru wodnego przeładowano w 2015 roku prawie 36 mln ton ładunków. Planowany przez Ministerstwo dzięki przekopowi wzrost przeładunków do 3,5 mln ton chyba nie ma znaczenia dla kraju, jeżeli sam Hamburg przeładowuje 150 mln ton przy marnych 60 mln w całym naszym kraju. Dodatkowo, jak słusznie zauważył Prezes BTC, wystarczy spojrzeć na mapę i niezależnie od miejsca przekopania Mierzei żaden armator nie będzie chciał dopłynąć do Elbląga, bo jest to nadkładanie drogi, a każdy kilometr w tym biznesie decyduje o sensowności przedsięwzięcia.

Po drugie, maksymalny tor wodny po pogłębieniu przewidywany przez Ministerstwo to 4-5 metrów. Tymczasem statki są coraz większe i mają coraz większe zanurzenie. Gdańsk jest w stanie przyjmować statki o zanurzeniu ponad 15 metrów.

Po trzecie, Zalew Wiślany zamarza średnio na 4 miesiące w roku. Utrzymanie toru wodnego w miesiącach zimowych wymagać będzie dodatkowych nakładów.

Po czwarte, ta inwestycja wymagać będzie corocznych nakładów na utrzymanie toru wodnego i jego pogłębianie. Do tego dochodzi konieczność spełnienia szeregu wymagań dotyczących utrzymania walorów przyrodniczych Zalewu (np. znalezienia bezpiecznego miejsca dla urobku i jego transport, prowadzenie prac w określonych okresach roku) znacznie podroży inwestycję (prawdopodobnie 3-4 razy zostaną przekroczone obecnie zakładane nakłady).

Po piąte, przeciwni pomysłowi są samorządowcy i mieszkańcy Krynicy Morskiej leżącej prawie na samym końcu Mierzei obawiający się, że przekop może spowodować spadek zainteresowania turystów przyjazdem do tego morskiego kurortu. Przeciwni są również mieszkańcy Kątów Rybackich i Skowronek, obok których ma powstać przekop, z powodu przewidywanego zanieczyszczenia wody zarówno w Zatoce Gdańskiej, jak i w Zalewie Wiślanym oraz hałasu wywołanego natężonym ruchem statków. Wpłynie to bezpośrednio na czystość plaż oraz spadek zainteresowania wypoczynkiem w tym rejonie. Sam rozwój turystyki morskiej nie wymaga też przekopu bo jachty i biała flota mają do dyspozycji alternatywną drogę wodną przez Szkarpawę.

Po szóste, problem z przekopem Mierzei Wiślanej ma charakter prawny. Na terenie, gdzie mają rozpocząć się prace budowlane, znajdują się cenne przyrodniczo obszary: Specjalny Obszar Chroniony Siedlisk Natura 2000 oraz Park Krajobrazowy Mierzeja Wiślana. Taki status terenu powoduje, że jest on chroniony zarówno prawem krajowym, jak i unijnym. Nawet jeżeli Unia zadecyduje o przyznaniu nam rekompensat, to trzeba się zastanowić czy nie lepiej, zamiast pieniędzy, mieć niezniszczone środowisko naturalne?

Po siódme, przekop, by miał sens, wymaga też realizacji innych inwestycji. Modernizacji portu w Elblągu, przebudowy i pogłębienia wejść do niego od strony Zalewu (szacowane dalsze ok. 90 mln zł, dalsze pewne ingerencje i ryzyko zniszczeń przyrody u ujścia rzeki Elbląg, które to miejsce objęte jest dodatkowo ochroną rezerwatową). Roczny koszt utrzymania przeprawy drogowej i kanału obliczono na średnio 4,3 mln zł, wliczając prace konserwatorskie wykonywane w odstępach wieloletnich. Duże liczby mają to do siebie, że dodawane robią się jeszcze większe, a nie mniejsze.

Po ósme i najważniejsze przepraszam tu wszystkich mieszkańców Elbląga, którzy niewątpliwie na tym przekopie jako jedyni może i skorzystają, ale na gospodarkę należy patrzeć globalnie ten miliard złotych, a pewnie i więcej, można wydać sensowniej i to dalej w ramach gospodarki wodnej. Potrzebujemy pieniędzy na dokończenie dolnej i górnej kaskady Wisły. Na razie, według mojej wiedzy, wybudowany jest tylko jeden z planowanych ośmiu stopni wodnych we Włocławku. Potrzebujemy udrożnienia Odry, która akurat ma duże znaczenie gospodarcze. Trzeba też pogłębić tor w Zalewie Szczecińskim. Inwestycji potrzebuje też Gdańsk, jeżeli ma dalej konkurować z europejskimi gigantami kontenerowymi.

« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2016, 10:28:42 wysłana przez skipper »