Skocz do zawartości

Course keeper


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś ma doświadczenie z zastosowaniem tego urządzenia a jeśli tak to proszę o opinię :

Czy urządzenie mocno ułatwia manewry na małych prędkościach czy jest to mało skuteczny gadżet?

Gdzie to można kupić?

Czy są jakieś inne patenty ułatwiające manewry ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Course keeper :

Używałem tego na zetce z 260KM  pomaga szczególnie jak odstawisz silnik bo robi jako ster .

Co do wykonania samodzielnego to jest sztuką dobranie sprężyn i wielkość skrzydełek bocznych na które mało kto zwraca uwagę a one powodują że jak wzrasta prędkość płyty unoszą się do góry jak że praktycznie są poza wodą i nie powodują że przy ostrym skręcie na większej prędkości zrobisz sobie bubu albo załodze .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikijet, gdzie te skarby leżą aby je zobaczyć?

Po opiniach Kolegów chcę to mieć. Widzę że są dwa rodzaje urządzeń, jedno węższe montowane za śrubą i grugie szersze obejmujące śrubę bo bokach. Na pierwszy rzut oka wydaje się że te drugie jest lepsze bo kieruje cały strumień wody w pożądanym kierunku. Ale po chwili zastanowienia straciłem tę pewność. Jaka jest opinia Fachowców w tym temacie i jakie są wady i zalety każdego rozwiązania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są trzy rozmiary wszystkie działają na tej samej zasadzie , i żaden nie obejmuję śruby .(wszystkie są za śrubą )

Ten który używałem na zetce Alpha 260KM teraz jest założony do Hondy 60KM .

Jeśli pływasz tylko wypornościowo to większy będzie lepszy , proste większa powierzchnia steru bardziej zwrotna jednostka .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ,,pod podłogą"  ;)

 

Step 3 - Position the blades: the fore-aft distance between the leading edge of the rudder

blades and propeller face should be between 2.5 cm and 1 cm, not less. Using a ruler,

make sure both blades are parallel to each other and equidistant from the propeller shaft

centreline. Then tighten the hex screws to obtain a temporary clamp. Now lift the blades

vertically (where they will be when the boat is on the plane). Blade edge (D) should freely

rise against the springs so that it clears the level of the cavitation plate. If not, reposition

the blades.

 

Wadą mocowania jest brak śrub na wylot przez płytę antywentylacyjną. Kołki wkręcane imbusem z czasem robią sobie luz w aluminium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...