Skocz do zawartości

Przeróbka 110v na 230v


Lcz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pytanie do praktyków. Łódz Larson 274 silnik 5,7 GXI Volvo Penta. Zastanawiam sie czy montowac przetwornice , czy tez pociągnąc 230v, łódka wyposażona w terme-1400W tam akurat chyba łatwo grzałke wymienić. Klima z ogrzewaniem -nie wiem jakiej mocy i nie bardzo wiem jak to działa, dwie lodówki, Prostowniki brak -ukradzione wiec mozna kupic od razu na 230V. Kuchenka elektryczna ale chętnie bym na gazową wymienił.Zastanawiam sie czy nie warto zrobić mieszanego zasilania, czyli 230v na terme , prostowniki i gniazda na łodzi, oraz dwie małe przetwornice  na lodówki i klime z ogrzewaniem. Do tego mam to wszystko nie sprawdzone wiem tylko że jedna lodówka działa, bo z róznych przyczyn nie udało się w tym sezonie popływać tą łódką.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem warto zacząć od sprawdzenia działania tych sprzętów.

Nowoczesne prztwornice mimo jako takiej sprawności nie sa najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o zastosowanie do termy, należy zapewnić spory zapas energii i teraz pytanie czy alternator nadąży ładować baterie?

Co do ogrzewania to pytanie czy jest nadmuchowe czy wodne. Nad klimą także trzeba się pochylić indywidualnie.

Instalowanie dwóch prostowników mija się z celem, są nowoczesne ładowarki obsługujące jednocześnie kilka akumulatorów a podczas pobytu w porcie odłączaja aku dając im odpocząć i podają 12V bezposrednio.

Pytanie czy lodówki są na pewno tylko 230V? Moim zdaniem możliwe ale mało prawdopodobne. Jeśli kuchenka gazowa to pytanie czy jest na jachcie przewidziane miejsce na butlę? Takie miejsce z którego w razie przecieku gaz samoistnie wypłynie poza burte bo jak wiemy jest cięższy od powietrza.

Kolega sam będzie to wszystko robił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem warto zacząć od sprawdzenia działania tych sprzętów.

Nowoczesne prztwornice mimo jako takiej sprawności nie sa najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o zastosowanie do termy, należy zapewnić spory zapas energii i teraz pytanie czy alternator nadąży ładować baterie?

Co do ogrzewania to pytanie czy jest nadmuchowe czy wodne. Nad klimą także trzeba się pochylić indywidualnie.

Instalowanie dwóch prostowników mija się z celem, są nowoczesne ładowarki obsługujące jednocześnie kilka akumulatorów a podczas pobytu w porcie odłączaja aku dając im odpocząć i podają 12V bezposrednio.

Pytanie czy lodówki są na pewno tylko 230V? Moim zdaniem możliwe ale mało prawdopodobne. Jeśli kuchenka gazowa to pytanie czy jest na jachcie przewidziane miejsce na butlę? Takie miejsce z którego w razie przecieku gaz samoistnie wypłynie poza burte bo jak wiemy jest cięższy od powietrza.

Kolega sam będzie to wszystko robił?

Jeżeli chodzi o terme to mysle że najlepszym rozwiązaniem jest zmiana samej grzałki na 230v.

Lodówki są na 12V  fakt  więc zasilanie w tym przypadku jest rozwiązane.

Pisząc przetwornica miałem raczej na mysli transformator z 230 na 110.

Czyli z klimy z ogrzewaniem można korzystac tylko w porcie, terma ma chyba wezownice z silnika.

Dobre info o prostowniku, oryginalnie były dwa.

Raczej sam tego nie ogarne wiec chetnie zlece to komuś kto jest w temacie i nie będzie się uczył na mojej łodce.

Jedyny problem że trzeba do mnie dojechac do Wawy do Wawra konkretnie. Ogólnie trzeba zrobić to co juz pisałem i do tego sprawdzic wszystkie odbiorniki jakie są na łodzi oswietlenie pompe zenzową winde itd, bo nie chce stracic kolejnego sezonu.Więc jeżeli jest ktoś chętny to zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do korzystania z klimy i ogrzewania tylko w porcie to nie jest to przesądzone, zintegrowane Webasto nie wymaga prądu zmiennego  wręcz odwrotnie, jest zasilane prądem stałym (rozumiem że rozmawiamy o produkcie marine a nie o domowym multifunkcyjnym urządzeniu zaniesionym tylko na jacht) a ogrzewanie jest przez wymiennik ciepła. eśli faktycznie tak jest znakiem tego terma jest wyposażona w wezownice (czyli jest to boiler) a grzałka jest na dokładkę w porcie, jeśli jest ciepła woda na jachcie znakiem tego instalacja wodna jest ciśnieniowa i nad nią też warto się pochylić.

Ja też zapraszam do kontaktu będzie łatwiej. www.pimpmyboat.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest klima z funkcją ogrzewania to na 100% jest na 110V ,  jeśli nikt nie grzebał w tej łodzi to niema webasto  .

Co do ładowarek to  nie ma takich jak pisze Panpikuś że się przełączają i dają tylko napięcie na odbiorniki 12V tylko tutaj działa prawo Ohma  ;)  nawet w ładowarkach tych najbardziej zaawansowanych .

Bojler będzie mały problem z dobraniem gwintów przy przekładce grzałki z 110V na 230V .

Ale reszta do opanowani z trafo 230V > 110V daj sobie spokój przerób wszystko na 230V instalacja na 100% wytrzyma bo była projektowana na 110V  więc ponownie wynik pozytywny z prawa Ohma  ;) .

Troszkę zabawy będzie tylko z gniazdami bo oryginalne są większe od ładnych na 230V , ale są do tego maskownice .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest klima z funkcją ogrzewania to na 100% jest na 110V ,  jeśli nikt nie grzebał w tej łodzi to niema webasto  .

Co do ładowarek to  nie ma takich jak pisze Panpikuś że się przełączają i dają tylko napięcie na odbiorniki 12V tylko tutaj działa prawo Ohma  ;)  nawet w ładowarkach tych najbardziej zaawansowanych .

Bojler będzie mały problem z dobraniem gwintów przy przekładce grzałki z 110V na 230V .

Ale reszta do opanowani z trafo 230V > 110V daj sobie spokój przerób wszystko na 230V instalacja na 100% wytrzyma bo była projektowana na 110V  więc ponownie wynik pozytywny z prawa Ohma  ;) .

Troszkę zabawy będzie tylko z gniazdami bo oryginalne są większe od ładnych na 230V , ale są do tego maskownice .

Tez tak mysle obawiam sie tylko problemu z przeróbką klimy z ogrzewaniem. Zakładam ze sa tam jakies grzałki na 110v pewnie jakis silnik bo raczej nie kompresor jak w autach i może jakiś moduł hgw jak zasilany. Znam się na klimie w samochodzie ale tu nie znam zasady działania. Ta klima jest mi srednio potrzebna ale jak juz jest to warto ją miec sprawna. Ogrzewanie mam gdzies bo i tak trzeba zamontowac webasto żeby na wodzie czy podczas nocowania na dziko można było grzać. Fakt z gwintem w bojlerze będzie problem bo ameryka, ale na starym kołnierzu mozna zrobic nową grzałke , mamy tu w okolicy zakład który robi grzałki od czasów komuny to może da rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem co polecam, napisałem co polecam tylko podałem pierwszy z brzegu link w odpowiedzi na stwierdzenie że czegoś takiego nie ma. Rozumiem że gdyby było logo z delfinem to lepiej by to wyglądało ale Oni takie rzeczy wykonują na indywidualne zlecenia, nawet w katalogu swoim nie mają miliona rzeczy które budują że tanio nie jest to inna sprawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o klimę to jeśli to nie wynalazek to do wymiany pompa wody  z 110V na 230V resztą jest na tabliczce jaki pobór prądu i tutaj można kombinować bo  pozostanie agregat (sprężarka jak w lodówce )  i elektronika , a grzanie to odwrócona praca agregatu chłodniczego  ;) .

Z grzałką dobrze kombinujesz bo jeśli masz  taki zakład to opanują temat . 

 

Z 12V nie zawracaj sobie głowy zasilaczami , zastosuj przyzwoite ładowarki tak jak chciałeś na każdy bank osobna (w takim układzie możesz stosować rożne typy akumulatorów w banku startowym inne i hotelowym inne ) a prąd na pozostałe odbiorniki i tak podadzą ładowarki jeśli będą dobrze dobrane . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowem klucz jest "zasilacz" który kojarzy się z antenowym zasilaczem.  ;D

 

Co do ilości ładowarek to miałoby to sens gdyby startowy był AGM a hotelowy żel - a teraz nie wiadomo nic, dochodzi jeszcze winda więc jedna z tych ładowarek powinna mieć możliwość podłączenia co najmniej dwóch baterii.

I tu faktycznie kłania się Intelle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W odpowiedzi na zapytanie, bo być może więcej osób miało wątpliwości.

Intelle to nie mój skrót myślowy, to nazwa firmy zajmującej się produkcją i montażem ambitnych instalacji elektrycznych. Mieści się w Chotomowie, niedaleko Warszawy http://intelle.pl Można w przystępnych cenach zamówić / zakupić osprzęt elektryczny.

Dla autora wątku (i nie tylko) przydatne będą informacje o separatorach aku i ładowarkach. http://intelle.pl/#/products/product/10

http://intelle.pl/#/products/product/3

Jest też kilka innych firm, np C-system http://www.c-system.com.pl/  i Amperflex https://amperflex.com/pl/ 

Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie aku ładowarką ma sens wtedy gdy jacht ma być gotowy na przyjazd właściciela żeby pływał, a nie żeby przyjechał i czekał obserwując voltomierz czy aku jest pełen czy jeszcze trochę.

Może warto przemyśleć pozbycie się tego włącznika i zlecenie obsługi aku automatyce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

http://upload.secondsun.pl/img/154793288420190117_153602.jpg

 

Rozebrałem troche łódke, klima schowana pod blatem kuchennym z kompresorem rotacyjnym Tekumseh o mocy ok 600W, nie da sie tego w łatwy sposób przerobic na 230v więc to będzie jedyne urządzenie zasilane 110v. Reszta 230V. Lodówka okazało sie jest przystosowana do zasilania 12-24V, dodatkowo zasilacz na 110v malenstwo jak do laptopa więc zaden problem.Druga lodówka to tylko izoterma wiec problem sam sie rozwiązał. Pomimo że Larson to jedna ze starszych firm i robi duzo łodzi to wszedzie widac reczną robote jak w manufakturze.Żadna seryjna produkcja. i ogromne marnotrawienie miejsca dużo pustych zamkniętych przestrzeni az szkoda, dzieki temu bez problemu znajdzie się miejsce na webasto i butle z gazem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

(...) ogromne marnotrawienie miejsca dużo pustych zamkniętych przestrzeni az szkoda, dzieki temu bez problemu znajdzie się miejsce na webasto i butle z gazem. ;)

Z tej wypowiedzi wynika że butla z gazem zostanie wystawiona w jedno z takich miejsc, dlatego wrzuciłem filmik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...