Skocz do zawartości

Pytanie o trim klapy


Mbilek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,czy ktoś z szanowanych forumowiczow ma doświadczenie z pływaniem motorówką z trim klapami na "amortyzatorach"? Nie chodzi mi o trim klapy,które reguluje się za pomocą specjalnych przełączników na kokpicie lecz tańszy odpowiednik w/w urządzenia.W rozsądnej cenie (750zl) można kupić taki sprzęt lecz nie wiem czy jest on wogole pomocny i czy są jakieś korzyści po zamontowaniu? Moje pytanie brzmi czy w rzeczywistości lodka wychodzi w ślizg przy mniejszych obrotach silnika ,a co za tym idzie zmniejsza się zużycie paliwa?Domyślam się ,że cudów nie ma ale jeśli nawet o 5-10 procent to prosze o informacje.Posiadam 7- metrową ,2-tonowa łódź z silnikiem stacjonarnym V8,któremu mocy raczej nie brakuje :) a myślę ze obniżenie obrotów przy ślizgu o 200/300 pozwoli mi zaoszczędzić około 2 litrów na godzinę pływania.Z góry dziękuje za wszelkie info,pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że błędnie rozumujesz. Piszesz o mniejszym spalaniu w czasie podczas ślizgu. Jak będziesz płynąć na wolnych obrotach to jeszcze mniej spalisz w czasie.

Natomiast ekonomia na danym odcinku jest najistotniejsza. Wstawiając wszelkie ulepszacze w postaci trymklap, hydrostabilizatorów powodujesz większe opory w wodzie. To zmniejsza Twój zasięg.

Prędkość optymalna czyli taka największego zasięgu nie jest minimalną prędkością utrzymania  w ślizgu łodzi.

 

W moim doświadczeniu trymklapy mają uzasadnienie tylko w przypadku ruchomego balastu ( ludzi) na łodzi, dużej łodzi. Mało tego tylko automatyczne trymklapy. Ciągłe bawienie się guziczkami aby wyprostować pochył jest bez sensu, niech to robi elektronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...... tylko automatyczne trymklapy. Ciągłe bawienie się guziczkami aby wyprostować pochył jest bez sensu, niech to robi elektronika.

 

Droga zabawa i nie zawsze ta elektronika zrobi to co akurat jest potrzebne.

Elektronika będzie trymowała łódkę do optymalnego "położenia" na wodzie.

Czasami potrzeba jest czegoś innego.

Natomiast jakieś "amortyzatory" to nieporozumienie.

Ale to tylko moje niezobowiązujące zdanie ;)

 

 

 

 

https://www.facebook.com/Madness-Marine-Racing-190483266819/?ref=hl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli autorowi tematu tylko zależy na tym aby jak najekonomiczniej w czasie ( podkreślam) utrzymać łódź w ślizgu to bym bardziej poszedł w kierunku zmiany śruby na bardziej wydajną w małych prędkościach ( powiększając powierzchnię łopat). Natomiast na pewno w takim przypadku straci na osiągach maksymalnych - coś za coś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedzi :) Ale myślę ,że dobrze rozumuje :)Jeśli ustalimy ,że prędkość minimalnego,pełnego ślizgu dużej łodzi to około 15 węzłów czyli około 28 km/h przy obrotach 2500/min (teoretycznie :) ),a trim klapy pozwolą osiągnąć mi ta sama prędkość przy niższych obrotach to nie będzie to oszczędność? W mojej łodzi różnica między obrotami 2500/min a 3500/min to 3 galony czyli około 11 litrów/h.Miałem przyjemność pływać przez kilka sezonów Galia 777 ,początkowo bez trim klap,później z trim klapami automatycznymi czyli regulowanym "guzikami" i spisywały się rewelacyjnie,po pierwsze łódź wychodziła w ślizg szybciej,można było wypoziomac pokład żeby nie płynęła "bokiem", co do spalania nie mogę się wypowiedzieć ,ponieważ teść nie pozwalał mi tankowac:) i nie zwracalem na to uwagi :)Panowie,nie jestem fantasta i wiem,że V8 zezre tyle paliwa ile się w niego wleje, mam tylko nadzieję,że są sposoby ,żeby to spalanie w delikatny sposób zmniejszyć,pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trym klapach które uzytkowałem na jednej z łodzi był system automatyczy. Po przekroczeniu pewnej predkosci w tym wypadku 8 wezłów uruchamiało się automat króry sam wykonywał wszystkie korekty  - nie musiałes już bawić się guzikami. przy montażu trzeba było zwrócić uwage na prawidłowe wypoziomowanie łodzi i montaż specjalnego czujnika który odpowiadał za poziom i sterował  przechyły boczne i wzdłużne. Na znaczące oszczednosci nie licz napewno podnosi komfort .

http://eltrim.de/polski/informacje-techniczne/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trym klapy o które konkretnie pytałeś ma obecnie na mniejszej łodzi  z tym że uzywam ich nie zawsze.  Gdy łódz jest nie przeciążona nie używam  wyłączając ,unosząc do poziomu dna takim czymś  http://www.nauticusinc.com/images/component_parts/large/pr500.jpg wtedy pewnie tez coś daje. Jesli łódz jest mocniej dociążona to opuszczam do ustawień fabrycznych ale tylko żeby poprawić wejście w ślizg.

Polecam ten model trym klap - te Cie nie zawiodą  :)

http://upload.secondsun.pl/img/1447746671trimtabgirl.jpg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za info! Czyli jaką prędkość jest optymalną prędkością,rozumiem,że zwiększenie powierzchni łopat śruby pozwoli na pewne oszczędności aczkolwiek zmniejszy się np.prędkość maksymalna? Co do trim klap z ostatniego linka,owszem ,posiadam jednak obsługa ich jest dość uciążliwa,częste awarie,dźwięk wydobywający się z nich podczas awarii nie do zniesienia,a sam serwis przewyższa kwotowo serwis francuskiego Concord'a  :) :) :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trym klapy automat czy manual ?

Tutaj jak zawsze opinie będą podzielne , osobiście pływałem przez cztery sezony na manualach (sterowanie klawiszami ;) )Lenco i przyznam rację  Zibi-emu że to optimum szczególnie przy prędkościach powyżej 50km/h .

Zamontowałem sporo manuali ale ostatnio też kilka zestawów automatycznych i opinie przy automatach  są podzielone pomimo dość zaawansowanej elektroniki , to czasami potrafią zrobić niespodziankę , co często skutkuje paniką na pokładzie .

Link do manuala :

http://www.lencomarine.com/index.php/products/trim-tabs/complete-kit

Automat;

http://www.lencoautoglide.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie pływam na Lenco z wyświetlaczem położenia klap,uważam że automatyka dla ludzi kumatych nie jest konieczna,to raczej forma luksusu i komfortu.Mi raczej brakuje przycisków "pamięć" którego Lenco nie ma,np M1 i M2 ,czyli M1 start,trym klapy w dół,później M2;ustawieni dla danej łodzi najczęściej ustawiane.

Saradog

Automatyka dalej za 6-7 tys? czy poszło w dół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolar drogi  >:( i to i chyba cena odpowiednia .

Podaję ceny netto w $

 

System poziomowania łodzi Auto GlideTM bez anteny GPS i elementów sieciowych

 

1. 15504-101 Zestaw Auto Glide/siłownik pojedynczy $1 284

2. 15505-101 Zestaw Auto Glide/siłownik podwójny $1 537

 

System poziomowania łodzi Auto GlideTM z anteną GPS i elementami sieciowymi

 

3. 15500-101 Zestaw Auto Glide/siłownik pojedynczy $1 740

4. 15501-101 Zestaw Auto Glide/siłownik podwójny $1 984

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie pływam na Lenco z wyświetlaczem położenia klap,uważam że automatyka dla ludzi kumatych nie jest konieczna,to raczej forma luksusu i komfortu.Mi raczej brakuje przycisków "pamięć" którego Lenco nie ma,np M1 i M2 ,czyli M1 start,trym klapy w dół,później M2;ustawieni dla danej łodzi najczęściej ustawiane.

 

Jest klient jest i produkt proszę bardzo jak kolega sobie życzy

Nie ma M1 i M2 ale jest FAV1 i FAV2  ;)

http://www.nauticexpo.com/prod/bennett-marine-22686.html#product-item_475503

trymbenet.jpg.7dbc4c4bcb44d839cc5bb53e8383cffc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze bezcenne  ;) bo oficjalnie jeszcze tego niema

Tutaj też kolejna nowinka bez ceny

 

4DHC Features

 

We proudly present the brand new 4DHC controller, designed and manufactured to get the full potential of your Hydrotab interceptors optimize your boat cruising experience and save fuel.

4DHC stands out for its attractive and ergonomic design, with simple and clean user friendly interface.

Developed under the NMEA 2000 standards, the 4DHC provides easy connection to the current NMEA network or allows to easily build a network if not existed.

The large 3.2'' screen provides real time data, visualized with high quality graphics that improves user’s experience.

The integrated GPS and accelerometer sensors , monitor the boat's behavior allows user to choose between auto pitch and auto roll or a Fully automated function make boat riding easier than ever as the user with one button press, enjoys his boat cruising at the ideal angle with reduced fuel consumption.

 

• True NMEA2K system no extra cables

• Auto Roll and Auto Trim functions

• Built-in 10Hz GPS

• Built-in 3D Gyro and 3D Accelerometer

• Auto Diagnostics

• Steering Assistance

• Easy-to-navigate menu

• Large 3.2" TFT Intelligent Display

• Fully or light loaded selection function

 

 

4dhc.jpg.ddf0d120d341939f955f4b6efdd0ba33.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze bezcenne  ;) bo oficjalnie jeszcze tego niema

Tutaj też kolejna nowinka bez ceny

 

4DHC Features

 

We proudly present the brand new 4DHC controller, designed and manufactured to get the full potential of your Hydrotab interceptors optimize your boat cruising experience and save fuel.

4DHC stands out for its attractive and ergonomic design, with simple and clean user friendly interface.

Developed under the NMEA 2000 standards, the 4DHC provides easy connection to the current NMEA network or allows to easily build a network if not existed.

The large 3.2'' screen provides real time data, visualized with high quality graphics that improves user’s experience.

The integrated GPS and accelerometer sensors , monitor the boat's behavior allows user to choose between auto pitch and auto roll or a Fully automated function make boat riding easier than ever as the user with one button press, enjoys his boat cruising at the ideal angle with reduced fuel consumption.

 

• True NMEA2K system no extra cables

• Auto Roll and Auto Trim functions

• Built-in 10Hz GPS

• Built-in 3D Gyro and 3D Accelerometer

• Auto Diagnostics

• Steering Assistance

• Easy-to-navigate menu

• Large 3.2" TFT Intelligent Display

• Fully or light loaded selection function

Przeglądnij wczesniejszy wpis i odpowiedz  na niego,a ten wpis po prostu opisz po naszemu,co i jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odniosłem się wcześniej do twojego pytania o cenę , przeczytaj pierwsze zdanie  . 8)

 

Co do drugiej nowości też jeszcze jest bezcenne , czyli niema jeszcze ceny .

A cały system jest bardzo podobny do Lenco  Auto Glide o którym kiedyś sporo pisałem .

Różnica w full opcji to  :

ekran kolorowy 3,2"

wbudowany GPS

akceleratoror

gyro 3D .

Sama firma  http://www.hydrotab.gr/en/ chwali się kilkoma patentami w temacie samych trymklap (podobnych do VolvoPenta)

Wszystko jest na filmiku na głównej stronie Hydrotab .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...