Skocz do zawartości

Waterland 600 remont kapitalny


Gość vortec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Właściwie to nie wiem co mnie podkusiło ale kupiłem sobie Waterlanda praktycznie do kapitalnego remontu, a że wolnego czasu mam dużo postanowiłem go rozebrać do "gołego" i powoli zająć się kadłubem, silnik stacjonarny benzynowy z rewersem "watermota" warty tyle ile waży :D (pójdzie na złom) w jego miejsce planuje wsadzić "kubota". Całe wnętrze już mam zdemontowane i posłuży tylko jako wzór, najważniejsze że kadłub jest w dobrym stanie tylko pokryty mnóstwem farby która się złuszcza,  dlatego postanowiłem zerwać to wszystko. Pod niezliczoną ilością warstw farby jest zwykła szpachla samochodowa i tylko laminat, więc po usunięciu farb czeka mnie szpachlowanie nierówności i ubytków . W związku z tym chciałbym posiłkować się przy tym remoncie wiedzą i doświadczeniem kolegów z forum. Wrzucam kilka fotek mojego nabytku  ;D

2016-02-05_09_42_55.jpg.6ad0357fe4a8e47f04ef352c3b3b58b5.jpg

2016-02-05_09_42_33.jpg.b7a06e3b4513baa8fea041479d08c5a8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Cześć Mariusz. Poszła do "ludzi". Zbyt wiele rzeczy mnie w niej wkurzało, a tutaj mam pomysł żeby zrobić wszystko "pod siebie" od samego początku, ma to posłużyć do wypornościowego pływania, wygodnie, ekonomicznie (diesel) i bezpieczniej. Bo zapach benzyny i 200ltr w zbiorniku zamknięte w zenzie spędzało mi sen z powiek  8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że powinienem dać radę, najgorsza robota i czasochłonna to usunięcie starych farb, szpachlowanie i malowanie , reszta nie powinna mi sprawić problemów. Czy możesz mi podpowiedzieć jakiej szpachli użyć żeby wypełnić ubytki i nierówności? Myślałem o  takiej epoxydowej?  jaki producent?

Panpikuś proszę bardzo, każde wskazówki mile widziane  :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpachlówka epoksydowa, to oczywiste, co do producenta to temat jest nie taki łatwy bo jest tego trochę na rynku, a ja na co dzień tymi szpachlówkami nie pracuję.Ale jak "ludzie" mówia jedna szpachlówka która jest dostępna na rynku podobno nie zdaje egzaminu, słyszałem,ze po dodaniu utwardzacza ....nie utwardza się:)))Ale to na PW napisze Tobie o której mam takie informacje.Myślę,że @panpikuś będzie tutaj bieglejszy w temacie i z pewnością cos Tobie podpowie.Jesli masz dużo do szpachlowanie to może być pewien problem, dotychczas mi znane szpachlówki epoksydowe były bardzo twarde w obróbce, być może coś się zmieniło, nie wiem, i jesli masz duże powierzchnie do szpachlowania to współczuję.A może wystarczy dobrze rozszlifować powierzchnie i polecieć tylko epoksydem jako izolatorem?a pózniej położyc juz lakier nawierzchniowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na razie nie napotkałem miejsc do szpachlowania, ale po usuwaniu starej farby trzeba będzie czymś wyrównać rysy po papierze ściernym, ewentualnie do zaszpachlowania będą miejsca po starych otworach już niepotrzebnych . Czy malowanie lakierem samochodowym łodzi to dobry pomysł? Czy lepiej użyć farb typowo jachtowych ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na razie nie napotkałem miejsc do szpachlowania, ale po usuwaniu starej farby trzeba będzie czymś wyrównać rysy po papierze ściernym, ewentualnie do zaszpachlowania będą miejsca po starych otworach już niepotrzebnych . Czy malowanie lakierem samochodowym łodzi to dobry pomysł? Czy lepiej użyć farb typowo jachtowych ?

 

Rysy po grubym papierze ściernym usuniesz....tez papierem ściernym , ale trzeba stopniowac gradacje, zaczać od średnich np 80-tka, pózniej poprawic np 120, pózniej np 180 i to chyba wystarczy, no jesli jesteś pedantem a nie masz zamiaru malować burt w ciemnych kolorach to możesz poprawić 240-tka,ale oczywiście wszystko robione szlifierka oscylacyjną.Na temat farb nawierzchniowych niech się wypowie panpikuś lub saradog, ja uwazam,ze poliuretan jest bardzo dobra farba nawierzchniową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o właśnie, czyli gdybym chciał pomalować burty ciemnym kolorem np. granat to trzeba dokładniej dopracować papierem ściernym? Czy po skończonym szlifowaniu, jakaś szpachla natryskowa czy podkład epoxydowy  kilka warstw żeby uzyskać ładną , równą powierzchnie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Marcin, a może uda nam się popływać razem, gdyż na tą chwilę siedzę w Słubicach służbowo i tutaj dłubie sobie przy łodzi, więc jeśli wszystko pójdzie dobrze to zwoduję ją w Słubicach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szpachli to ta co nie zasycha też miałem z nią przygody >:D ale szkoda gadać .

Jeżdżąc po stoczniach nie tylko w Polsce podpatrzyłem taką i już kolejny jacht nią szpachlujemy i jest dostępną w naszym kraju ,

lekka i bardzo dobrze się obrabia (używamy papierków i maszyn Festoola ) nie wiem jak inne , produkt Niemiecki .

http://www.farbyjachtowe.pl/amber-szpachlowka-epoksydowa-1-8kg3-0l-p-623.html

Co do szpachlowania otworów to proponuję je lekko rozwiercić tak aby usunąć pozostałości rożnych specyfików z krawędzi (ludzie cuda kiedyś stosowali i lepiej dobrze to oczyścić ) potem podlaminować od środka i z góry szpachlować  , bo jest ryzyko że szpachla wypadnie z otworu po jakimś czasie od pracy laminatu jak nie podlaminujemy .

Co do farb to tylko poliuretan , jaka firma , tutaj decyduje portfel Oliwa jest miękka szczególnie ciemne kolory , dobre lakiery kosztują niestety i warto na termin popatrzeć jak i gdzie była przechowywana szczególnie jak się kupuje na wiosnę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek nie każdy stary laminat jest zapleśniały , aktualnie remontujemy kolejny bardzo stary jacht (42 lata) i laminat jest taki że wielkim stocznią życzę aby taki produkowały .

Dodam że jako smarkacz pod koniec lat 70 biegałem do klubu politechniki Wrocławskiej i pomagałem czasami w maszoperii tak to się kiedyś nazywało , laminować Gigi to takie pierwsze laminatowe jachty zatokowe ,  co niektóre nadal pływają i mają się dobrze a budowane były według przepisów gdzie aktualnie 10 metrowe mydelniczki nie mają takich grubości laminatu . ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się, u mnie na szczęście nie jest zapleśniały laminat, a cały środek i tapicerka będzie nowa. Wydaje mi się że nie powinno być problemu z ukończeniem remontu, może troszkę problemu będzie z znalezieniem silnika z rewersem , więc przy okazji gdyby ktoś coś w rozsądnych kosztach to będę wdzięczny za info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podziwiam ludzi co robią takie remonty ( oczywiście pod warunkiem, ze skończą) - zapach zapleśniałego laminatu przyprawia mnie o mdłości  ;)

 

Też podziwiam ludzi, którzy biorą się za remonty starych łódek, bo to często jest syzyfowa praca,

ale ta na zdjęciach wygląda dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam dostęp do silników kuboty i yanmar ale nie zmarynizowanych (agregaty chłodnicze) części do silników  też mam na magazynie, ale wolałbym dorwać zestaw z rewersem i już zmarynizowany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare auta też są złomem przed odrestaurowaniem a jednak sporo osób to robi .

Co do jachtów to na własnym doświadczeniu powiem że również w łodziach i to laminatowych jest grono osób która remontuje lub zleca remont takich jednostek , ale odtwarza się je tak jak  stare auta zwracając uwagę na oryginalne detale . 

Adminie już się poprawiłem , cytowanie usunięte  ;)  ten kolor to ...  . :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak się Waho nie znasz to się nie łap i nie komentuj i tyle, natomiast nie zabraniaj innym. Ja nie mam kłopotu z dzieleniem się wiedza i każdemu w miarę możliwości pomogę. Nie ma znaczenia czy zapyta przez forum czy trafi komercyjnie, jak chce zrobić z różnych powodów sam to dlaczego nie pomóc? Na chleb mam, coś do chleba też. Szkutnictwo to nie wiedza tajemna tylko trzeba mieć się czym dzielić. Ty najwyraźniej nie masz czym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...