vwgogo Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Hej czy ktoś mi może pomóc i podpowiedzieć czy przewód H07V-K/ LgY 25mm2 750V nadaje się do akumulatora ? Chcę przenieść akumulator z bakisty rufowej do bakisty dziobowej o ok- 4 do 5 m i mam wątpliwość czy ten przekrój będzie wystarczający ? a moze lepiej aby tam był zbiornik paliwa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Jeżeli ten akumulator ma służyć również do rozrusznika to jest to przewód zdecydowanie za cienki. Tym bardziej przy takiej długości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Podaj konkretnie jaki prąd popłynie na tym odcinku kabla , to podam ci dokładnie co i jak . Na tych 5 metrach przy 12V i stracie 3% to przepuścisz 65 Amper ciągłego obciążenia , oczywiście jak będziesz miał porządnie zarobione końcówki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vwgogo Opublikowano 13 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 dziękuje za zainteresowanie. Pod aku pojemnosci 60 będzie podpięty 20 km silnik z ładowaniem. Dodatkowo ledowe swiatło naigacyjne, klakson i ledowe podświetlenie kokpitu. Docelowo kiedyś może radio ale w dobie głośników bezprzewodowych i smartfonów to raczej chyba nie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 Te urządzenia są bez znaczenia wobec prądu rozruchowego. Potrzebna moc rozrusznika albo pomiar zrobiony amperomierzem cęgowym. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiand Opublikowano 8 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2019 Temat trochę stary ale sam chcę zrobić to co autor i szukam informacji nt przewodu. Sam szacowałem że przewód 16mm2 powinien wystarczyć. Tutaj kolega chce zamontować 25mm2 czyli mający dopuszczalną przewodność wedłóg różnych tabeli około 120A. W moim silniku yamaha 70 rozrusznik według instrukcji ma 0,6kW, więc daje to coś ponad 50A, nie wydaje mi sie też aby oryginalny przewód od silnika do akumulatora był grubszy niż te 25mm2. A tak z ciekawości zapytam, kolego @vwgogo czy przeniosłeś akumulator, jaki kabel zastosowałeś oraz jak całość się spisuje? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2019 Jest jeszcze długość przewodu od aku do rozrusznika ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiand Opublikowano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2019 Może podasz jakieś konkrety co długość ma do rzeczy. Tzn wiem że ma wpływ ale jak duży? czy mówimy o spadku napięcia o 0.1V czy może 3V? Z kalkulatora znalezionego w sieci wynika że rezystancja przewodów 16 i 25mm2 wynosi odpowiednio 0.008OHM i 0.005OHM na długości 8m Czyli po uproszczonych kalkulacjach wychodzi 0.18V spadku napięcia mniej na korzyść 25mm2 przy prądzie 60A Czyli tracimy trochę ponad 2W. I tu kluczowa sprawa, o jakich rzeczywistych prądach mówimy? Niestety nie mam miernika aby to sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adzik Opublikowano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2019 nie 2W ale raczej ok.20W -obie wartości pomijalnie małe. Problemem jest prąd rozruchu rozrusznika - będzie o wiele większy niż wynikałoby to z podzielenia jego mocy znamionowej przez 12V a wówczas i proporcjonalnie spadki napięcia będą dużo większe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don alonso Opublikowano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 Umieszczenie akumulatora bytowego jest w praktyce obojętne. Trzeba go tylko odpowiednio oklablować. Jeżeli jest to akumulator rozruchowy powinien być jak najbliżej rozrusznika. Oczywiście można dać b. grube przewody ale czy to ma sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 Jeżeli w gre wchodzi wyważenie łodzi, uciekanie z masą z tyłu do przodu to ma. Ja mam akumulator w części dziobowej. Przewody miedziane przekroju 25mm kwadratowych. Najważniejsza jest jakość połączeń i przejście z tych grubych kabli na przewody do silnika. To wszystko trzeba robić na miedzianych najlepiej srebrzonych złączach, które ja osobiście lutuje. Sam prąd rozrusznika, jest zależny w prostej linii od jego obciążenia, moc elektryczna silnika komutatorowego w szczycie czyli podczas rozruchu potrafi skoczyć 5-7 krotnie wyżej niż nominalna pracy. Nie ma to jednak znaczenia bo przewód sobie poradzi w tym czasie z takim prądem. Uważam, że 4 metrowe przewody MIEDZIANE o przekroju 25mm kwadratowych są z zapasem dla rozrusznika o mocy 600-700W. Przyjrzeć i policzyć opory trzeba dla całości, dla połączen akumulator- przewód- rozrusznik. Tu może okazać się, że w kilkuletniej łodzie trzymanej na na wodzie są to wartości znaczne.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2019 Jaki sens aby AKU robił za balast ??? Nie może być pod konsolą ? Ile to kg ? 15 ?? A gdzie jest bak z paliwem ? A jakaś woda słodka na łodzi. Musi to być AKU ? Jak na śródlądzie i spokojne wody to może ale na fale aby miał trampolinę ? Zapasową kotwicę, trzymać na dziobie, zapas słodkiej wody, bagaże ?? Jak to łodka z rumplem to dłuższy rumpel Może jakis hydrofil jak łodka zadziera dziób ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 16 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2019 Taki sens że przesuwa środek ciężkości. Na srodokręciu obniża środek ciężkości - zakładając że jest umieszczony poniżej LW. Gdzie by akumulatora nie zamontować to zawsze musi być stabilnie umocowany, tak aby właśnie podczas skakania na falach nie zmienił miejsca swojego położenia. Wszelkiego rodzaju zbiorniki nie są miarodajne bo nie są cały czas pełne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2019 Wystarczy policzyć , pomierzyć żeby zrozumieć jakie zło w kilkumetrowej slizgowej motorówce robi 10-15 kg akumulatora na rufie . Ja jako modelarz typowo od szybkich ślizgów to doskonale rozumiem , srodek ciężkości w takim poczciwym cameo 400 wypada optymalny 28-30 procent długości kadłuba od rufy, akumulator mam przed nogami . Resztę zostawiam tym co nie boją się podstawowej matmy .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2019 No i podpowiem tym wszystkim , dla których panaceum na kaczkowanie , zbyt powolne wychodzenie slizgowej motorówki w ślizg są wszelkiego rodzaju klapy , płyty i ciężarki na dziobie ... tu nic za darmo nie ma , ileś procent mocy waszych silników jest Marnotrawione na generowanie oporów i ustawienie łódki w trymie . Kluczem do sukcesu jest poprawny montaż silnika i wyważenie . Wie to każdy zawodnik od ślizgów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.