Brodacz2 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Do kadluba o dnie owalnym łodzi 7 m wlaminowałem pomost 2 m powiekszajac dlugość łodzi o 80 cm /pomost o dnie plaskim/- Pytanie - czy zastosowanie redanow na dnie tego pomostu zwiekszy predkość ? łódz waży ponad 2 t. a ponieważ ma duza pow. boczna - myszkuje .Czy to wplynie też na lepsze trzymanie kursu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brodacz2 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 wlaminowany pomost Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Stabilność - mało prawdopodobne Prędkość - Nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Do kadluba o dnie owalnym łodzi 7 m wlaminowałem pomost 2 m powiekszajac dlugość łodzi o 80 cm /pomost o dnie plaskim/- Pytanie - czy zastosowanie redanow na dnie tego pomostu zwiekszy predkość ? łódz waży ponad 2 t. a ponieważ ma duza pow. boczna - myszkuje .Czy to wplynie też na lepsze trzymanie kursu? Wg mnie to te Twoje pomosty, mogły w bardzo małym, ale jednak stopniu spowolnić łódkę, dodatkowa powierzchnia "dna" i ciężar,dobudowanie redanów , jesli nie żmienisz śruby, lub silnika nie zwiekszy predkosci łodki.Na lepsze utrzymanie kursu może tylko i wyłącznie wpłynąć wbudowanie falszkilu, no ale to chyba za "gruba" robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agron77 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Witam, Mam łódkę wypornościową podobnej wielkości / 7,50 x 2,45/. U mnie "trzymanie kursu" poprawiłem montując na dziobie zbiornik balastowy/ 400 l/. Ideałem jest wyrównać środek ciężkości ze środkiem wyporu łodzi. Też kombinowałem z płytą kawitacyjną na rufie w celu polepszenia pływalności. Ale niewiele to dało. Mam wrazenie że jedynie zaburzony został swobodny przepływ wody nad śrubą. W przypadku twojej łodzi , przesunięcie silnika 0 0,8 metra do tyłu zmienia rozkład ciężarów po długości. Jak już na tym forum ,o prędkości łodzi wypornosciowych kilka razy pisano, ich optymalna prędkość zależy głównie od długości kadłuba.Jeżeli twoje pomosty są w miarę dokładnym przedłużeniem kadłuba to prędkość pływania nieznacznie się zwiększy.Jest na to nawet wzór matematyczny :). Redany tu nic istotnego nie poprawiają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brodacz2 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Dzieki koledzy za cenne uwagi. W sumie pomost ma dlugość ok 2 m natomiast zwieksza dlugość łodzi o 80 cm. Zmienia to zasadniczo ksztalt dna na tej dlugośći .tzn. dno jest tu plaskie .Jest to stosunkowo plynne przejście z kształtu owalnego do dna plaskiego.. Przyznaje ze zwiekszajac wyporność tyłu łodzi zwiekszylem nieznacznie prędkość ,natomiast w dalszym ciagu mam problemy z trzymaniem kursu .Myslac o redanach mialem na mysli dokrecenie wzdłuz pomostu płyt o dlugości 1 m i dodatkowym zanurzeniu ok 15 cm, łódz posiada farszkil na dlugośc tylko 6 m . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.