marakesh1986 Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Witam. Jako, że po pierwszym pływaniu okazało się, że skręcanie łódką wymaga trochę siły fizycznej pora na demontaż i smarowanie sterociągu i teleflex'u. Niestety nigdy tego nie robiłem choć sam demontaż wydaje się dość prosty (odkręcenie śruby przy wejściu sterociągu do "silnika" a po drugiej stronie tego "pałąka", natomiast przy kierownicy są 4 śruby do odkręcenia i duża ilość opasek plastikowych) natomiast nie wiem za bardzo jak sam sterociąg nasmarować, ponieważ jego koniec wydaje się być sprasowany zdj nr3). Proszę o pomoc i porady gdyż nie chciałbym czegoś uszkodzić ani popsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 trochę nie ten dział bo układ kierowniczy bym podpiął pod silnik. ale jak już jestem w tym temacie to przy silniku smarujesz smarem wodoodpornym trzpień od sterociągu Natomiast o zgrozo co to za spawy na wybieraku????? >:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groch777 Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Piękny styk ??? :o odważny chłop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 No ja jestem artysta i odważny jestem ale tu wymiękam :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 teraz uruchamiamy wyobraźnię i zakładamy, że kolega leci np. 50km/h po szlaku żeglownym. Z przeciwka inny leci tak samo. Koledze pęka ten piękny spaw i mamy katastrofę :-\ Koszt uniwersalnego wybieraka to jest koszt ponad 200zł... czy warto spawać(?)... ::) proponuję tez koledze obejrzeć film na naszym forum w temacie http://forum-motorowodne.pl/lodzie-i-jachty-motorowe/dlaczego-zawsze-powinienes-zalozyc-zrywke-!!!!!!!!!/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 1. Wymienić ,,pogrzebacz" 2.Odepnij pogrzebacz od silnika i sprawdź czy sterociąg lekko pracuje. 3. Jeżeli dalej jest ciężko to sprawdź czy czasem nie jest przygięta rurka, w której przesuwa się popychacz/wybierak. Smar wodoodporny ale nie Łt 43 . Smar musi być ,,odkwaszony" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marakesh1986 Opublikowano 30 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Łódź kupiłem z takim wykonaniem więc to nie moja robota :-X Wszystko jest przesmarowane smarem Quicksilvera przez kalamitke. Po odłączeniu sterociągu od silnika nadal bardzo ciężko się skręca więc czeka mnie demontaż i smarowanie przekładni kierowniczej i sterociągu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 B. często pręt wychodzący z rurki w pancerzu ulega przygięciu i trze o rurkę. To trzeba sprawdzić. Najlepiej teraz jak masz silnik odłączony. Nie ma żadnej pozycji kiedy sterociąg chodzi luźno? Opór jest cały czas stały? Wypnij cięgło z przekładni i sprawdź samą przekładnię. Ten typ jest raczej mało zawodny ale... Teraz sprawdź linkę (wypiętą z obu końców) czy przesuwanie idzie bez oporów? Jeżeli cięgło ciężko chodzi to smarowanie nic nie da. Trzeba wymienić. Mogło zardzewieć łączenie z prętem nierdzewnym ( ,,spirala" nie jest nierdzewna) a to oznacza duże kłopoty w trakcie pływania ( może w każdej chwili się zerwać). Przepłucz pancerz jakimś WD40 i zobacz czy czasem nie wypływa rdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Koszt uniwersalnego wybieraka to jest koszt ponad 200zł... czy warto spawać(?)... ::) Uniwersalny pogrzebacz (wybierak? ) jest prosty, a Mercury wymaga wygiętego, stad ten spaw... Mam podobny sterociag, i miałem problem z naprawą, skończyło się na wymianie. .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 są różne uniwersalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Pokaż przykład >:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 tu kupowałem http://boatshop.pl/category/105/laczniki.html na foto nie widzę ale brałem do tośki uniwersalny wygięty, i do pełnoletniej yamahy też wygięty na dodatek z przegubem kulistym rozłączanym ( w przypadku szybkiego demontażu) Poza tym u autora tematu brakuje mi jeszcze jednego elementu - ucha zamocowanego do silnika na którym dopiero jest przykręcany wybierak. Pewnie dlatego ma duże siły na kierownicy ze względu na małe ramie do skręcania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 ...Poza tym u autora tematu brakuje mi jeszcze jednego elementu - ucha zamocowanego do silnika na którym dopiero jest przykręcany wybierak. Pewnie dlatego ma duże siły na kierownicy ze względu na małe ramie do skręcania - ,,Po odłączeniu sterociągu od silnika nadal bardzo ciężko się skręca" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 nie doczytałem :P ale i tak brakuje tam tego uchwytu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.