Andrzej Opublikowano 7 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 Mam separator akumulatorów z trzema biegunami oznaczonymi A, 1 i 2. Rozumiem, że A to prąd wchodzący, a 1 i 2 to wyjścia na odpowiednio akumulator główny i dodatkowy. Pytanie brzmi: Skąd mam wziąć prąd do zasilenia separatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 7 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 Może pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 A czy na pytanie odpowiedz nie brzmi "z silnika" dokładniej z "prądnicy silnika" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Stąd, skąd wcześniej był ładowany pojedynczy akumulator czyli silnik, 230V, panel, wiatrak lub wszystko razem. Może niech Kolega podrzuci model tego izolatora i podpowie jakie źródła prądu są na jachcie, będzie łatwiej pomóc. Oprócz izolatora warto założyć Zabezpieczenie przed głębokim rozładowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 A czy na pytanie odpowiedz nie brzmi "z silnika" dokładniej z "prądnicy silnika" ? Jeszcze dokładniej z Alternatora ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Opublikowano 8 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Dzięki, ale zamieszczony rysunek nie pomaga. Widziałem takich całe kopy w sieci. Moje pytanie dotyczy konkretnego punktu w silniku zaburtowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Opublikowano 8 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 A czy na pytanie odpowiedz nie brzmi "z silnika" dokładniej z "prądnicy silnika" ? Jeszcze dokładniej z Alternatora ;) Tak, to wyczerpuje temat.... :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Widzisz Andrzej zawsze czegoś "nowego " możesz się dowiedzieć ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 A tak na poważnie zapodaj co Ty tam masz konkretnie. Jakiś typ model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Wszystkie separatory z którymi miałem do czynienia wymagają podania masy (czytaj minus ) . Są i takie gdzie jeszcze oprócz minusa należy podać plus ( ignition ) po przełączeniu stacyjki . Jeśli jest to typowo diodowy (stratny ) to tak jak pisali koledzy nic nie musisz zasilać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Opublikowano 8 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Wszystkie separatory z którymi miałem do czynienia wymagają podania masy (czytaj minus ) . Są i takie gdzie jeszcze oprócz minusa należy podać plus ( ignition ) po przełączeniu stacyjki . Jeśli jest to typowo diodowy (stratny ) to tak jak pisali koledzy nic nie musisz zasilać . Krzysztof, ja rozumiem jak to działa, ale proszę o wskazanie mi miejsca w silniku zaburtowym, w które mógłbym wpiąć separator (A), który następnie rozdzieli mi prąd ładowania na dwa aku (1 i 2). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Czerwony gruby kabel w silniku ten sam co do rozrusznika przykręcasz do Śruby separatora "A" Czyli "A" separatora mostkujesz z "1" jedynka na "+" akumulatora rozruchowego . Myślę że jak pomierzysz to śruba "A" i "1" separatora są połączone , i będzie przejście w jedną i drugą stronę . Czy to ty do mnie w tej sprawię dzwoniłeś ? Bo wczoraj ten temat wałkowałem z Kimś z waszego fyrtla . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Opublikowano 8 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Czerwony gruby kabel w silniku ten sam co do rozrusznika przykręcasz do Śruby separatora "A" Czyli "A" separatora mostkujesz z "1" jedynka na "+" akumulatora rozruchowego . Myślę że jak pomierzysz to śruba "A" i "1" separatora są połączone , i będzie przejście w jedną i drugą stronę . Czy to ty do mnie w tej sprawię dzwoniłeś ? Bo wczoraj ten temat wałkowałem z Kimś z waszego fyrtla . Tak, to ja dzwoniłem do Ciebie w tej sprawie. Mostek sprawi, że ominiesz diodę siedzącą w separatorze. Więc po co kupować drogi separator, kiedy wszystko załatwia jedna, powiedzmy 50-cio amperowa (prądnica 35A) dioda za kilka PLN (ok, jeszcze radiator do niej i śrubka) zainstalowana w odpowiednią stronę między plusami dwóch aku. Czyli tak, abym miał ładowanie ale odcięty rozruch z hotelowego. Tak mam teraz zrobione, ale chciałem żeby było fachowo. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Nie koniecznie taka dioda dobry pomysł , o spadku napięcia na przejściu słyszałeś ? W dobrej klasie separatorów tranzystory MOSFET z bardzo małymi stratami na przejsciu Skutkiem zastosowania zwykłej diody jest ciągłe nie doładowanie aku za diodą . Dla czego sądzę ze zwykłą dioda , ponieważ wspomniałeś o radiatorze , Na przyklad można zastozować didę szotkiego co znacznie obniża spadek napięcia na rzejsciu co za tym idzie radiator bywa zbędny , ale to i tak gorzej niż dobry separator . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 To nie tak , czy sprawdziłeś tak jak napisałem i chyba mówiłem przez tel. czy pomiędzy "A" i "1" jest cokolwiek (dioda) ? Czy to tylko dwie śruby żeby był łatwiej połączyć przewody ? Akumulator startowy nieważne jaki to będzie separator nawet z promu kosmicznego ;) to jest zawsze priorytetowy do niego płynie prąd bezpośrednio z alternatora ,śruba "2" to drugi aku , który jeśli jest to inteligentny separator jest ładowany kiedy napięcie na "1" wzrośnie do wartości V >to zależy od separator< a jeśli to tylko diodowy najzwyklejszy bez elektroniki to prąd "Ampery " płyną najpierw do tego który jest bardziej wyładowany a sama dioda jest do tego aby oba akumulatory się nie widziały na napięciach nie wiem jak to prosto nazwać ale chyba sławo wstecznych będzie najodpowiedniejsze w wielkim uproszczeniu . Dodam że separator o którym piszesz czyli we/wy "A" "1" "2" to typowy separator tylko do ładowania i chcąc go wykorzystać przy silniku gdzie w jednym przewodzie płynie prąd do rozrusznika a potem z powrotem z alternatora bez pomysłu MacGyver się nie da . To coś jak w tym prostym separatorze Victrona https://www.victronenergy.com/upload/documents/Manual-Argo-Diode-Battery-Isolator-80-2SC-EN-NL-FR-DE-IT-ES-SE.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Widziałem to ustrojstwo które Andrzej chce zamontować, ale nie odnalazłem go w necie, a chciałem wkleić fotę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Mariusz znalazłem w necie opis to jakaś samochodówka z impulsem wzbudzenia na regulator alternatora i bez kombinacji tak jak pisałem wcześnie nie da się tego zrobić w silniku na jednym kablu start/ładowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Opublikowano 8 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Nie koniecznie taka dioda dobry pomysł , o spadku napięcia na przejściu słyszałeś ? W dobrej klasie separatorów tranzystory MOSFET z bardzo małymi stratami na przejsciu Skutkiem zastosowania zwykłej diody jest ciągłe nie doładowanie aku za diodą . Dla czego sądzę ze zwykłą dioda , ponieważ wspomniałeś o radiatorze , Na przyklad można zastozować didę szotkiego co znacznie obniża spadek napięcia na rzejsciu co za tym idzie radiator bywa zbędny , ale to i tak gorzej niż dobry separator . Tak, słyszałem, a nawet wiem ile ten spadek wynosi. W separatorze, który składa się przede wszystkim z radiatora, też są diody. Wystarczy taki separator pomierzyć aby dowiedzieć się, że jest to urządzenie stratne, właśnie przez te diody. I patrz jaki traf - moja niefachowa dioda notuje taką samą stratę jak separator.... Co do niedoładowania. Jeśli akumulator jest full i aktualnie nic nie pobiera prądu woltomierz pokazuje 14,7 - 14,8V. Strata na diodzie to ok. 0,6V. 14,2V w zupełności wystarczy do skutecznego ładowania akumulatorów. (Prądnica 35A i akumulatory razem 170Ah). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Opublikowano 8 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Mariusz znalazłem w necie opis to jakaś samochodówka z impulsem wzbudzenia na regulator alternatora i bez kombinacji tak jak pisałem wcześnie nie da się tego zrobić w silniku na jednym kablu start/ładowanie I o to mi chodzi. Nie da się i koniec, a nawet kropka. :) Dzisiaj próbowałem jeszcze jednej opcji. Podłączyłem w szereg przewód plusowy wychodzący z regulatora napięcia do "A" i dalej wyszedłem przez "1". Odpaliłem i... Nie wiem dlaczego napięcie zaczęło spadać po stronie regulatora do wartości 11V. Wyłączyłem motor. Po stronie "1" wynosiło 14 ze sporym hakiem V. Pewnie to naładowany "po brzegi" aku... Nie rozumiejąc przyczyny zawiesiłem dalsze eksperymenty. Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 Witam, ja mam u siebie coś takiego przekaźnik VSR.Podłączenie jak na foto. Też mam zagwozdkę,gdzie podłączyć czerwony przewód oznaczony strzałką. Ponoć do zapłonu manetki ale dokładnie do jakiego przewodu to nie wiem.Tych przewodów tam jest dość sporo.Mam manetkę yamaha 703.Może ktoś z kolegów wie więcej.Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.