Skocz do zawartości

Jak zadbać o ropę w zbiorniku w długim okresie czasu (problemy z Webasto)


Monsun
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem problem, problem został rozwiązany a teraz proszę o rady jak uniknąć go w przyszłości.

 

Na łodzi mam ogrzewanie Webasto oraz kuchenkę zasilaną dieslem od Wallas’s.

Oba urządzenia użytkowane dwa pełne sezony (kwiecień – listopad) sprawdziły się świetnie.  (łódź i osprzęt były nowe)

Pod koniec drugiego sezonu zacząłem mieć problemy z Webasto. Czasem się włączało, czasem nie generując błąd którego nie zna nawet serwis Webasto (H1, H2, H3).

 

 Kuchenka dalej działała.

Oba urządzenia zasilane z jednego zbiornika (stalowy, 25 l).

 

W czasie jesiennego serwisu został wyciągnięty zbiornik w celu montażu wskaźnika poziomu.

I okazało się że w środku jest pełno zamarzniętej (bo łódź stałą jakiś czas pod serwisem a przyszły mrozy), galaretowatej wody. Po oczyszczeniu wszystkiego, nalaniu nowej ropy wszystko działa perfekcyjnie.

 

Wnioski jakie sam wyciągnąłem:

 

- woda w zbiorniku pojawiła się bo przez całe dwa lata był wypełniony maksymalnie w 1/3. Na początku wlałem 5l a potem dolewałem 2 razy po 3-4 l. Maksymalnie w zbiorniku było pewnie 10l, na jesieni sporo się grzałem.

- galareta w zbiorniku to pewnie miks wody i parafiny która wytrąciła się z ropy z powodu ujemnych temperatur (paliwo było raczej letnie dolewane).

 

Przede mną 3 sezon więc pewnie teraz będę trzymał zbiornik zatankowany pod korek. Uniknę skraplania się wody w zbiorniku w lecie. Pytanie tylko co ja zrobię z 25 litrami diesla? Kuchenka + Webasto zużyją pewnie 5-10 l na sezon. Na koniec sezonu zostanę z prawie pełnym zbiornikiem (zakładając dolewanie w celu utrzymania pełnego zbiornika).

Paliwo ma pewnie jakąś określoną trwałość – Webasto pewnie nie jest tak wybredne jak diesel common rail i popracuje na zubożonym paliwie ale są pewnie jakieś granice.

Czy jest coś co mogę dolać do paliwa na jesieni aby zachowało jakość do następnego sezonu?

Edytowane przez Monsun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, mikijet napisał:

1. Tankuj paliwo zimowe

2. Rób tak jak kierowcy, dolewaj denaturat

takie praktyki stosowano jak był silnik DIESEL starej generacji (mechaniczny układ wtryskowy) , teraz przy CommonRail  to można tylko sobie kosztów na grube tysiące  narobić przez nalewanie denaturatu.

Ja do ogrzewania CHINA WEBASTO używam oleju opałowego, nie zawiera parafiny i ma dłuższą żywotność "nieużywania" . Jeszcze proponuję założyć filtr paliwa z odstojnikiem na wodę i sprawa załatwiona na 100%. Jeszcze do przedłużenia używalności ON możesz w sklepach motoryzacyjnych kupić środki ,które dolewa się do paliwa " na zimę" , też  pomogą. 

 

Edytowane przez edisoniras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mikijet - napisałeś : "  rób tak jak robią kierowcy"  - to jaki common rail w webasto ?  - leją denaturat do zbiornika samochodu ,a nie do webasto .

druga sprawa - jak masz 100ml wody w zbiorniku - to to nie jest to samo jak jeszcze dolejesz 200ml denaturatu , to się z paliwem nie zmiesza  i będziesz miał 300ml płynu ,który nie smaruje pompy wtryskowej więc prawdopodobieństwo uszkodzeń jest dużo większe .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...