KrystianPoland Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Witam.Posiadam łódź Romana.Oryginalne zakończenie burty tworzy takie odwrócone L gdzie nałożona jest listwa odbojowa.W mojej łodzi ktoś pozbawił burty tego zakończenia i burta kończy się bez tego zakończenia,jest po prostu pionowa.Efektem jest "miękka" burta nieodporna na wyginanie.Macie pomysł jak to wykończyć by burta odzyskała swoją sztywność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Dwie listwy dębowe skręcone/przyklejone do zrębu burty i będziesz miał solidne wzmocnienie. Jak dołożysz trecią na górę to już będzie nawet nieźle wyglądało. Oryginalne L jest wzmocnieniem zrębu ale tylko do pierwszego postawienia łodzi na burcie. Poza tym przy nabrzeżu L łatwo się uszkadza. Jak pęknie to burta natychmiast flaczeje. Listwa odbojowa też, w takim przypadku, praktyczna ale tylko do montażu. Otarcie, na fali, o nabrzeże zrywa ją. A drewno, nawet niekonserwowane, spełnia się znakomicie i przeżyje ,,standartową" listwę kilkukrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrystianPoland Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Dwie listwy dębowe skręcone/przyklejone do zrębu burty i będziesz miał solidne wzmocnienie. Od takiego rozwiązania odchodzę.Mam w innej łódce drewniane listwy.Fakt-są tam już 3 lata i nic się nie dzieje tylko co roku trzeba je lakierować-pod wpływem temperatur, słońca wody itd.lakier odchodzi że szkoda gadać.Drugą sprawą jest sam montaż.Bez kilkunastu ścisków stolarskich robota nie ma sensu,poza tym linia burty w kierunku dziobu nie jest linią prostą więc dogięcie listew zrobisz tylko na burcie, w kierunku dziobu już albo trzeba flexem zjechać parę cm laminatu albo bawić się w dzielone listwy itp. Oryginalne L jest wzmocnieniem zrębu ale tylko do pierwszego postawienia łodzi na burcie. Poza tym przy nabrzeżu L łatwo się uszkadza. To mnie nie dotyczy gdyż nie mam potrzeby stawiania łodzi na burcie. A drewno, nawet niekonserwowane, spełnia się znakomicie i przeżyje ,,standartową" listwę kilkukrotnie. Jednak do mnie przemawia oryginalne rozwiązanie.A drewniana listwa zawsze pozostanie daleko w tyle jeśli chodzi o "L-ke".Nie da się porównać oryginalnej twardości fabrycznego wykończenia do listew drewnianych.Zawsze będą się uginać i pracować. Mimo to dzięki za pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Chyba musisz kupić z fabryki oryginalne zakończenie burty, albo nową Romanę, co jest najlepszym rozwiązaniem. Wszystkie kłopoty znikną ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrystianPoland Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Nowa Romana odpada-nie stać mnie na wywalenie paru tysięcy. Gdzie kupić zakończenie burty? Pierwsze raz o czymś takim słysze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Ja też :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 ....A drewniana listwa zawsze pozostanie daleko w tyle jeśli chodzi o "L-ke".Nie da się porównać oryginalnej twardości fabrycznego wykończenia do listew drewnianych.Zawsze będą się uginać i pracować.. I tu się mylisz. Jak twarde to kruche i dlatego pęka. Romana, Mirella i Iwona to podstawowe łodzie używane w mininej epoce przez m.in. WOPR Wszystkie właśnie tak się pruły. Co mądrzejsi montowali półpokłady z pokładem dziobowym i o dziwo przestały się pruć. Wędkarze natomiast wypracowali sobie dechy na burtach i dzięki temu dulki do wioseł zyskały solidne podparcie. Guma poszła do lamusa. Kolejna sprawa to środkowa ławka, która była elementem spełniającym rolę grodzi. Końszyła się na dole górnej planki. Konstrukcyjny błąd. Powinna płynnie przejść do zrębu burty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Może spróbuj z odbojnicą aluminiową? Sporo jachtów na Mazurach jest w ten sposób wykończonych. W przekroju ma kształt zbliżony do "dwuteownika" lub "teownika", więc powinna się nadać na usztywnienie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrystianPoland Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Tak właśnie myslałem -dać listwy aluminiowe.Zastanawiam się czy da się ją idealnie "nałożyć" na burtę bez zniekształceń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.