Skocz do zawartości

kształt sterówki


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Rozpoczynam remont łodzi Sea Ray z lad 70 z przeznaczeniem do łososiowego trollingu. Łódka ma niską kabinę i na niej dodatkową owiewkę. Chcę tę kombinację zastąpić kabiną typu pilot house. I tu mam pytanie o kształt kabiny - spotyka się rozwiązania z przednią szybą pochyloną do przodu (jak w Konradzie) i do tyłu. Jakie są wady i zalety obu rozwiązań. Z góry dziękuję za fachową odpowiedź. 

DSC_0019.JPG.526f2b2d4263307ea1a6dc1472379cda.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek, z pewnością na forum nikt nie odpowie Tobie na to pytanie o wady i zalety, chyba nie ma tutaj nikogo kto ma łodke o takim kształcie sterówki jak ma Konrad.Ja mam Merry Fishera 645 i mogę Tobie o tym kształcie coś napisać ale pytałeś o róznice, wady i zalety.Więc jak masz jakies pytania n/t mojego kształtu sterówki to odpowiem. 

Ze zdjęcia widzę,że będziesz miał co robić przy tym Sea Rey'u ale podobno wszystko jest do oganięcia trzeba tylko trochę czasu, samozaparcia i kasy.A tak już poza tematem to chciałem pogratulować ładnej sztuki 123 cm i 21,5 kg nooo to chyba było z tym masa pracy:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu mam pytanie o kształt kabiny - spotyka się rozwiązania z przednią szybą pochyloną do przodu (jak w Konradzie) i do tyłu.

 

Witaj. Pływałem Conrad-em 900. Tak na marginesie rewelacyjna łajba.

 

Natomiast co do sterówki to co mi się spodobało nie ma w takim rozwiązaniu odbić w szybie od elementów wnętrza. Wieczorem i nocą jeszcze lepiej. Wad takiego rozwiązania nie zauważyłem. Gdybym miał budować łódź kabinową typu pilot bym zrobił z szybą pochyloną do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś takiego?

http://upload.secondsun.pl/img/145453708620130704364.jpg

http://upload.secondsun.pl/img/145453716720130716385.jpg

http://upload.secondsun.pl/img/145453723220130725393.jpg

http://upload.secondsun.pl/img/145453727420130725394.jpg

http://upload.secondsun.pl/img/145453733920130725395.jpg

 

Kutrowata owiewka słabo będzie pasowała do Twojej utki, ale estetyka to pojecie względne...

 

Łatwiej bedzie pomóc jak kolega wstawi jakieś jeszcze foto zejściówki to coś doradzimy może...

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środku jest wszystko wyprute także na tym etapie mogę jeszcze wszystko zrobić. Najprościej byłoby zostawić stary kształt i po prostu podwyższyć dach - wystarczy 30 cm by swobodnie stanął za sterem chłop 190. Jednak zastanowiło mnie to, że większość kutrów, jednostek ratowniczych ale też i część wędkarskich pilothausów z ostatnich lat produkcji ma szybę pochyloną do przodu i ciekaw jestem czy to wynika z mody czy jakichś praktycznych względów - jeśli faktycznie jest lepsza widoczność jak pisze jaceksu79 to istotna zaleta,tym bardziej, że łódka będzie plywać głównie od października do maja czyli w okresie kiedy z tą widocznością bywa różnie a najczęściej źle.A może jest na forum jakiś konstruktor, który wie o co kaman w tym wszystkim. Łajba nie będzie chodzić w ślizgu, wstawiamy diesla od mercedesa 170 KM także max marszowe to 12 knotów, więc niskie CX nie jest sprawą nadrzędną;) Mariusz - już mnie bzyknęli z tym łososiem - jest 128 centów i 25 kg. Przed nami 130 do złowienia;) 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :),

szyba  sterówki pochylona do przodu przy deszczu ułatwia pracę wycieraczek i odpływ wody.

Nie wiem jakie wycieraczki zamontujesz i ile / często montowana jest jedna tylko dla sternika/, ale lepiej się na tym już teraz zastanowić i nie oszczędzać.

Jeżeli w sterówce będziesz miał skuteczny nawiew ciepłego powietrza to problem "zaparowania" szyb odpada.

Bez nawiewu jest z tym kłopot i wtedy  szyba pochylona do przodu też jest lepsza.

 

P.S. Gdzie można zobaczyć zdjęcia tego okazowego łososia ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecny "trend" to kabina przechylona do przodu. Pierwszy wprowadzil to Parker na swoim Pilothouse i Weekend 660

Jeanneau , Quicksilver i Arvor troche pozniej. 

 

patrz zdjecia z tegorocznego London Boat Show. http://forum-motorowodne.pl/targi-wystawy-pokazy-motorowodne/london-boat-show-8-17-styczen-2016/

 

Duza korzyscia jest to ze zyskuje sie duzo miejsca nad glowa czyli kabina jest stosunkowo powiekszona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey Marku  widzę że cały czas coś kombinujesz jak ja  ;) Gradki za rybki.

O czymś takim myślisz ?

 

http://upload.secondsun.pl/img/1454578123429514019.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1454578163429514184.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1454578211429513896.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1454578249437904284.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ma jakieś foty poszukam,  Łódka dla wędkarza ma spełniać jego oczekiwania potrzebne na łowisku a jak będzie wyglądać to już oddzielna sprawa. Tym się żon i kochanek nie zabiera w morze.  ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tego się trzymajmy.

 

Kolega Marek ma na pewno wizję jak ma to wyglądać i jakie warunki spełniać. Będzie to budował sam lub zleci jakiemuś szkutnikowi. Jeśli oczekuje profesjonalnego wykonania warto zlecić to komuś kto ma pojęcie o budowie form i modelarstwie, inaczej efekt będzie jak na zdjęciu powyżej czyli moim zdaniem paskudny.

Ale jeśli nie liczy się estetyka tylko praktyczność to można to poskładać nawet z blachodachówki, też ochroni przed deszczem i wiatrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont starej łódki to poważne wyzwanie, najczęściej odradzam, ale jeśli już masz???

 

Pochylona kabina do przodu ma wiele zalet, przechylając ją do przody nie zmniejszysz deku,

kokpitu, jak kto woli, nie zabiera Ci przestrzeni za nadbudówką a to z przeznaczeniem do

łososiowego trollingu jest ważne.

 

Owszem łódka może stracić na estetyce, ale niekoniecznie, w latach 78/79 przerabiałyśmy

podobną łódkę  w USA, potrzebny był duży kokpit roboczy ,nie wyglądało to tak źle,

łódka miała nawet swój urok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łódka jest u szkutnika - ja za głupi na to jestem. Jans - ta pierwsza od góry jest bycza. No nic - jestem umówiony ze szkutnikiem na "projektowanie" czyli listwy, tektura i będziemy się bawić w wycinanki. Wspólnicy mają nadzieję ruszyć na wodę na wiosnę ale realnie to ja jesień widzę. Wiosnę jeszcze przebujam się na gumiaku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnej nazwy nie znam bo nie mogę jej znaleźć nigdzie.(jakby  ktoś z forumowiczów  się natknął gdzieś na fotki tej łódki to będę wdzięczny za linka)  Logiem Sea Ray jest cechowane kilka elementów więc podejrzewam, że to łódka tej firmy. Ma 7x3 m - kokpit w tej chwili ma wymiary 3.5x 290 więc aż nadto - pewnie po przeróbce pilota będzie mial z pół metra mniej ale na rozstawienie wędek i podebranie łososia wytstarczy. Jak coś już się konkretnego z tego urodzi to podeślę foty. Na razie to jest biała karta - ale kadłub jest w bardzo dobrym stanie także bazę szkutnik ma przyzwoitą.   
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba  się jednak nie przeniesie. W styczniu mieliśmy dwa dni do pływania - w grudniu

4 - nie kalkuluje się;) Myślę, że po tym sezonie zapał niektórych adeptów trollingu do posiadania własnej łodzi nieco osłabnie. Na śródlądziu pod wieloma względami jest  łatwiej (i taniej) i dlatego trudno o samotność na wodzie.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...