Skocz do zawartości

Laminowanie podłogi - czy jest sens ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem w trakcie wymiany skóry i wykładziny w swojej łódce. Po zdjęciu wszystkiego stan jest bardzo zadowalający, ale myślę czy jest sens przelaminować podłogę jedną warstwa żywicy epoksydowej i tkaniny w celu zabezpieczenia jej przed wilgocią. Dodam, że na tą żywicę przyjdzie nowa wykładzina. Proszę o radę.

1.thumb.jpg.04335b67d7dac9b03ced3953b0241d27.jpg

2.thumb.jpg.ae89fb559decdcf8a71fefec7e50086e.jpg

3.thumb.jpg.31e1244b8ee4992b0aa0d28c60ebd67a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee tam... :-[

 

Żeby stwierdzić czy stan jest ok, należałoby jakiś otwór wykonać małym wiertłem, np fi 4... Może się okazać że zadowalający stan prezentuje tylko kompozyt na powierzchni sklejki.

 

Moim zdaniem nie ma sensu dodatkowe laminowanie, tym bardziej epoksydami i jeszcze tylko jedną warstwą... Pracy sporo efekt iluzoryczny lub wręcz żaden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tapicerek przerodziła się w grubszy remont. Za sugestią kolegi panpikuś przyjrzałem się dokładniej jaki jest stan sklejki na samej podłodze jak i pozostałych elementów. Wyszło na to, że stan kompozytu na powierzchni sklejki był dobry a w środku sklejka cała mokra. do wykonania są 2 wzdłużnice na dnie mocowane do pawęży (nie są połączone z dalszą częścią łódki, kończą się jak zaczyna się podłoga) oraz mała podłoga do celów przechowywania wyposażenia łódki. Zeszlifowałem również warstwę laminatu na pawęży od strony wewnętrznej, niestety była mokra więc pawęż również do wymiany. Rodzą się teraz w mojej głowie 2 pytania. Pierwsze dotyczy wymiany pawęży, mianowicie wymieniając pawęż wyciąć również laminat od strony wewnętrzenj i połączyć go z wzdłużnicami, czy wyciąć tylko żelkot od strony zewnętrzej i tam wstawić nową pawęż ?Drugie moje pytanie dotyczy pianki wypornościowej, co prawda jest sucha ale bardzo utrudnia moje działanie. Na forum kilka razy czytałem, że jej posiadanie w łódce nie koniecznie ma sens bo głownie pije wodę. Czy mogę spokojnie jej się pozbyć czy lepiej żeby została?

20211124_192947.thumb.jpg.35ffbd8aa3bed061b793ab810c414deb.jpg

20211126_105416.thumb.jpg.0d88e0cae95e6f94078ff6478da5ca61.jpg

20211126_105745.thumb.jpg.c18bee2d4145a73b703878cec2b0e8db.jpg

20211126_105752.thumb.jpg.bb3f1ea2ab09524a75b9596681005988.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tapicerek przerodziła się w grubszy remont.

Cóż, czyli jak zwykle...

Rozpoczynając remont, należy się liczyć z możliwością wyniknięcia w trakcie, niezbędnych prac współistniejących, których przeprowadzenie jest konieczne dla trwałości całej renowacji...

Niestety wiąże się to z dodatkowymi kosztami finansowymi i czasowymi... Samo życie.

Życzę samozaparcia i konsekwencji w działaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pianka wywalona, silnik zdemontowany. Aby wstawić nową pawęż od środka muszę wyciąć "wannę" silnika. Patrząc na ten układ to będzie najlepsza opcja. Mam jeszcze pytanie dotyczące materiału na nową pawęż. Mój dobry znajomy pracuje w zakładzie stolarskim, który wykonuje sam sobie sklejkę na własne potrzeby, ale nie ma problemu aby wykonał coś dla mnie. Ich sklejka wodoodporna jest wykonana w całości z dębiny i sklejona klejem poliuretanowym jednoskładnikowym. Czy polecacie jakiś inny materiał na sklejkę bądź inny klej ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu jest wycinanie misy silnika, skąd ten pomysł? Z YT?

 

To że sklejka jest z dębaka oznacza tylko tyle że jest cięższa. Mnie nie przychodzą do głowy żadne wybitne argumenty mówiące o wyższości takiej sklejki nad iglastą, oczywiście w tym konkretnym zastosowaniu. W mojej opinii jest wręcz odwrotnie.

 

Pytanie co to za klej i w jakiej jest klasie. Klej do styropianu też jest poliuretanem... ;)

Może warto żeby Kolega poszukał alternatywy dla materiału jakim jest sklejka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misa silnika jest bardzo blisko pawęży około 5-10mm i nie jestem w stanie dobrze wkleić nowej pawęży - tak wywnioskowałem po wstępnych oględzinach. A jaki sposób wymiany panpikuś sugeruje? Co do kleju to spróbuje się dowiedzieć jaki to jest klej.

 

Co do innego materiału na pawęż to nie słyszałem o niczym innym, przeglądając tematy i posty innych forumowiczów to wszyscy stosowali sklejkę, więc o jakim materiale mowa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wpadł bym na to żeby kroić misę, stado roboty później, a i tak ślad zostanie - w mojej opinii to partyzantka.

Po wycięciu misy także nie wykona Kolega tego dobrze, z całym szacunkiem do umiejętności - bo nie o to tutaj chodzi- po prostu brak miejsca na jakikolwiek manewr, nie mówiąc już o skutecznym przygotowaniu powierzchni a później sensownym wlaminowaniu nowego wzmocnienia.

 

Najprostszym rozwiązaniem to otworzyć łódkę, jakieś 30 min roboty i około 50 cm cięcią kątówką w niewygodnej pozycji. W starych łódkach spoiwo trzymające pawęż i kadłub w kupie, to żaden klej konstrukcyjny tylko najczęściej żywica wypełniona krzemionką i uzbrojona szkłem, więc mocno kruche - po tylku latach to puknąć parę razy młotkiem przez dłuto i samo odpadnie. W niektórych sensowniejszych łódkach pokład z kadłubem jest zlaminowany na łączeniu, wtedy potrzebny jakiś brzeszczot albo piła szablasta. Zależnie od konstrukcji łódki, jeśli pokład wchodzi na kadłub to pewnie jest zylion wkrętów albo nitów... I tyle. Żadna filozofia.

 

Wszyscy stosują sklejkę bo tak było w oryginale, mnie nie bardzo interesuje co jest w ori, czasy się zmieniają technologia także.

 

Przepraszam za jakość zdjęć, nie można być we wszystkim najlepszym  ;)

20170621_182933.jpg.d927d1ebefcb3ba26535834038508782.jpg

20170620_180042.jpg.2c941f81a7d805886f8e80b78fbfda2a.jpg

20170621_191937.thumb.jpg.901f342814e8df0a98e41eaf40f38ba2.jpg

20170623_185817.thumb.jpg.46a0154bfdfc86d5e28aa66203ea8dc6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz widzę, że macie racje. Pokład mam połączony z kadłubem żywicą na długości 1,5m po obydwu stronach z dostępem bardzo dobrym. Muszę ściągnąć listwę odbojową i zobaczyć czy tam nity czy wkręty i się tego pozbyć. Jak wykonam ten etap prac to pokaże na czym stoję.

 

A mógłby panpikuś polecić jakiś konkretny materiał na pawęż, jakieś linki ?

Dzięki za rady:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie wklejamy na tkaninę i żywicę tylko na klej np konstrukcyjny. Nie laminujemy tkaniną -chyba że w przekladkach : mata,tkaniną,mata,tkaniną,mata itd... -tylko matą.

Przed pawężą niech sobie Kolega jakieś wymiary złapie...

Teraz łódka jest krótsza ale szersza co może rodzić problemy ze spasowaniem pokładu  ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

Po dalszych pracach, chciałbym się poradzić bardziej doświadczonych forumowiczów. Mianowicie chodzi o wypełnienie komór wypornościowych zaznaczonych na zdjęciu, a dokładnie o sposób w jaki to zrobić (oczywiście pianka PUR): zalewany teraz i docinamy na równo żeby podłoga doszła czy kładziemy podłogę wiercimy otwór i zalewamy piankę w otwory a nadmiary wypłynie ?

komory.thumb.jpg.ba4cb3a53a50a82826d15a566b516baa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakładać nowego tematu ale na pewno wiąże się z tematem obecnego:

czy zakup żywicy epoksydowej w tych warunkach pogodowych jest "bezpieczne"

Chodzi mi o to czy niskie temperatury przechowywania i w transporcie nie wpływają na jej parametry użytkowe?

Sam proces laminowania oczywiście zgodnie z prawidłami sztuki czyli ok 20st.C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nim dokonam zakupu proszę o radę. Czeka mnie naprawa mojej łodzi - ponizej linii wody. Ponieważ jest to trimaran - Flipper 450 sport z 1972r czeka mnie naprawa uszkodzonych kili (nie znam jeszcze zakresu robót)

Plan jest taki: Obracam łódź dnem do góry szlifuje do laminatu i teraz pytanie jaką żywicę epoksydową powinienem kupić i z jakim utwardzaczem w zestawie.

Epidian 5 + Z1 lub IDA

Epidian 53 + Z1 lub IDA

Epidian 601 + Z1 lub IDA

Warunkiem dobrego wykonania naprawy jest za pewne mała tendencja do spływania żywicy z poc hylonych i pionowych powierzchni. Do tego mata proszkowa (?) i tkanina gdybym chciał coś "przebudować" już w samej kabinie.

Wiem, że temat nie raz był maglowany i nie chodzi mi o jakieś szczegółowe opisy chyba, że przyjdzie mi się zmierzyć z czymś co mnie "zmartwi" wtedy oczywiscie poproszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...