marakesh1986 Opublikowano 21 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2021 Witam. Jestem w trakcie wymiany skóry i wykładziny w swojej łódce. Po zdjęciu wszystkiego stan jest bardzo zadowalający, ale myślę czy jest sens przelaminować podłogę jedną warstwa żywicy epoksydowej i tkaniny w celu zabezpieczenia jej przed wilgocią. Dodam, że na tą żywicę przyjdzie nowa wykładzina. Proszę o radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domina w Opublikowano 22 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2021 z tego co wiem to surowy wew laminat zamyka sie topkotem ale pytaj kolegi PANPIKUŚ jest fachowcem od takiej roboty pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 23 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2021 Eee tam... :-[ Żeby stwierdzić czy stan jest ok, należałoby jakiś otwór wykonać małym wiertłem, np fi 4... Może się okazać że zadowalający stan prezentuje tylko kompozyt na powierzchni sklejki. Moim zdaniem nie ma sensu dodatkowe laminowanie, tym bardziej epoksydami i jeszcze tylko jedną warstwą... Pracy sporo efekt iluzoryczny lub wręcz żaden. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 23 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2021 Też tak myślę 1 warstwą to jakbyś się wypluł, a się narobisz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marakesh1986 Opublikowano 26 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2021 Wymiana tapicerek przerodziła się w grubszy remont. Za sugestią kolegi panpikuś przyjrzałem się dokładniej jaki jest stan sklejki na samej podłodze jak i pozostałych elementów. Wyszło na to, że stan kompozytu na powierzchni sklejki był dobry a w środku sklejka cała mokra. do wykonania są 2 wzdłużnice na dnie mocowane do pawęży (nie są połączone z dalszą częścią łódki, kończą się jak zaczyna się podłoga) oraz mała podłoga do celów przechowywania wyposażenia łódki. Zeszlifowałem również warstwę laminatu na pawęży od strony wewnętrznej, niestety była mokra więc pawęż również do wymiany. Rodzą się teraz w mojej głowie 2 pytania. Pierwsze dotyczy wymiany pawęży, mianowicie wymieniając pawęż wyciąć również laminat od strony wewnętrzenj i połączyć go z wzdłużnicami, czy wyciąć tylko żelkot od strony zewnętrzej i tam wstawić nową pawęż ?Drugie moje pytanie dotyczy pianki wypornościowej, co prawda jest sucha ale bardzo utrudnia moje działanie. Na forum kilka razy czytałem, że jej posiadanie w łódce nie koniecznie ma sens bo głownie pije wodę. Czy mogę spokojnie jej się pozbyć czy lepiej żeby została? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 26 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2021 Piankę wywal, wypruj wszystko od środka do laminatu i odbuduj paweż od srodka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 26 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2021 Wymiana tapicerek przerodziła się w grubszy remont. Cóż, czyli jak zwykle... Rozpoczynając remont, należy się liczyć z możliwością wyniknięcia w trakcie, niezbędnych prac współistniejących, których przeprowadzenie jest konieczne dla trwałości całej renowacji... Niestety wiąże się to z dodatkowymi kosztami finansowymi i czasowymi... Samo życie. Życzę samozaparcia i konsekwencji w działaniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marakesh1986 Opublikowano 27 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2021 Pianka wywalona, silnik zdemontowany. Aby wstawić nową pawęż od środka muszę wyciąć "wannę" silnika. Patrząc na ten układ to będzie najlepsza opcja. Mam jeszcze pytanie dotyczące materiału na nową pawęż. Mój dobry znajomy pracuje w zakładzie stolarskim, który wykonuje sam sobie sklejkę na własne potrzeby, ale nie ma problemu aby wykonał coś dla mnie. Ich sklejka wodoodporna jest wykonana w całości z dębiny i sklejona klejem poliuretanowym jednoskładnikowym. Czy polecacie jakiś inny materiał na sklejkę bądź inny klej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 27 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2021 Bez sensu jest wycinanie misy silnika, skąd ten pomysł? Z YT? To że sklejka jest z dębaka oznacza tylko tyle że jest cięższa. Mnie nie przychodzą do głowy żadne wybitne argumenty mówiące o wyższości takiej sklejki nad iglastą, oczywiście w tym konkretnym zastosowaniu. W mojej opinii jest wręcz odwrotnie. Pytanie co to za klej i w jakiej jest klasie. Klej do styropianu też jest poliuretanem... ;) Może warto żeby Kolega poszukał alternatywy dla materiału jakim jest sklejka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marakesh1986 Opublikowano 28 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2021 Misa silnika jest bardzo blisko pawęży około 5-10mm i nie jestem w stanie dobrze wkleić nowej pawęży - tak wywnioskowałem po wstępnych oględzinach. A jaki sposób wymiany panpikuś sugeruje? Co do kleju to spróbuje się dowiedzieć jaki to jest klej. Co do innego materiału na pawęż to nie słyszałem o niczym innym, przeglądając tematy i posty innych forumowiczów to wszyscy stosowali sklejkę, więc o jakim materiale mowa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 28 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2021 Ja nie wpadł bym na to żeby kroić misę, stado roboty później, a i tak ślad zostanie - w mojej opinii to partyzantka. Po wycięciu misy także nie wykona Kolega tego dobrze, z całym szacunkiem do umiejętności - bo nie o to tutaj chodzi- po prostu brak miejsca na jakikolwiek manewr, nie mówiąc już o skutecznym przygotowaniu powierzchni a później sensownym wlaminowaniu nowego wzmocnienia. Najprostszym rozwiązaniem to otworzyć łódkę, jakieś 30 min roboty i około 50 cm cięcią kątówką w niewygodnej pozycji. W starych łódkach spoiwo trzymające pawęż i kadłub w kupie, to żaden klej konstrukcyjny tylko najczęściej żywica wypełniona krzemionką i uzbrojona szkłem, więc mocno kruche - po tylku latach to puknąć parę razy młotkiem przez dłuto i samo odpadnie. W niektórych sensowniejszych łódkach pokład z kadłubem jest zlaminowany na łączeniu, wtedy potrzebny jakiś brzeszczot albo piła szablasta. Zależnie od konstrukcji łódki, jeśli pokład wchodzi na kadłub to pewnie jest zylion wkrętów albo nitów... I tyle. Żadna filozofia. Wszyscy stosują sklejkę bo tak było w oryginale, mnie nie bardzo interesuje co jest w ori, czasy się zmieniają technologia także. Przepraszam za jakość zdjęć, nie można być we wszystkim najlepszym ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 28 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2021 Jedyna słuszna droga i do podłogi będzie dostęp lepszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marakesh1986 Opublikowano 29 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2021 Teraz widzę, że macie racje. Pokład mam połączony z kadłubem żywicą na długości 1,5m po obydwu stronach z dostępem bardzo dobrym. Muszę ściągnąć listwę odbojową i zobaczyć czy tam nity czy wkręty i się tego pozbyć. Jak wykonam ten etap prac to pokaże na czym stoję. A mógłby panpikuś polecić jakiś konkretny materiał na pawęż, jakieś linki ? Dzięki za rady:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 29 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2021 A mógłby panpikuś polecić jakiś konkretny materiał na pawęż, jakieś linki ? Dzięki za rady:) Eeee..., tak na tacy wszystko??? Chyba było na forum o tym, należy przyłożyć się do poszukiwań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 29 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2021 Sklejka będzie dobra , przeżyje na pewno Ciebie i do obróbki łatwa, chyba najtańsza? Żywica poliestrowa plus Klej poliestrowy z wlóknem też pasuje do tego, działaj bo szlifowania i czyszczenia jest sporo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 29 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2021 Z tym że pasuje to byłbym ostrożny ale faktycznie pokładane nadzieję spełni, nic lepszego nie potrzeba.. Na pewno lepsze to niż blacha od zewnątrz. To nie NASA, nie ma co robić zagadnienia z wymiany pawęży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marakesh1986 Opublikowano 18 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2021 Wstępnie zakończyłem czyszczenie kadłuba. Sklejka zakupiona teraz w pierwszej kolejności będzie pawęż do docięcia i wklejenia na żywice z tkaniną. Prace postępują ale niestety wolno bo są inne obowiązki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 19 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2021 Nie wklejamy na tkaninę i żywicę tylko na klej np konstrukcyjny. Nie laminujemy tkaniną -chyba że w przekladkach : mata,tkaniną,mata,tkaniną,mata itd... -tylko matą. Przed pawężą niech sobie Kolega jakieś wymiary złapie... Teraz łódka jest krótsza ale szersza co może rodzić problemy ze spasowaniem pokładu ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marakesh1986 Opublikowano 6 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2022 Witam. Po dalszych pracach, chciałbym się poradzić bardziej doświadczonych forumowiczów. Mianowicie chodzi o wypełnienie komór wypornościowych zaznaczonych na zdjęciu, a dokładnie o sposób w jaki to zrobić (oczywiście pianka PUR): zalewany teraz i docinamy na równo żeby podłoga doszła czy kładziemy podłogę wiercimy otwór i zalewamy piankę w otwory a nadmiary wypłynie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 6 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2022 Co to znaczy pianka PUR? Potrafi Kolega obliczyć objętość tych komór? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marakesh1986 Opublikowano 6 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2022 Chodzi i o pianę poliuretanową o zamkniętych porach. A jeżeli chodzi o objętość komory, to jest to graniastosłup o podstawie trójkąta więc nie ma z tym problemu. A podłogę to wkleić na klej np Skiaflex 291i ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 7 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2022 Nie chcę zakładać nowego tematu ale na pewno wiąże się z tematem obecnego: czy zakup żywicy epoksydowej w tych warunkach pogodowych jest "bezpieczne" Chodzi mi o to czy niskie temperatury przechowywania i w transporcie nie wpływają na jej parametry użytkowe? Sam proces laminowania oczywiście zgodnie z prawidłami sztuki czyli ok 20st.C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 7 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2022 Piana PUR... Na jakim poziomie jest deklarowana chłonność tej piany i jaki ma skurcz? Jej zamknięte pory to takie trochę stwierdzenie na wyrost, strzelam że chłonność na poziomie 3-5 procent... @Ikis, nic jej nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2022 Żywice i farby epx , przy przechowywaniu, lepiej znoszą niskie temperatury niż wysokie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 11 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2022 Nim dokonam zakupu proszę o radę. Czeka mnie naprawa mojej łodzi - ponizej linii wody. Ponieważ jest to trimaran - Flipper 450 sport z 1972r czeka mnie naprawa uszkodzonych kili (nie znam jeszcze zakresu robót) Plan jest taki: Obracam łódź dnem do góry szlifuje do laminatu i teraz pytanie jaką żywicę epoksydową powinienem kupić i z jakim utwardzaczem w zestawie. Epidian 5 + Z1 lub IDA Epidian 53 + Z1 lub IDA Epidian 601 + Z1 lub IDA Warunkiem dobrego wykonania naprawy jest za pewne mała tendencja do spływania żywicy z poc hylonych i pionowych powierzchni. Do tego mata proszkowa (?) i tkanina gdybym chciał coś "przebudować" już w samej kabinie. Wiem, że temat nie raz był maglowany i nie chodzi mi o jakieś szczegółowe opisy chyba, że przyjdzie mi się zmierzyć z czymś co mnie "zmartwi" wtedy oczywiscie poproszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.