Skocz do zawartości

Manetka do Wichra


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jest to mój 1szy post na forum aczkolwiek zdarzyło mi się juz bywać tutaj i czytać co ciekawsze tematy ;)

 

Jestem totalnym beztalenciem manualnym... TOTALNYM (nie mial kto we mnie zaszczepić tych umiejetnosci, chociaz raptem 23 rok zycia.. może się czegoś jeszcze naucze) tak więc, pytam się Was drodzy użytkownicy: jaką manetke oraz linke powinienem zamontować (najlepsza wersja cena/jakość) aby móc cieszyć się obsługą wicherka 30 na łodzi CAMEO ( dokladnie to nie mam pojecia co to za łódz po prostu przeglądałem i najbardzije podobna... rozmiary tez sie zgadzaja 4,2m na 1,6m ) Łodź stała przez ponad 10 lat w szopie teraz mam ochote ją odnowić i popływać na prywatnym jeziorku/stawie. Manetka z linka to najwiekszy problem, bo o ile sterocią jest na chodzie o tyle stara manetka to kawałek kątownika a linka... hmm jakas twarda guma która się rozsypała, że tak powiem wszystko to stare partyzanckie rozwiazania ;D

 

PS. z przykrością stwierdzam iż nie posiadam zdjęć, a troche by to pewnie sprawe ułatwiło ;s

PS2: znalazłem np takie linki tyle tylko, że te oznaczenia nic mi nie mówią oraz nie znalazłem tam starego wicherka ;s

 

Z góry dziękuje za pomoc :D

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Z wichrem jest o tyle problem, że trzeba byłby dorobić blokowanie pancerza cięgła. Stare patenty na miękkich linkach wymagały użycia sprężyn i innych kombinacji. Nowe cięgła są wykonane z drutu nierdzewnego i dzięki temu wyeliminowano sprężyny. Stare patenty wymagały użycia zwykłych dźwigni w manetce przez co manetka była po prostu dwoma dźwigniami. Na naszym rynku najpopularniejsze były manetki z NRD do silnika Forelle.

Na początek musisz sprawdzić jak ,,chodzą" dźwignie przy silniku. Tzn. gaz i bieg na przód, ciągną czy pchają oraz pomierzyć skok dźwigni. Potem dobór manetki i rodzaju cięgieł. Na koniec trzeba to jakoś sensownie pomocować i pomyśleć nad adapterami blokady pancerzy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyglądaąc się "patentom" zauważyłem iż miekka linka była zamocowana do dzwigni w silniku, która to dzwignia włąsnie była "odciągana" na swoje miejsce za pomocą spreżyny (zaczepionej do stopy silnika)

 

Na początek musisz sprawdzić jak ,,chodzą" dźwignie przy silniku. Tzn. gaz i bieg na przód, ciągną czy pchają oraz pomierzyć skok dźwigni

i

Jestem totalnym beztalenciem manualnym... TOTALNYM

 

nie idzie w parze :D serdecznie prosiłbym o rozwinięcie tego co i jak mam sprawdzić oraz zmierzyć (mam nadzieje, że nie truje za bardzo :( ) montaż to nie problem będzie przy tym człowiek który da sobie rade, w moim zakresie jest zakup odpowiednich części, że tak powiem.

 

 

Jeśli chodzi o ten link z allegro super sprawa o ile tylko byłby w pełni działający (oraz odpowiedni) brałbym i sie nie zastanawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetka od WICHRA do YAMAHY to duża rzeżba i druciarstwo.Pływałem na niej ale musiałem przerobić dżwignię biegów i gazu na sprężyny takie jak były w wichrze.Gaz to spoko jakoś działał ale z biegami był problem bo wsteczny i luz za bardzo ta sprężyna nie chciała przełączać /ale od czego pagaj/.Obecnie interesuje mnie manetka jaką proponuje RAKSA w cenie 290zł i wtedy mogę wysłać za pobraniem swoją.Rozpoczęcie sezonu planuje  22 kwietnia i wtedy mogę dokonać wysyłki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Czołem-jak w temacie.Zaparłem się i małymi krokami chcę aby mój neptun w tym sezonie obsłużył moją łódke (byle do końca roku) później chce zmienić motor,.Macie jakies pomysły /patenty żeby dopasować jakąś manetkę gazu ? jakieś linki żeby to "robiło " ? Z biegami tu już trudno,jak będe musiał to będe ręcznie zmieniał ale gaz być musi w manetce..Podpowiedzcie,podrzuccie coś.Widze wichry i neptuny w necie ale nie widze dokłądnie jak mają rozwiązany gaz w manetce i jaka manetka i jakie linki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scaliłem wątki bo chodzi o to samo..

 

Wszystko da się zrobić, była nawet dedykowana manetka. Jak kupisz prostą uniwersalną to kwestia dorobienia końcówek i działa, ale raczej przyjmij, ze nowy silnik będzie z oryginalną manetką, bo znowu dorabiać uniwersalną jest bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...